Fles in de zee, laptop gestolen uit mijn auto

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/02/11, 01:22

...ja, verhulling, daarom maak ik elke keer dat ik iets koop, zelfs als het "gegeven" is, altijd een papiertje en zorg ik ervoor dat ik altijd een telefoonnummer van de persoon heb om hem aan iets te koppelen (voor het geval dat).

Omgekeerd hetzelfde als ik iets verkoop. Als ik iets geef, met risico, bijvoorbeeld een auto, verkoop ik het voor een symbolische € 1...op die manier heb ik gemoedsrust... na mij de overstroming, als er een ongeluk gebeurt...!

bernardd schreef:Terwijl deze zich bij een GSM rechtstreeks op het netwerk van de operator bevindt, is het equivalent van het Mac-adres dus direct toegankelijk.

Het voordeel van de GSM-kaart is dat zelfs als u de HDD formatteert, de SIM-kaart niet ^^ is

Nu betwijfel ik of dieven de noodzakelijke low-level-formattering zullen uitvoeren. Er blijft de mogelijkheid bestaan ​​om iets achter te laten dat zal ontwaken en een “hulp” zal sturen zodra de machine opnieuw is geconfigureerd. Maar welk programma kan dit doen?


bernardd schreef:Zo gemist voor een pc...

Niet noodzakelijk... er moet een GSM-kaart voor péc bestaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 20/02/11, 16:06

We moeten niet geloven dat dieven gestolen computers systematisch formatteren: zodra ze worden gestolen, zodra ze worden terugbezorgd of gefouilleerd om te zien of er interessante informatie is (bijvoorbeeld het nummer van de bankkaart voor online aankopen, het bankieren van de rekening, enz.)

Zodra een pc verbinding heeft met internet, is het a priori mogelijk om deze te lokaliseren, zonder dat u een gsm nodig heeft of een noodsignaal hoeft te versturen!

Ontwerp een klein stukje software dat systematisch het IP-adres van de pc en dat van de router (livebox, freebox, enz.), met datum, tijd, enz., naar een e-mailadres (eigen e-mailadres, dat van een derde persoon) stuurt , of van een internetdienst) lijkt eenvoudig (het lijkt een beetje op het principe van cookies).

Het verbaast mij ook dat er geen site is die deze dienst aanbiedt (eventueel tegen betaling).

Nu is het waar dat het moeilijker is om de identiteit en het precieze adres te achterhalen van de persoon die verbinding zou maken met een gestolen pc...

deze site is erg interessant: http://monip.asrun.eu/

er is ook : http://www.voirmonip.com/ ou http://www.mon-ip.com/ etc. ..


Anders vond ik dit antwoord dat effectief lijkt:
( http://fred-informatique.blogspot.com/2 ... -vole.html )

"Wat mij betreft heb ik 2 blokken C4 aan de achterkant van mijn pc geplaatst, zodat als deze van mij wordt gestolen, bij inbraak en een fout in het BIOS-wachtwoord een krater 500 ontstaat meter in diameter, waardoor ik de pc direct kon lokaliseren door naar het nieuws van 20 uur te kijken... Leuker, toch?" : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 21/02/11, 08:59

Is de "mobile me"-service van Apple niet geschikt voor deze situatie?

aan de andere kant voor windobe... :s


Bewerken: het was geen computer die van mij was gestolen, maar een telefoon. Ik heb niet de tijd genomen om de optie "Waarschuwing bij verandering van simkaart" te configureren, die een sms stuurt naar 3 vooraf geconfigureerde nummers
het was een 15 dagen oude Samsung :s
Sindsdien heb ik een waardeloze Nokia :)

neem dus 15 minuten de tijd om uw apparaten te beveiligen om veel gedoe te voorkomen :)


anders maak ik de auto nooit schoon. Ik laat natte tissues, vuil op de vloermatten en parkeerkaarten op de grond achter.
Ik kon mijn auto niet op slot doen vanwege een hardnekkig slot, heb 3 maanden op straat geparkeerd en ik heb hem nog steeds en de autoradio trouwens ook :)
Ik maak de buitenkant nooit schoon (nou ja, één keer per jaar als ik op vakantie ga met een beveiligde parkeerplaats, dan maak ik het opzettelijk vuil :)
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/02/11, 13:16

Stop uw computer en waardevolle spullen in vuilniszakken!!

Niet in leuke speciale computertassen!!
en gooi ze niet in de prullenbak!!

Laat dan interessante en niet erg waardevolle voorwerpen achter, maar gemakkelijk vergoed door de verzekering, gemakkelijk te vervangen, in het zicht meegenomen door inbrekers, beschermt u tegen diefstal van andere beter verborgen voorwerpen (bijvoorbeeld klassiek zilverwerk).

Zie er over het algemeen niet rijk uit, maar vies, als een dakloze.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 21/02/11, 22:42

niet beter

Het is triest om te zeggen, maar wat hierboven geschreven is, is correct :(
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/02/11, 00:28

Een gratis spyware voor pc-computer http://www.lelogicielgratuit.com/Telech ... -1577.html
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/02/11, 16:33

Ja, Napo: het was een professioneel busje.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 165 gasten