Okofen aanpassing stooklijn, lager verbruik?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/11, 21:28

Alain G schreef:
Wat mij opvalt, als lid en lezer hier vanaf het allereerste begin, is dat je meer liters stookolie of een andere energiebron verbruikt voor dezelfde te verwarmen oppervlakte als wij, terwijl je zeer complexe verwarmingssystemen hebt. betaal ook veel meer voor uw systemen dan wij, soms meer dan het dubbele of zelfs het drievoudige, als ik de aankoop van deze zeer dure systemen afschrijf, breekt dat mijn rug een beetje!

Ik hoop dat uw bouwnormen net zo streng zijn als de onze, die van jaar tot jaar veranderen, want ik geloof dat daar het probleem ligt!
:


Ik kan me voorstellen dat bij jou ook alles aanwezig is: van een recent, goed geïsoleerd huis tot een thermisch wrak, toch???

Heeft u cijfers over de kWh/m²/jaarbehoefte???

Ik, mijn huis van 200 m² en sommige zijn ongeveer 110 kWh/m²/jaar.

Ik geef dus € 1,- per jaar uit aan pellets.

Daarna is er alles.

Degene wiens activiteit hem in staat stelt zichzelf te verwarmen met een houtkachel voor € 1, met houtblokken die hij zelf maakt.

En ik, die uit overtuiging, om mijn verbruik van CO² van fossiele oorsprong te verminderen, mijn brandstofketel van ongeveer € 5 tot € 6,- heb vervangen door mijn condenserende pelletketel van bijna € 000,- geïnstalleerd, aangesloten (deel van de installatie vernieuwd).

En dus een volautomatisch systeem, ik raak niets aan, leeg de as 4 à 5 keer per winter...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/01/11, 22:12

Heeft

Ik weet niet hoe het zit met de Kw/m2 maar 1200 liter stookolie voor 180 m2 met veel strengere winters dan jij!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/11, 22:17

Dit is ongeveer 70 kWh/m²/jaar.

We naderen dus een huis dat in onze regio als BBC zou worden geclassificeerd (gebouw met laag verbruik).

Voor ons zou 50 KWh/m²/jaar in 2012 de regel moeten worden! Enkel voor nieuwbouw.

Thermische wrakken zullen afgronden blijven...

Ter informatie: ik zat eerder op 2 l van mijn huis! Wie was in 100 bij ons de beste van de beste!!!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/01/11, 22:30

Ik geef je de cijfers van een huis van R 2000 uit 1986 met een heel ander klimaat! :schok:

Die van vandaag zijn aanzienlijk superieur met de geïsoleerde keldervloer en de geïsoleerde fundering aan beide zijden.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/01/11, 09:12

Alain G schreef:
...met een heel ander klimaat!

.


U heeft gelijk als u erop aandringt. Het energieverbruik van Cra is uiteraard afhankelijk van het klimaat. In een milder klimaat, zoals het onze, zou de consumptie zelfs lager zijn dan wat je geeft!

Ik was me er totaal niet van bewust dat u zo "voorzichtig" was bij het isoleren van uw huizen, als ik zie dat u dat niet doet in termen van het verbruik van uw "tanks"...[zelfs als ik weet dat de heroriëntatie op een vloot ter grootte van een vloot vraag op een meer ‘redelijke’ manier wordt gesteld, met bereiken die zeer snel veranderen bij GM en Co]
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/01/11, 12:53

De reden is dat er in Frankrijk al meer dan 80 jaar 70% belasting wordt geheven op brandstof (kleine auto's dus) en niet veel belasting op stookolie!!
Met de toevoeging van +8°C in de winter in plaats van -20°C tot -30°C in Canada, koud, wat betekent dat je niets inefficiënt en ingewikkelds hoeft te doen, anders loop je het risico meteen bevroren te worden en dood te gaan!!


ik denk dat we moeten het in een nieuw rapport melden forum, dit zeer interessante onderwerp, informatief en nuttig voor de Fransen, over de isolatie en verwarming van Canadese huizen!!
Ik ben dankbaar dat onze BBC-normen uit 2012 nauwelijks die van 1980 in Canada zijn.
Bovendien is het in Canada 3 keer goedkoper en veel efficiënter dan onze ingewikkelde installaties.
een bewustzijn bij de Fransen van goede oplossingen lijkt mij erg handig.

Daarom stel ik voor dat Alain G maak een bericht en kopieert alle cruciale informatie die al is gepresenteerd in berichten met een titel als?
Canada BBC en zuinig uit 1980 30 vóór vóór 2012
of iets dergelijks nog duidelijker ??????????


Het zou goed zijn om Canadese huizen te vergelijken met onze betonnen huizen vol koudebruggen en lekkages.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/01/11, 14:35

Hier is een goed idee van hoe je een zeer energiezuinig huis in Canada kunt maken, er is een nieuwe norm hoger dan dit, maar het geeft een goed idee!

De standaard heet Novoclimat:

http://trucconstruction.com/novoclimat.html
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/01/11, 15:17

dedeleco schreef:De reden is dat er in Frankrijk al meer dan 80 jaar 70% belasting wordt geheven op brandstof (kleine auto's dus) en niet veel belasting op stookolie!!
Met de toevoeging van +8°C in de winter in plaats van -20°C tot -30°C in Canada, koud, wat betekent dat je niets inefficiënt en ingewikkelds hoeft te doen, anders loop je het risico meteen bevroren te worden en dood te gaan!!.


Tegenwoordig is dit minder dan 80% (TIPP is gebaseerd op volume en niet op prijs).

De TIPP vertegenwoordigt 60% van de prijs van superloodvrije brandstof en 52% van de prijs van diesel (cijfers uit 2007).

Waarschijnlijk is dit sindsdien nog verder gedaald, omdat de prijzen verder zijn gestegen...

En eigenlijk niet veel over brandstof (met een bijzonderheid: op de TIPP is BTW geheven - dus een merkwaardig geval waarin belasting wordt geheven).

Belastingen op binnenlandse brandstof

Huisbrandolie (FOD) is onderworpen aan TIPP en BTW.

Op de prijs exclusief BTW en op de TIPP is BTW van toepassing, de verkoopprijs wordt daarom als volgt berekend:

Verkoopprijs = (Prijs exclusief BTW + TIPP) x BTW van 19,5%

Momenteel bedraagt ​​de hoeveelheid TIPP op huisbrandolie € 0,0566 per liter.

Rekening houdend met BTW en TIPP wordt een liter huisbrandolie die bijvoorbeeld voor € 0,6 per liter exclusief belasting wordt verkocht, verkocht voor € 0,784/L.

Het belastingbedrag bedraagt ​​dus 18 eurocent per liter.



Ik denk dat het vooral de kou is die onze vrienden aan de overkant van de Atlantische Oceaan ertoe heeft gebracht veel voorzichtiger te zijn.

Laten we toegeven dat een eenvoudige berekening van de winstgevendheid betekent dat dezelfde isolatie des te gemakkelijker te betalen is als het klimaat ruw is.
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 28/01/11, 21:55

Hallo Franse vrienden,

Canadezen lopen ver voorop op het gebied van isolatie, maar wist je dat een heel klein buurland ook niet achterloopt...

www.minergie.ch

Veel leesplezier en groeten aan alle aardbewoners.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/11, 12:04

En Oostenrijk, en Duitsland, enz...

Daarom twee opmerkingen:

1) Een land dat beweert zo groot te zijn als Frankrijk is enorm blind geweest, omdat het hele discours zich concentreerde op ‘goedkope verwarming’, en het GLB ‘dankt’ vooral aan onze kernenergie…

de forums laten zien dat de eerste vraag van degenen die bouwen, is: “welke verwarming?” en niet "hoe zo min mogelijk te verwarmen?", dat de debatten virulent blijven over de "winstgevendheid" van isolatie (rekening houdend met energie en isolatie tegen de huidige kosten)...

Dit laat zien dat de mentaliteit langzaam verandert. Zelfs onder professionals (architecten en ambachtslieden!).

2° Er blijft echter in Zwitserland, net als elders, een aanzienlijke voorraad oude huizen bestaan... Zeker, gezien de waarde van onroerend goed, grond en gemiddelde inkomens, vordert de rehabilitatie sneller!!!

Om maar te zeggen dat de meeste van onze debatten over Okofen (of anderen) betrekking hebben op een “vervangingsmarkt”. Dus het stellen van de kwesties in verband met de BBC of zelfs de passieve of quasi-passieve kwesties is op de grens van 'off-topic'.

Mijn droomhuis is een passiefhuis met grote traagheid (koelte in de zomer), dus semi-holbewoners maar met kas... Kortom, ondanks alle energie die ik heb gestoken in het helpen met de aanpassingen/parametrering van de Okofen, is er geen ketel Het zou waarschijnlijk geen geschikte plek zijn...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten