Waterinlaatprobleem voor Pelton waterkrachtturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 30/11/10, 11:00

met betrekking tot uw gegevens:
3000 L / u geeft 0.83 kg / sec
180 m

geven een bruto potentieel vermogen van 1465 W

met een mini Pelton kunt u tussen de 1000 en 1300 W aan elektriciteit verwachten die beschikbaar is voor de batterijen of rechtstreeks van de generator ...

0.83L / s is echt een heel kleine stroom: voordeel voor afsluiter dat goedkoop kan worden gedaan ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/11/10, 17:38

let op, ik wist de lengte van de pijpen niet!

het normale debiet van 3m3 / u is niet enorm, maar over 1km lang zal er een aanzienlijke drukval zijn ... het zal nodig zijn om te berekenen, maar ik zie een groot vermogensverlies aankomen

het maakt het nog minder interessant om de stroming van de turbine te vergroten om de energie te gebruiken die in het bassin is opgeslagen

let ook op de druk! je huidige slang heeft onderaan 9.5 bar, is hij bestand tegen 18 bar? als je het moet veranderen voor de druk, zal het de moeite waard zijn om een ​​veel grotere diameter te plaatsen, om een ​​mogelijkheid te hebben van een hoger vermogen ... kan zelfs 2 pijp zijn om aan de onderkant tegelijkertijd de totale druk en de druk van het bekken

het gebruik van deze 20 kWh aan opgeslagen energie betekent het legen van de stortbak ... om niet zonder drinkwater te komen, moet je niet alles leegmaken voor elektriciteit
0 x
Gilles 2B
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 28/11/10, 18:21




par Gilles 2B » 30/11/10, 19:11

Nogmaals bedankt, het is erg leuk om te zien hoe snel je reageert en je vaardigheidsniveau.

Ik denk ook dat het beter zou zijn om de buis te vervangen voor een grotere diameter, maar welke diameter want boven de 1000 meter kost het een arm (en een half).

De tank werd op halfhoge hoogte geplaatst om de druk precies door 2 te delen omdat het oorspronkelijk een reserve was voor sanitair water en irrigatie, dus bijna 10 kg, en met een diameter van 32 mm was het ruim voldoende.

Nu ik er een generator op heb aangesloten, realiseer ik me dat de installatie niet geschikt is.

Als ik een tweede pijp uit de tank trek, zou ik een enorme reserve hebben, maar de helft van de theoretische maximale druk, dus gezien de capaciteiten van mijn generator (1100 W) gaf ik de voorkeur aan de druk en dacht ik aan een klep waarmee ik de tank kon uitschakelen .

Ik specificeer dat bij de basisinstallatie 9 bar is, de turbine levert nauwelijks de benodigde spanning (> 24 volt) dus hij draait te langzaam als ik mijn "by-pass" zet en dat ik de doorgang door de tank verwijder, denk ik om de turbine snel genoeg te laten draaien, en dit 5 tot 6 uur 's nachts, en alleen in de winter, want in de zomer is er minder water maar meer zon, zodat de accu's probleemloos worden opgeladen.

Ik kan een buisvervanging of andere aanpassing van extra hardware overwegen, maar wil graag zeker zijn van het resultaat.

Niet dat ik iemand verantwoordelijk wil houden, maar aangezien ik echt nieuw ben in het onderwerp, moet ik weten of er een kraan of een klep nodig is, boven het water of aan het einde van de installatie. Enz.

Ik ben altijd op zoek naar het ecologische alternatief voor de problemen, maar als ik veel heb geleerd in fotovoltaïsche zonne-energie, thermische zonne-energie en geothermische energie, zelfs in dual-fuel diesel HVP voor dieselmotoren, wil ik mezelf echt verbeteren in hydraulica, en vooral in hydro-elektriciteit.

En voor nu zwem ik ...

Maar ik zette de kar nog steeds voor het paard door een generator op mijn bestaande watercircuit te installeren en achteraf te proberen te begrijpen waarom het de batterijen zo weinig oplaadt, maar het is mijn manier van gaan.

Ik reken daarom op jou om me volledig te bevrijden van fossiele brandstoffen door mijn generator definitief stop te zetten, de laatste schakel die me verbindt met de titanenfamilie van producenten
van CO².

Ik hoop ook voor degenen die de gelegenheid hebben om de oostkust van Corsica te bezoeken (de meest bewaarde, de meest "natuurlijke"), dat ik je een aperitief kan aanbieden met ijsblokjes gemaakt met bronwater en groene stroom, terwijl ik mijn hydro-elektrische installatie ....


Nogmaals bedankt allemaal
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/11/10, 19:27

terwijl u wacht om de theoretische drukval te berekenen, kunt u deze al meten, door een manometer naast uw turbine te plaatsen en door de turbinedruk aan en uit te meten

polyethyleen is niet het meest economisch voor hoge druk en grote diameter: de stalen buis blijft het goedkoopst

hoe ziet je turbine eruit?
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 30/11/10, 20:05

De beste buis momenteel: HDPE. Maar het is beter om het tegen de zon te beschermen om zeker te zijn van de weerstand na verloop van tijd (pb van UV), vooral in uw omgeving!

Om de druk te controleren:
http://www.infra-tech.be/rubrique.php3?id_rubrique=22

Ze hebben een diameter tot 1200 mm :-)

de meest klassieke:
http://www.sotra-seperef.com/tubes-pe-h ... ronnes.php

allemaal hetzelfde tot 60 mm binnen en in grote lengte.

Als de prijs niet te snel stijgt, neem je beter iets boven wat je normaal nodig hebt, omdat de doorsnede snel groter wordt, zoals het kwadraat van de diameter.

Online prijzen:

http://www.anjou-connectique.com/tube-p ... sort_order

http://www.batirmoinscher.com/catalogue ... egorie=295
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 30/11/10, 20:27

Ik weet niet veel over turbines, maar weet je zeker dat de waterinjectiehoek correct is?
omdat aankomen in een ander vliegtuig dan dat van de turbine mij niet de beste configuratie lijkt.
0 x
Gilles 2B
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 28/11/10, 18:21




par Gilles 2B » 30/11/10, 20:31

Het is precies op de hoek aangegeven door de fabrikant (Italiaans) van het Pelton-wiel, ik hield me eraan, denkend dat het was wat ik moest doen ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 30/11/10, 20:37




Hallo Gilles!

De gebruikte riem is niet de beste manier om het koppel tussen de turbine en de dynamo over te brengen!

Ik kan op de eerste foto niet zo goed zien of je een halve Pelton hebt, of je een foto van dichtbij kunt plaatsen.


Om een ​​foto in te voegen, kopieer de link in de rechthoek en niet de blauwe link, anisi zal je foto direct verschijnen en geen link!


Wat is het model en merk van uw Pelton?
Dernière édition par Alain G de 30 / 11 / 10, 20: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Gilles 2B
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 28/11/10, 18:21




par Gilles 2B » 30/11/10, 20:47

Hi Alain,

Ja het is een Pelton dus "halve lepels", want ik vond een custom fabrikant die dit voor mij berekende op basis van de beschikbare stroomsnelheid en opvoerhoogte, en die mij vertelde dat daarmee ik het beste rendement zou hebben.

Ik zal proberen de foto's live op mijn antwoord te zetten en morgen zal ik andere preciezer maken


Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten