Enkele ideeën - Ecologisch beleid

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/09/14, 20:21

Ah! constructief.
hoe bereid je je voor
0 x
CertainesIdées
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/07/14, 00:26




par CertainesIdées » 04/09/14, 00:18

Philippe Schutt schreef:Ik denk dat dat is wat er wordt gedaan, althans wat de productie betreft. Oplosmiddelvrije verf, vermindering van de hoeveelheid materiaal in producten, minder energieverbruikende productieprocessen ...


Dit is inderdaad wat er wordt gedaan, maar het tempo is naar mijn mening veel te langzaam.

Philippe Schutt schreef:Denk je dat een man die jarenlang zijn huis heeft gehuurd om zijn club op te zetten, klaar zal zijn om te delen met zijn werknemers, die geen risico's hebben genomen? Je droomt! Hij zal je antwoorden dat ze alleen op hun beurt moeten lanceren en kombuis.
En als de wetten hem verplichten dit te doen, zal hij helemaal niets doen, hij zal niet het risico nemen om zijn club op te richten en u zult alleen werklozen hebben.


Het gaat natuurlijk niet om het "onteigenen" van de ondernemers. Ik ben ook van plan om op korte termijn te zijn, dus ik begrijp heel goed welke risico's dit met zich meebrengt.
Maar mijn voorstel is erop gericht om puur financiële participatie te vervangen door een aandeel niet te verwaarlozen werknemersparticipatie. Ik denk dat het beter is als 10 - 30 -50% van het kapitaal toebehoort aan werknemers in plaats van aan externe aandeelhouders: werknemers zijn dan veel meer betrokken bij het leven, of moet ik zeggen, van het bedrijf . En dit door de sociale dialoog te verzachten en extra belang aan werknemers te geven zonder het bedrijf kosten op te leggen.


sen-no-sen, je gelooft niet (meer?) in democratie: de macht van burgers om hun toekomst te kiezen ... Het is triest, misschien heb je gelijk, maar ik hoop het tegenovergestelde en ik hoop .
De systematische ineenstorting waar u om vraagt, is waarschijnlijk zeer waarschijnlijk.
Maar het is tegen deze ineenstorting dat ik opsta en dat ik voorstel Enkele ideeën : Ik heb niet meer in de huidige politieke klasse, maar ik geloof nog steeds in onze instellingen.

Wij burgers hebben de macht om druk uit te oefenen op onze gekozen functionarissen om het systeem te veranderen. Wij, de burgers, hebben de macht om te stemmen op lijsten die verandering bepleiten. Wij burgers hebben de macht om niet door te gaan met de huidige politieke klasse.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 04/09/14, 12:31

De "macht" van de burgers is beperkt tot het opgeven van het weinige dat het vertegenwoordigt bij elke verkiezing waarvoor ze worden uitgenodigd om een ​​eeuwige "verandering" van hetzelfde te kiezen ... :frons:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/09/14, 13:10

Het tempo wordt beperkt door kosten, verlies van BBP en dus werkloosheid. In de huidige context moeten we niet ver van het maximum zijn
Sommige ideeën schreven:Maar mijn voorstel is erop gericht om puur financiële participatie te vervangen door een aandeel niet te verwaarlozen werknemersparticipatie. Ik denk dat het beter is als 10 - 30 -50% van het kapitaal toebehoort aan werknemers in plaats van aan externe aandeelhouders.

Toch zou het nodig zijn dat de werknemers bereid zijn risico's te nemen, want voorlopig zijn het, afgezien van de SCOP, eerder deelnamebonussen die in aandelen zijn betaald, dus vergemakkelijkt. Wanneer u uw 1er in loondienst neemt, vraag hem dan 10000 € mee te nemen. of zelfs 5000. : Twisted:


Sommige ideeën schreven:Maar het is tegen deze ineenstorting dat ik opsta en dat ik voorstel Enkele ideeën : Ik heb niet meer in de huidige politieke klasse, maar ik geloof nog steeds in onze instellingen.

Ik geloof ook dat een volledige ineenstorting nodig is om de zaken weer op het goede spoor te zetten. Ten slotte, zoals dit: ik geloof dat een volledige en volledig transparante revisie nodig is en dat dit alleen kan worden gedaan na een volledige ineenstorting van het huidige systeem.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 04/09/14, 21:09

Zolang er geen chaos is geïnstalleerd, is er nog tijd om te handelen, maar inderdaad ontbreekt de motivatie, maar moeten we liever op dit moment wachten? Hier zijn enkele regels die ik heb geschreven, er is weinig:

"In dit geval zou de systemische ineenstorting, waar sommigen om vragen als de enige die de ogen tot nu toe hardnekkig gesloten heeft, integendeel zou leiden tot een verstoring van het signaal, wat in een eventuele noodsituatie de minste omstandigheid zou zijn. gunstig voor het ontstaan ​​van deze helderheid die gewoonlijk zowel tijd als een minimum aan sereniteit vereist. "


PS: het zou leuk zijn, CertainesIdées , als u niet tevreden zou zijn om spaarzaam enkele geloofsartikelen te posten, maar de moeite zou nemen om een ​​krachtig argument te leveren ter ondersteuning van uw verklaringen, zou de dialoog deze naam dan verdienen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/09/14, 12:08

Sommige ideeën schreven:
sen-no-sen, je gelooft niet (meer?) in democratie: de macht van burgers om hun toekomst te kiezen ... Het is triest, misschien heb je gelijk, maar ik hoop het tegenovergestelde en ik hoop .


Democratie ... wat?
Wanneer was het laatste referendum? : Lol:
Frankrijk heeft geen hekel aan de idealisten is geen democratie, maar een democratische republiek, heilige nuance!
In die zin dat het de democratische criteria respecteert: vrijheid van meningsuiting, toegang tot informatie, respect voor mensenrechten, meerpartijenstelsel (sic !!!), recht op onderwijs enz ...

Niettemin zijn we ver verwijderd van een echte democratie, bovendien is er geen historisch precedent dat het mogelijk maakt om een ​​natie als authentiek democratisch aan te wijzen.


De systematische ineenstorting waar u om vraagt, is waarschijnlijk zeer waarschijnlijk.


Ik wens mijn eigen verdwijning niet!
Systemische ineenstorting = 3e wereldconflict of "hyperconflict" om de voorwaarden van te gebruiken Jacques Attali.
De "crisette" van 2008 was slechts de pre-shock van een grotere omwenteling ...


Maar het is tegen deze ineenstorting dat ik opsta en dat ik bepaalde ideeën voorstel: ik heb niet meer in de huidige politieke klasse, maar ik geloof nog steeds in onze instellingen.

Wat stel je in dit geval voor om de werkloosheid snel en zonder een toverstaf te verminderen?
Ik heb het niet over wensen, maar duidelijke maatregelen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 08/09/14, 18:28

... bovendien is er geen historisch precedent om een ​​natie als echt democratisch aan te wijzen.

Het concept van democratie, geboren in Athene, zoals iedereen weet, was in werkelijkheid gereserveerd voor een zeer kleine minderheid, die minder mensen weten!

Afgelopen donderdag, in het programma "Ce soir ou Never", Etienne Chouard had zich ertoe verbonden aan te tonen dat de te kiezen capaciteit afhing van de financiering van de campagnes en dus van de relatie van de kandidaten met de houders van economische macht (via , in het bijzonder de pers), onmiddellijk, Attali die aanwezig was, hem gewelddadig aanviel en zijn argumenten betwistte met alle minachting en de wetenschap van manipulatie waartoe hij in staat is ...

Dat gezegd hebbende, vormt dit niet mijn goedkeuring van alle stellingen van Chouard...

Dit komt overeen met een opmerking van CertaineIdees wie heeft vertrouwen in de instellingen die politiek personeel produceren die hij afwijst ... wie zei dat het vreemd was?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
CertainesIdées
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/07/14, 00:26




par CertainesIdées » 20/09/14, 17:56

sen-no-sen schreef:Niettemin zijn we ver verwijderd van een echte democratie, bovendien is er geen historisch precedent dat het mogelijk maakt om een ​​natie als authentiek democratisch aan te wijzen.


Uw kritiek op (onze, onze of onze) democratieën is allemaal gerechtvaardigd, inclusief het verband tussen financiële middelen en verkiezingen die door Ahmed zijn aangekaart, maar het feit blijft dat de mensen (waarvan we allemaal deel uitmaken) kunnen doorgaan tot ingrijpende veranderingen. Er bestaan ​​alternatieven, andere ontstaan ​​daar Suffit overtuigen zonder in het huidige politieke spel te vallen.

sen-no-sen schreef:Wat stel je in dit geval voor om de werkloosheid snel en zonder een toverstaf te verminderen?
Ik heb het niet over wensen, maar duidelijke maatregelen.


Ik verwijs je naar mijn blog. Enkele ideeën. Deze thema's zijn nog niet volledig ontwikkeld, maar het is aan de gang.
Een van de ideeën voor de meest kansarmen is dat gemeenschappen werk kunnen aanbieden, niet in ruil voor geld, maar in natura om een ​​toelage van het type RSA aan te vullen.
Een soort collectieve boerderij zonder lijfeigenschap.


Ahmed schreef:Dit is in overeenstemming met een opmerking van CertaineIdees, die de instellingen vertrouwt die politiek personeel produceren dat het afwijst ... wie zei dat het vreemd was?


Er is niets vreemds omdat niet de instellingen de politieke klasse vormen. De instellingen dateren uit 1958 en zijn geworteld in de gedachten van de Verlichting. De huidige politieke klasse had geen 30ans bij het schrijven van onze grondwet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/09/14, 18:28

Sommige ideeën schreven:Uw kritiek op (onze, onze of onze) democratieën is allemaal gerechtvaardigd, inclusief het verband tussen financiële middelen en verkiezingen die door Ahmed zijn aangekaart, maar het feit blijft dat de mensen (waarvan we allemaal deel uitmaken) kunnen doorgaan tot ingrijpende veranderingen. Er bestaan ​​alternatieven, andere ontstaan ​​daar Suffit overtuigen zonder in het huidige politieke spel te vallen.


Het is duidelijk dat de mensen de macht hebben om te veranderen en zelfs om alles onmiddellijk te veranderen, maar het is noodzakelijk om de technische mogelijkheid te onderscheiden van de sociale mogelijkheid.
Op dit moment zijn de materiële omstandigheden die door het economische systeem worden voorgesteld nog steeds veel te belangrijk om burgers een hard maar noodzakelijk ontwaken mogelijk te maken.
Bovendien is groepsgedrag bijzonder voorspelbaar in tijden van crisis en lijkt het vandaag de dag een steeds grotere aantrekkingskracht voor romantisch anti-kapitalisme te voelen ... logisch gevolg van de terugtrekking ...


Een van de ideeën voor de meest kansarmen is dat gemeenschappen werk kunnen aanbieden, niet in ruil voor geld, maar in natura om een ​​toelage van het type RSA aan te vullen.
Een soort collectieve boerderij zonder lijfeigenschap.


Hoe werk aanbieden in een samenleving die er alles aan doet om dit te verminderen?
Vind je het verstandig om een ​​systeem als RSA in stand te houden?
De RSA is een aanpassingsvariabele van het economische systeem om elk risico van sociale explosie te voorkomen, het is helemaal geen deugdzame maatregel ...
Aanvullend een toeslag sociale bijstand door een andere mate van assistentschap zal de werkloosheid niet verminderen, integendeel, het zal het aanmoedigen, terwijl de aanhangers van het systeem de voorwaarden die nodig zijn voor het behoud van de bezoldigde activiteit verder zullen verminderen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/09/14, 20:11

Sommige ideeën schreven:Er is niets vreemds aan de hand het zijn niet de instellingen die de politieke klasse creëren. De instellingen dateren uit 1958 en zijn geworteld in de gedachten van de Verlichting. De huidige politieke klasse had geen 30ans bij het schrijven van onze grondwet.


Ha goed? In 'instellingen' in brede zin, er zijn veel krachtige lobby's die elke dag werken om je ongelijk te bewijzen.

http://www.cominst.com/nos-services/aff ... -lobbying/
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten