Voorwerpen te verzinnen!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Items worden uitgevonden!




par Adrien (voormalig nico239) » 20/10/19, 22:58

Ahmed schreef:Wat betreft de schroefsplitter, hier is wat een populatie selecteert met kort haar en misschien zelfs kaalheid... : Wink:



:? :? :?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Items worden uitgevonden!




par Ahmed » 21/10/19, 13:02

Lang haar is gecontra-indiceerd bij het naderen van roterend gereedschap, evenals handvatten of kledingstukken die door de machine kunnen worden gegrepen en de gebruiker kunnen meeslepen (dit is het effect "Grace Kelly") : Wink: ...
Ik heb dit type machine persoonlijk gebruikt in de tractorversie en het is erg gevaarlijk: de onderkant van je broek zweeft als een touw door de rotatie en het is het been dat wordt afgescheurd...:( Je moet weten dat het een schroef is die het stuk hout “zuigt” zodra het de punt van de kegel raakt. Ook bestaat er gevaar voor brandwonden, omdat de schroef door wrijving sterk opwarmt. Een ander risico is de rotatie van de boomstam rond de as, waardoor de bediener met geweld wordt getroffen; het kan worden beperkt door het apparaat aan te passen (anti-draaibalk of in de gepresenteerde korte logversie, onderste tabel)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Items worden uitgevonden!




par GuyGadebois » 21/10/19, 13:11

Ahmed schreef:Lang haar is gecontra-indiceerd bij het naderen van roterend gereedschap, evenals handvatten of kledingstukken die door de machine kunnen worden gegrepen en de gebruiker kunnen meeslepen (dit is het effect "Grace Kelly") : Wink: ...

Sorry dat ik je corrigeer, maar lijkt het niet meer op het "Isadora Duncan"-effect?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Items worden uitgevonden!




par Ahmed » 21/10/19, 13:53

Dit is een andere mogelijkheid, maar die sluit de eerste geenszins uit...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Items worden uitgevonden!




par GuyGadebois » 21/10/19, 13:58

Ahmed schreef:Dit is een andere mogelijkheid, maar die sluit de eerste geenszins uit...

Ik heb net de doodsoorzaken van Grace Kelly's gecontroleerd, niets te maken met Isadora Duncan wiens sjaal vast kwam te zitten in het achterwiel van haar cabriolet.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Items worden uitgevonden!




par Ahmed » 21/10/19, 14:06

Verdomd! Duizend excuses, ik heb een fout gemaakt en een vreselijke verwarring veroorzaakt: dat is het effect.Duncan"!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Items worden uitgevonden!




par Adrien (voormalig nico239) » 21/10/19, 15:08

GuyGadebois schreef:
Ahmed schreef:Lang haar is gecontra-indiceerd bij het naderen van roterend gereedschap, evenals handvatten of kledingstukken die door de machine kunnen worden gegrepen en de gebruiker kunnen meeslepen (dit is het effect "Grace Kelly") : Wink: ...

Sorry dat ik je corrigeer, maar lijkt het niet meer op het "Isadora Duncan"-effect?


Ik ben meer : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Items worden uitgevonden!




par Ahmed » 21/10/19, 17:50

Verward ben ik! mea culpa! : Oops: : Oops: : Oops:
(Merk op dat ik nooit enige expertise op het gebied van filmberoemdheden heb geclaimd! : Mrgreen: ).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Items worden uitgevonden!




par GuyGadebois » 21/10/19, 18:17

Ahmed schreef:Verward ben ik! mea culpa! : Oops: : Oops: : Oops:
(Merk op dat ik nooit enige expertise op het gebied van filmberoemdheden heb geclaimd! : Mrgreen: ).

Tegelijkertijd staat de toekomst van het universum niet op het spel.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Items worden uitgevonden!




par Ahmed » 21/10/19, 18:40

Gelukkig! Merk op dat het hoofdidee correct was en dat daarom de fout werd opgemerkt en verholpen... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : dav.jaffre, gegyx en 173 gasten