Wat vaste planten (groenten fruit ...) voor een kas?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 18:29

Dat was het, ik ben begonnen!

Kijkend naar de kas van Cortejuan http://www.lestropicales.com/mesgalerie ... bum&aid=22 wat me genoeg fascineerde, besloot ik twee vliegen in één klap te slaan door warmteterugwinning te installeren met behulp van een koelradiator, een circulatiepomp en een ventilator die ik al had om de kas te ventileren, in plaats van de warmte te laten recupereren in een tank, ik stuur het naar de pool van 25 liter : Idee: om het te verwarmen en 's nachts verwarmt het de kas : Mrgreen: !

Ik bereik een temperatuur van 56C aan het plafond in de zon en ik verhoog de temperatuur met 4 graden aan de uitlaat van de pomp voor 6 liter water per minuut, tot mijn verbazing houd ik de kas kouder dan alleen de ventilator, het systeem heeft werk nu een week en ik sta versteld van de efficiëntie!

Kan iemand voor mij het teruggewonnen wattage berekenen voor 360 liter uur verhoogd met 4 graden C!

Bedankt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 27/06/11, 18:43

Alain G schreef:Kan iemand voor mij het teruggewonnen wattage berekenen voor 360 liter uur verhoogd met 4 graden C!

Bedankt!


360X4= 1440kcal X1.163 = 1674.72wh

Niet genoeg!
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 18:53

swift2540 schreef:
Alain G schreef:Kan iemand voor mij het teruggewonnen wattage berekenen voor 360 liter uur verhoogd met 4 graden C!

Bedankt!


360X4= 1440kcal X1.163 = 1674.72wh

Niet genoeg!


Ah, heel erg bedankt snel! :D

Ik kan verbeteren door sterker te ventileren omdat ik maar een heel kleine ventilator heb, ik schat dat ik kan verdubbelen met een ventilator met een groter debiet maar ik ga door met de tests met deze anders verlies ik te veel temperatuur aan de vloer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 20:18

Goed met een zuivere zon zonder bewolking om 14 uur Ik heb een winst van 00C bij een plafondtemperatuur van 6,5C :schok: en ik moet de deur openen omdat het te warm is!

Ik heb geen keus, ik heb een efficiëntere ventilator nodig en misschien sensoren voor hoge en lage temperaturen om de pomp te starten en de prestaties te verbeteren!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/11, 02:23

We willen niet, zoals www.dlsc.ca , om deze zomerhitte ondergronds te houden voor de winter ???

https://www.econologie.info/share/partag ... mrk29Z.pdf
https://www.econologie.com/forums/post203921.html#203921


eenvoudige sensoren zoals forhorse https://www.econologie.com/forums/post206741.html#206741 en de overtollige warmte van de kas ondergronds opgeslagen na eenvoudig boren zoals de Italianen deden:
http://www.geosec.fr/
http://www.uretek.fr/
evenals anderen in deze niche die zo goedkoop mogelijk boren voordat ze een zeer dure expanderende hars per m3 diep injecteren:
http://www.archiexpo.fr/fabricant-archi ... -3812.html

Veel goedkoper dan de hele aarde verplaatsen en presto, de serre geïsoleerd met noppenfolie (quasi goedkope dubbele beglazing) zal warm zijn in de winter met een herinnering aan de zomerse hittegolf!!!

En de Canadezen zullen de Fransen die vastzitten in hun dierbare kernenergie voor blijven!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/06/11, 04:49

Mijn beste Dédé, de Canadezen zijn erg laat met de zonneboiler die veel verder ontwikkeld is in Frankrijk, het klimaat verplicht!!! maar feit blijft dat het in de zomer al een goede stap voor de economie zou zijn en we ons grootste overschot zouden kunnen verkopen aan amarikin om af te koelen!

Helaas horen we hier niets over deze zonneboilers, als ik het aantal watt teruggewonnen in de kas zie, durf ik me de energie voor te stellen die nodig is om zelfs het water dat uit de aarde komt te verwarmen, dat is 7 bij 14C afhankelijk op de periode, voor een reserve van 180 liter en het verlies van de lengte van de leidingen, dat is een geweldige besparing aan het einde van het jaar!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/11, 17:09

we konden ons grootste overschot aan de amarikin verkopen om af te koelen!

Ja, en de amarikin kon vaak worden geklimatiseerd met de kou van de natuurlijke aarde, bij 13°C, winterkoude ondergronds gehouden, gewoon door pijpen door deze aarde te leiden, zonder elektriciteitsverbruik!!
De besparingen zouden enorm zijn, met de toegevoegde factor van 2 oliebesparingen door de amarikin in zuinigere Europese auto's te laten rijden!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 29/07/11, 09:12

Het idee is al gegeven maar ik vind het erg interessant.

De installatie van een reflector van het type convertor om te overleven. op een samenhangende manier geïnstalleerd, kun je 's middags van de lente tot de herfst profiteren van een overschot aan zon, in de winter daarentegen ben ik er minder zeker van omdat het huis te veel een masker moet zijn

En waarom installeer je geen dozijn blikken van 200 liter die in een zeer donkere kleur zijn geverfd in de kas om de traagheid passief te vergroten?

Als de thermische amplitude met de reflector en de bussen nog steeds te hoog is, kun je overschakelen naar een actief systeem met een auto-type radiator en energieopslag in de bussen, het zijn gewoon nog drie stukken pijp. Maar als je ermee weg kunt komen, is dat maar goed ook

Ik raad iedereen die een serre wil creëren aan om "de zonnehuisgids" te lenen er is een heel hoofdstuk over passieve serres (met kiezelberging, waterjerrycan, geïsoleerde muur aan de noordzijde,... .)
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten