Temperatuur fotovoltaïsche cellen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
nodar44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/10/18, 13:55

Re: Temperatuur van fotovoltaïsche cellen




par nodar44 » 18/10/18, 14:37

Hallo en sorry voor het vervelende opgraven van het onderwerp. : Cheesy:

Maar als iemand die het eeuwige niet kent, zou ik graag de invloed van een NEGATIEVE temperatuur op de prestaties van een fotovoltaïsche cel willen begrijpen...

Ik dacht ergens te lezen dat het optimale qua oppervlaktetemperatuur van een PV-cel tussen de 20°/25° lag, maar om je te lezen is dit niet het geval, het is slechts een waardestandaard die door fabrikanten wordt gebruikt om hun producten.

Als ik je goed begrijp, zorgt een stijging van de celtemperatuur ervoor dat de spanning daalt, maar neemt de intensiteit nog steeds toe, maar proportioneel langzamer..?
Is dat toch het vermogen dat door de cel wordt geleverd?
Kortom, hoe mooier en warmer het is, hoe meer straling het ontvangt en dus hoe meer het in intensiteit produceert, maar boven de 25° warmt het op, waardoor de elektrische weerstand toeneemt en omdat de spanning te veel daalt, produceert het minder eindenergie dan de aangekondigde 15%? Dat is juist ?

Omgekeerd, zo lees je, verhoogt de daling van de oppervlaktetemperatuur van een cel de spanning totdat deze rond de -188° verdubbelt, maar hoe zit het met de geproduceerde intensiteit, daalt deze of heeft zo'n grotendeels negatieve temperatuur enige invloed op haar?

Eigenlijk is de vraag: is een zeer negatieve temperatuur gunstig voor een fotovoltaïsche cel om meer elektriciteit te produceren?

Excuseer mijn onwetendheid en dsl als mijn vragen u stom lijken, maar het grote oog heeft mij niets overtuigends over dit onderwerp opgeleverd en ik zou er zeker van willen zijn dat ik dit punt goed heb begrepen.

Dus dankjewel. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Opnieuw:




par Gaston » 18/10/18, 17:07

elephant schreef:Waarschuwing: dit soort manoeuvre kan niet worden geïmproviseerd.

1) ontkoppel de omvormer stroomafwaarts (dwz bij de stroomonderbreker) voordat u de strings loskoppelt

2) koppel de panelen los met de string losgekoppeld (de 2-kaarten)

3) maak van de gelegenheid gebruik om een ​​beschadigde plug te vervangen, de 2-polen van het paneel zijn losgekoppeld van de rest van de installatie

4) werken bij droog weer.
En werk indien nodig 's nachts als de maan nieuw is.

Lach niet, ik heb een vriend die tussenbeide kwam op fotovoltaïsche velden in bedrijf en de interventies waren 's nachts gepland en indien mogelijk bij goede bewolking.
0 x
nodar44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/10/18, 13:55

Re: Temperatuur van fotovoltaïsche cellen




par nodar44 » 18/10/18, 17:12

verkeerde onderwerp denk ik

maar bedankt voor de update : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 129 gasten