petitie ter ondersteuning van zonne-energie (buurt probleem)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

petitie ter ondersteuning van zonne-energie (buurt probleem)




par tigrou_838 » 08/10/10, 11:59

Hallo, hier is een petitie ter ondersteuning van een persoon die zonnecollectoren heeft geïnstalleerd en die problemen heeft met zijn buren en de administratie, door te sturen en te ondertekenen voor wie maar wil.

hoe meer we zijn, hoe meer gewicht er zal zijn.

hier is het adres op de Apper-site op de eerste pagina.

http://forum.apper-solaire.org/portal.php

Verdedig Stéphane Court en zijn thermische zonne-installatie

Ter attentie van: de heer Borloo en mevrouw Jouanno, Ministerie van Ecologie, Energie, Duurzame Ontwikkeling en de Zee


De Kyoto-overeenkomsten en andere ecologische Grenelles laten zien dat onze wereld zich de laatste tijd bewust lijkt te zijn van de noodzaak om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen om onze planeet te behouden.

De heer Stéphane Court heeft zijn eigen CO²-uitstoot aanzienlijk verminderd door enkele eenvoudige maatregelen te nemen en werkzaamheden uit te voeren die worden aanbevolen door ADEME en de Energie-Infopunten.

Onder deze werken werd een zonneboiler geïnstalleerd, bestaande uit drie panelen die aan de enkele zuidgevel van zijn huis waren bevestigd.

Na deze installatie werd de heer Court door zijn buurman voor het Hooggerechtshof van Aix en Provence gedagvaard wegens "abnormale verstoring van de buurt" - de vermeende verstoring bestond uit een visuele verstoring en een tijdelijke verblinding veroorzaakt door de panelen in kwestie, waardoor een vermeende waardevermindering van de panelen werd veroorzaakt. eigendommen van de klager -

Zoals heel vaak het geval is bij dit soort zaken, zou het toekomstige juridische debat gebaseerd moeten zijn op jurisprudentiële regels en op de beoordeling van de rechter, waardoor de uitkomst van de procedure onzeker wordt.

Onze hedendaagse stadsplanning gebruikt allerlei technische objecten voor de uitrusting en inrichting van onze woningen:
· Individueel: erkers, veranda's, die tevens voor tijdelijke verblinding zorgen; schotelantennes, open haarden, barbecues, airconditioners, zonnepanelen…
· Collectief: bovengrondse elektriciteitskabels, masten, indicator- of reclameborden, antennes, enz.

Hoewel zonnepanelen al lange tijd op de markt verkrijgbaar zijn, zijn ze pas sinds kort, en dankzij staatssteun, onderdeel geworden van ons dagelijks leven.

Moeten we echter hun ontwikkeling in twijfel trekken als gevolg van abnormale verstoringen in de buurt?

Het zou wenselijk zijn dat onze wetgeving zich snel aanpast aan de huidige ontwikkelingen, met name op milieugebied, die vereisen dat de toekomst van de planeet voorrang krijgt boven bepaalde belangen.

Een mogelijke veroordeling van de heer Court in deze zaak zou niet nalaten om, naast het voor altijd tekortschieten van zijn installatie, ook jurisprudentie te creëren die in strijd zou kunnen zijn met de ‘klimaatplannen’ die in de regio’s zijn opgesteld en met de politieke wil op nationaal en internationaal niveau om te werken. voor het algemeen belang door het gebruik van uitputbare fossiele brandstoffen te beperken.


Hier tekenen: http://www.mesopinions.com/Defendre-Ste ... 6dedb.html

bedankt voor alle steun die we hem kunnen geven.

tigrou
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/10/10, 13:54

we zouden iets meer moeten weten maar ik kon de informatie niet vinden: heeft deze meneer een aanvraag gedaan voor werkzaamheden bij het gemeentehuis voor aanpassing van gevels.
Als dit niet het geval is, kunnen we niet iemand steunen die dingen doet zonder de regels te respecteren.
steun mij, ik heb een windturbine van 500 kW (het is een kleine) in mijn tuin gezet en mijn knorrige buurman is niet blij.
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/10/10, 14:32

500 kW? :schok:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/10/10, 14:45

humor : Cheesy:
het wilde zeggen: als ik iets stoms doe zonder toestemming, ook al is dat in het belang van het milieu, betekent dat niet dat ik noodzakelijkerwijs in mijn rechten sta en dat mijn knorrige buurman terecht zal schreeuwen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/10/10, 14:52

Pfff, dat is slim! Ik was totaal geschokt!

We kunnen het nooit genoeg zeggen: gebruik in geval van ironie smileys!

Deze in dit geval: : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/10, 15:49

Terugkomend op het onderwerp: deze zonnecollectoren lijken niet overdreven groot en daarom tekende ik af met deze opmerking:
"Niettemin zou een verzoening over het probleem van zonnereflecties nuttig zijn, verandering van oriëntatie, minder reflecterend of matglas, enz... omdat de buurman het recht heeft om de gereflecteerde zon niet in het gezicht te ontvangen!!!"

Tussen een toekomstig Tsjernobyl en zonnepanelen die te fel zijn (hetzelfde voor ruiten) kies ik inderdaad voor zonnepanelen!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/10/10, 16:35

Gelukkig zijn onze buren niet zo dol op reflecties (65 m², 80% van het dak)... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/10/10, 20:56

Daar heeft u het over de inhoud, ik had het over de vorm: als deze meneer geen officieel verzoek heeft ingediend, heeft hij ongelijk. periode. of de installatie ervan lastig is of niet.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/10, 21:07

A priori kunnen we denken dat hij de wet respecteerde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

verzoek om steun




par tigrou_838 » 13/10/10, 14:37

hoi, uiteraard deed hij het binnen de regels van de wet.

voor informatie, ((((Zondagavond 23 uur: 00 mensen verzamelden zich voor dit goede doel in 258 dagen)))))

dat is geweldig.




tigrou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 164 gasten