pompsysteem voor het initiëren van een sifon?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 23/06/19, 18:02

Hallo, zoals ik heb begrepen is het een jerrycan of een waterdicht vat gevuld met water met een pijp aan de onderkant bevestigd met een kraan aan het einde, wanneer je deze kraan opent, begint het water te stromen en loopt het vat heel langzaam leeg, de tweede pijp die aan de bovenkant van de was is bevestigd, laat de lucht binnen, zoals ik heb begrepen op dit systeem gebruiken we de roep om lucht uit de pijp bovenaan om water te zuigen in een put of een ander punt van 'water iets lager

Ik weet niet eens of dit systeem echt een sifon is
Klinkt als systeem D uit ontwikkelingslanden
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Ahmed » 23/06/19, 18:15

Dat is precies wat ik ook begreep...
De kwalificatie van "sifon" of niet is secundair, wat ik opmerk is dat deze operatie een constante externe energie veronderstelt, terwijl er alleen een initiële lanceringsenergie aanwezig is. Mijn conclusie is dat dit apparaat volledig nep (sic) is! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Oli 80 » 23/06/19, 21:59

Dat dacht ik, het is doe-het-zelf uit ontwikkelingslanden zoals Indonesië, sommige Aziatische landen
of Latijns-Amerikanen, wat de video's hierboven in de thread verklaart

we kunnen begrijpen dat mensen in dit soort arme landen niet kunnen leren zoals wij op school, plotseling hebben ze geen idee van natuurkunde, maar sommigen hebben internet en wanneer ze video's of plattegronden van machines zien, perpetuum mobile of systemen die hierboven zijn genoemd en andere vervalsingen van de genre, met de weinige kennis die ze hebben, zien ze deze machines of andere systemen zogenaamd revolutionair maar volledig archaïsch, ze nemen alle gekste theorieën heel serieus alsof het manna uit de hemel is

Bonne soirée
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pomp systeem om te beginnen met siphoning?




par Ahmed » 23/06/19, 22:28

Dit is waarschijnlijk een juiste interpretatie, maar ik vind dat deze zwakheden in de elementaire principes van de natuurkunde niet uniek zijn voor verarmde landen, maar vrij universeel worden waargenomen, zoals we hier bij vele gelegenheden hebben gezien. Het volstaat ook om hiervan overtuigd te raken door de lijsten met octrooiaanvragen te bladeren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 117 gasten