Advies over een renovatie van een huis in de 60-jaren

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/12, 05:03

roy1361: Het volstaat dat de lezer de berichten van Coati84 herleest, om te beseffen hoeveel hun inhoud grotendeels egocentrisch is.

Ik zie daarom niet in hoe een monoloog lezers kan interesseren door geprefabriceerde meningen op te kauwen, die niet op enige logica zijn gebaseerd. En nog minder om als voorbeeld te dienen. Aangezien deze egocentrische benadering ervoor zorgt dat de auteur van de thread niet eindelijk de verdiensten beseft van de aanbevelingen die aan hem zijn gedaan, dat zodra het werk "termines ". Zo zien we een zeer merkwaardige selectiviteit van de parameters volgens zijn "persoonlijke wil.

Het is zonder interesse en zegt zonder enige agressiviteit. Gewoon een opmerking.

Coati84 schreef:uw opmerkingen zijn belachelijk

: Cheesy: mag ze niet lezen!
0 x
Coati84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 03/07/09, 10:02
Plaats: PERTUIS (84)
x 1




par Coati84 » 31/01/12, 09:37

Bedankt antoinet111 voor het schuimbord. Dit is echt waar ik heen ga.

Gewoon een vraag: moet ik het geëxpandeerde schuim op de openingen [garagedeuren] of op het frame [betonconstructie van mijn garage] bevestigen? hoe kan ik dit oplossen?

Bij voorbaat dank voor uw bijdrage.

Tot later.
0 x
Coati84 - realisatie van een 40 m² houten uitbreiding van mijn huis: 2de semester 2021
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 31/01/12, 18:17

je schiet tussen de twee en het plakt alleen, je stopt de helft van wat je nodig hebt, het zwelt veel op.
en dan snijd je het overschot weg.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 31/01/12, 22:36

0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/02/12, 09:13

Met de eend koud is het misschien beter om niet te lang te wachten ( : Mrgreen: )
0 x
Coati84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 03/07/09, 10:02
Plaats: PERTUIS (84)
x 1




par Coati84 » 23/02/12, 10:53

Hallo,

De afwerkingen zijn bijna klaar. Na de zware regens van eind 2011 en de sneeuwperiodes aan het begin van het jaar, stuitte ik op 2 vochtproblemen in mijn huis (1 in een kamer met uitzicht op de noordmuur en 1 in een kamer met uitzicht op de westmuur) vindt nu een goot) en wil graag uw mening laten weten.

1] sporen van vochtigheid en salpeter onderaan de noordelijke binnenmuur van een kamer [zie foto tussen de 2 PVC-goten]
Deze sporen zijn te vinden aan de onderkant van de noordelijke muur van een kamer van ongeveer 40 cm hoog. Ik heb de verflaag en de daarbij behorende pleister verwijderd, deze kamer gedroogd en zeer goed geventileerd gedurende de laatste zonnige dagen.
Ik merkte dat het kanaal dat buiten is en dat zich onderaan deze muur bevindt, op verschillende plaatsen zeer wijd is gesplitst ... wat normaal lijkt voor een betonnen kanaal dat 50 jaar oud is!
Mijn eerste diagnose is dat water onder dit gespleten kanaal stagneert en de muur doorweekt, waardoor ik last heb van stijgende vochtigheid door capillariteit in deze kamer. Ik zal deze diagnose eerst gratis laten valideren (capillariteit, infiltratie, condensatie) door een professional van het type MURPROTEC, HUMITECH. Wat denk je ?
In afwachting van deze gevalideerde diagnose, twijfel ik tussen de volgende 3 oplossingen:
a) sloop van het 8 m lange kanaal en vervanging van een nieuw betonnen kanaal,
b) oplossing a) met de installatie van een bitumineuze coating en beschermende vellen over een uit te betalen hoogte op de noordwand voordat het kanaal wordt gerepareerd,
c) oplossing a) met het aanbrengen van 2 lagen vloeibaar rubber op een hoogte van de uit te betalen hoogte op de noordwand voordat het kanaal wordt gerepareerd.
Ter info, ik heb geen kruipruimte maar een egel die dient als de stoel voor mijn plaat op de mediaan en die de hoogte tussen de grond en de funderingszool niet kent. Ik heb geen afvoeren in huis.

2] sporen van vochtigheid onderaan de hoek van de west- en noordmuur in een kamer
Deze sporen zijn te vinden aan de onderkant van de westelijke en noordelijke muurhoek van een kamer van ongeveer 40 cm hoog. Op ditzelfde niveau buiten is de nieuwe locatie onderaan een goot. Op dezelfde manier als in de andere kamer heb ik dit volume zeer sterk geventileerd. Mijn eerste diagnose is identiek aan de andere kamer: stijgende luchtvochtigheid door capillaire werking.
Ik ben van plan deze goot over een lengte van 1 m uit te breiden met een PVC-buis van 10 cm doorsnee aan de onderkant van de goot. Ik zal deze PVC-buis beschermen met beton. Aan het einde van deze PVC-buis twijfel ik tussen de volgende 2 oplossingen:
a) graaf een gat van 40 cm diep en plaats kiezelstenen,
b) creëer een mangat en sluit deze hemelwaterafvoer aan op het afvalwaternet. Is dit legaal? Ter info: er is geen regenwaterafvoersysteem.

Ik ben van plan dit werk zo goed mogelijk te doen, maar zonder al te grote bedragen vast te leggen. Ik ben bijvoorbeeld niet van plan om afvoeren door het huis te maken om deze 2 plaatselijke problemen met vochtigheid te verhelpen. Mijn richtlijn is eigenlijk om het water uit de muren te verwijderen om toekomstige vochtigheidsproblemen te voorkomen, maar dit alles met eenvoudige en concrete oplossingen. Ik wil geen "harsinjectie" of elektromagnetische oplossingen gebruiken die mij verbanden op houten poten lijken.

Bij voorbaat dank voor uw suggesties.

https://www.econologie.info/share/partag ... m14PpU.JPG
0 x
Coati84 - realisatie van een 40 m² houten uitbreiding van mijn huis: 2de semester 2021
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/02/12, 12:38

Beangstigend en typisch !!
Aan het einde, ontdekking van het belangrijkste probleem dat eerst moet worden opgelost voordat er enig werk wordt gedaan !!

Ik heb geen afvoeren in huis.


Er moeten zelfs in de zomer van wintervochtigheid zichtbare sporen zijn geweest !!
Het huis is vochtig zonder afvoer eromheen !!
Alle fundamenten moeten correct worden afgetapt, zwaar graven, wat eerst had moeten gebeuren, zoals bij een modern huis !!
La gigole is een pis-go, wat je aan het lachen maakt !!!
Dit is vooral een bewijs dat het vochtprobleem erg oud is en nooit is opgelost !!!
Het water op deze vlakke grond komt van ver door de grond overal in te weken en daarom beschermt het kanaal zeer slecht !!
Het is noodzakelijk om diep te graven ter hoogte van de fundering en af ​​te tappen met conventionele afvoer en om de muur ondergronds waterdicht te maken.
Graven met houweel en schep op niet extra harde grond wel zeer goed als oefening voor gezondheid !!!!
Dit type huis heeft zijn fundering op de minimale diepte vorstvrij ongeveer 1m !!!!
Gezien de afwezigheid van een tuin in de buurt van het huis op vrij zachte grond, is het de goedkoopste, sportieve, zeer goede gezondheidsoplossing voor elleboogvet en de enige echt effectieve !!!
Met de hand herprofileren van de dijk van funderingen is over het algemeen vrij eenvoudig !!
Even geduld !!

De kar voor het paard zetten is erg duur !!
Het in het oog springende opgeknapte voordat het onzichtbare essentieel wordt gevonden vernietigd door het onzichtbare, de vochtigheid !!!

Wat heeft het voor zin om meningen en uitleg te geven als ze nutteloos zijn!

Let goed op laat u niet misleiden door het kaf van vochtigheid, maximale geldpompen !!!

Capillariteit heeft een goede rug, terwijl het vaak geen capillariteit is (max 20 tot 25cm hoog) Maar herhaalde condenserende verdampingen van water in de muur, die naar boven kunnen gaan, met hetzelfde mechanisme als voor een destillatiekolom gevormd door de poreuze muur of voor de regen op de top van de bergen !!

Salpeter heeft ook een goede rug, want waarschijnlijk witte calciet uit het cement, opgelost, verdrongen en afgezet door herhaalde verdampingscondensaties met water.

Salpeter heeft veel tijd nodig om te vormen en heeft chemisch niets te maken met calciet, vanwege micro-organismen in vochtige kelders zonder beluchting (kaliumnitraat = salpeter en calciet = calciumcarbonaat).

Regenwater is niet toegestaan ​​op afvalwater (te groot volume en catastrofale overstorten) !!

Leg de regenwaterafvoer op een sterke afvoer weg van het huis (10m tot 30m) omdat ze deze extra vlakke grond doorweken en terug te vinden zijn in de fundering en muren van het huis.

Is het land geen oud moeras ???
Zo ja, bijna onoplosbaar want zonder echte afvoer van dit water !!
Dus evacueer ergens ver weg, al dit moeras is essentieel !!!
0 x
Coati84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 03/07/09, 10:02
Plaats: PERTUIS (84)
x 1




par Coati84 » 23/02/12, 13:56

Bedankt Dedeleco voor je gedetailleerde antwoord.

Ik heb dit huis 8 jaar gehuurd voordat ik de eigenaar werd. Het eerste dat ik in 1 deed, was mijn huisbaas dwingen een CMV te installeren die alle vochtproblemen oploste. Ik heb een luchtvochtigheid binnenshuis vaak minder dan 2002%.
Aan de andere kant, na de renovatiewerkzaamheden die in september - oktober 2011 zijn uitgevoerd, heb ik mijn CMV vervangen door een vochtgevoelige CMV van type A, maar blijf mijn accommodatie sterk ventileren zoals aanbevolen door de ADEME.

Ik zeg je dat de zuid-, oostmuren en een groot deel van de westmuur altijd droog zijn geweest.

Ik erken dat de volledige oplossing voor wandafvoer de meest complete oplossing is. Wat is het budget voor het realiseren van afvoeren door een vakman op circa 40 ml [oost - noordwest muren en garage]? Het lijkt mij echter dat een volledige reparatie van het kanaal aan de onderkant van de noordmuur plus een specifieke behandeling tegen vocht voldoende zou zijn om deze lokale problemen op te lossen.

Ik zet mijn reflectie op de klassieke afwatering / betonnen kanaalkeuze voort. Ik ben het helemaal met je eens over de randvoorwaarden van vochtigheid dat ik absoluut niet thuis wil werken. Om mijn diagnose (capillariteit, condensatie ...) te delen, moet ik een expert raadplegen. Wie raad je aan?

Tot later.
0 x
Coati84 - realisatie van een 40 m² houten uitbreiding van mijn huis: 2de semester 2021
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/02/12, 14:20

Ik erken dat de volledige oplossing voor wandafvoer de meest complete oplossing is. Wat is het budget voor het realiseren van afvoeren door een vakman op circa 40 ml [oost - noordwest muren en garage]?

Doe het zelf met de hand, met schep, koevoet en houweel, voor grote stenen, is zeer goed voor de gezondheid, veel beter sporten dan een sportschool !!
We oefenen niet genoeg uit.
Ik heb het zelf al gedaan, opa, en het is erg goedkoop !!
alleen de prijs van het materiaal om te installeren, af te voeren en waterdicht te maken van de te maken muren.
Bovendien geen mechanisch apparaat dat alles vernietigt !!!

meer het graven van een aanvulling is eenvoudig, naast de aarde nooit geroerd !!! (persoonlijke observatie van loopgraven uitgevoerd met mijn handen voor mijn huizen, en na vrede !!)

Een vochtig huis met grond en fundering heeft geen geldige oplossing door ventilatie, afgezien van de illusies en enorme warmteverliezen !!!
Ik begrijp eindelijk deze koppigheid om de doos te ventileren, volkomen nutteloos in een niet-vochtig huis, zoals het mijne !!

Ten eerste zie goed hoe het water van nature wegstroomt op deze vlakke ondergrond wat op de foto de indruk geeft van de achtergrond van een oud moeras, zonder enige natuurlijke helling!!!!

Heel gebruikelijk waar we de slechtste plaatsen onderverdelen !!!

Als het oude moeras is gevuld, moet er vóór de afvoer worden gezorgd voor een echte evacuatie in de verte (50 tot honderden meters, zelfs automatisch pompen) omdat anders geen echte oplossing is.
0 x
Coati84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 03/07/09, 10:02
Plaats: PERTUIS (84)
x 1




par Coati84 » 23/02/12, 14:36

Nogmaals bedankt Dedeleco.

Hoe meer ik vooruit ga, hoe meer ik mezelf vertel dat jouw advies om volledige drainage te bereiken echt de juiste oplossing is.

De foto die ik heb gepost, toont de noordkant van de tuin: water is inderdaad moeilijk af te voeren vanaf deze kant. Mijn land ligt echter op de top van een heuvel en is geen oud moeras.

Tot later.
0 x
Coati84 - realisatie van een 40 m² houten uitbreiding van mijn huis: 2de semester 2021

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 58-gasten