Tips keuzes veranderen bollen (badkamer en keuken)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/02/11, 15:30

obi76 schreef:
Christophe schreef:
obi76 schreef:maar alle embedded elektronica kost erg dure (CO²) om te recyclen.


Verloren !!! Een "neon" (het is al een TL-buis, dat moet gezegd worden, neon zijn de winkelborden), het is net zo problematisch om te recyclen als een TL-lamp ... en omdat hun levensduur gelijk is (met fluorescerende kwaliteit). Nou dat is kif kif ....




EDIT: het is alleen maar het feit dat een neonbuis geen plastic en een fluocompact heeft en dat LED's mij naar mijn mening troost bieden.


Een neon gebruikt kwik zoals een compacte fluorescentielamp en voor plastic bevat de drager veel meer, om nog maar te zwijgen van de ballast!

http://www.youtube.com/watch?v=1y0zhWp_4Sw
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
OBY
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 29/10/08, 11:29




par OBY » 03/02/11, 17:21

Alain G schreef:
obi76 schreef:
Christophe schreef:
obi76 schreef:maar alle embedded elektronica kost erg dure (CO²) om te recyclen.


Verloren !!! Een "neon" (het is al een TL-buis, dat moet gezegd worden, neon zijn de winkelborden), het is net zo problematisch om te recyclen als een TL-lamp ... en omdat hun levensduur gelijk is (met fluorescerende kwaliteit). Nou dat is kif kif ....


Hallo,

helemaal niet, een neon afgezien van een balast, het kost niet veel ...
een LED-lamp, de conversie naar de 5V vereist een transformator niet zo klein, besturingselektronica en er is een aanval in het tantaal enz.

Neon om te recyclen, afgezien van het fosforpoeder (gemakkelijk herstelbaar en recyclebaar), er is niet veel.

Met vriendelijke groet,

EDIT: het is alleen maar het feit dat een neonbuis geen plastic en een fluocompact heeft en dat LED's mij naar mijn mening troost bieden.


Obi76

Welnu, daar moet je je kennis perfectioneren, want er zit ook erg vervuilend kwik in een fluorescentielamp en de elektronica is veel gecompliceerder dan op een eenvoudige elektro-luminescente diode die alleen weerstanden en diodes nodig heeft voor de eenvoudigste en een kleine helikopter die ook op een "neon" staat voor de meest gecompliceerde!

Zonder je te willen ergeren, ben je bijzonder negatief in je commentaar op alle onderwerpen die je zojuist hebt geplaatst!

Pedaal omhoog een kan mijn vriend! :|


Hallo,

sorry als je mijn posts zo interpreteert, dat is niet mijn bedoeling.

De boodschap die ik met mijn vorige post wil overbrengen is dat ik ervan overtuigd ben dat led/neon lampen net zo vervuilend zijn als elkaar. Het behalen van een opbrengst van 10% weegt niet op tegen het energieverbruik dat wordt besteed aan het maken en recyclen ervan. Wat het gemakkelijkst te vervaardigen en te recyclen was, waren gloeilampen. Nu, verklaart alleen al het energieverschil tussen deze lampen tijdens hun gebruik hun vervuiling? Welnee.

Wat betreft mijn kennis van hun samenstelling/opbrengst enz., maak je om mij maar geen zorgen ;-)

Met vriendelijke groet,
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/02/11, 17:59

Obi

Ik zou graag willen dat je me laat zien waar de LED's vervuilen, zeker niet het interne gas dat oneindig veel minder is, niet op de ingebouwde elektronica en de hoeveelheid plastic om het te produceren!


Tenzij je de doos toevoegt, wat niet nodig is, omdat we heel goed alleen de interne module van 2 of 3 gr kunnen vervangen terwijl de reflector nog bruikbaar blijft.

Het is noodzakelijk om de bevestigingen voor deze nieuwe vorm van verlichting te herzien en niet te proberen de oude ongeschikt te houden voor deze vorm van verlichting!

Hier zijn kant-en-klare modules die werken op 120-230 volt:

http://www.acriche.com/en/product/prd/acriche.asp

PDF: http://www.acriche.com/en/popup/pop_product.asp?seq=305

De mogelijkheid om er meerdere op dezelfde kaart te zetten is niet uitgesloten voor krachtigere verlichting!

Vertel me niet dat de elektronica gecompliceerd en duurder is dan een compacte fluorescentielamp!

Het gebrek aan informatie brengt vaak tegenstrijdigheden met de werkelijkheid met zich mee!
:|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
lauren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/02/11, 11:43




par lauren » 13/02/11, 21:41

Hallo,

Ik heb me laten verleiden door de nieuwe Philips LED's.
Ik kocht 7W spots in 50mm diameter en ook nog een super mooie 12W LED lamp.
Persoonlijk ben ik erg blij met het resultaat.
Als je wilt, kan ik je het adres van de allumos-site geven, wat heel goed is gedaan.
Ze hebben ook CFL-lampen die van zeer goede kwaliteit lijken te zijn.

Nu wil ik graag een dimmer plaatsen, maar mijn vriend weet niet hoe.

Kan iemand mij adviseren?

Om je voor te lezen ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 14/02/11, 00:11

Hallo Lauren!

Als de LED's niet bedoeld zijn voor gebruik op een dimmer, heb je pech, want ze gaan gewoon uit in plaats van te dimmen, afhankelijk van het ontwerp van de voeding!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten