Hoe te overleven vanaf nul beginnend?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/03/10, 22:43

Het positioneren van een Alpha (een clan- of roedelleider) is op zich al een probleem omdat men een onevenwichtigheid creëert met verlangens/wrok, manoeuvres om de positie van Alpha te bereiken.

Een groepsleven kan anders worden opgevat: een afvlakking van de taken en verantwoordelijkheden met een zo billijk mogelijke verdeling van de verantwoordelijkheden over elke persoon volgens zijn vaardigheden en kennis.

En regelmatig een bijeenkomst rond een goede maaltijd of een vuurtje om de organisatie te bespreken en te herzien om deze te verbeteren.
Iedereen wordt 'alpha' verantwoordelijk voor zijn deel. Iedereen wordt gewaardeerd, niemand zal zich benadeeld voelen.

Vanaf nul beginnen betekent ook het ontwerpen van een andere samenleving waarin hebben, macht en concurrentie plaats kunnen maken voor persoonlijke vervulling waar altruïsme, wederzijdse hulp en delen de hoekstenen kunnen zijn.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 01/03/10, 23:00

voormalige oceanische schreef:Het positioneren van een Alpha (een clan- of roedelleider) is op zich al een probleem omdat men een onevenwichtigheid creëert met verlangens/wrok, manoeuvres om de positie van Alpha te bereiken.

Helemaal mee eens, het is een (groot) probleem.
voormalige oceanische schreef:Een groepsleven kan anders worden opgevat: een afvlakking van de taken en verantwoordelijkheden met een zo billijk mogelijke verdeling van de verantwoordelijkheden over elke persoon volgens zijn vaardigheden en kennis.

Ik ken mensen die uitstekende werkers zijn, zeer bekwaam, maar niet in staat om initiatief te nemen... Dus niet in staat om te werken zonder een "conducteur"
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/03/10, 23:16

We kunnen voor bepaalde activiteiten een organisator, een taakplanner ontwerpen.

Wat moet worden vermeden, is de oprichting (gekozen woord voor alle connotaties) van een alfa die, naast een macht, prerogatieven en voordelen zou grijpen die een onevenwichtigheid binnen de groep zouden veroorzaken .

De organisator, de dirigent, weet hoe hij moet organiseren, maar heeft niet de knowhow, de ervaring of de techniciteit om de acties, de werken uit te voeren. Zelfs als hij de reikwijdte en gevolgen kan inschatten, zal hij waarschijnlijk niet in staat zijn om de gebaren te maken. Hij heeft daarom de persoon nodig wiens activiteit hij heeft gepland. Die 2 zijn van elkaar afhankelijk.

De eerste omdat hij zichzelf niet in de toekomst kan projecteren, het project kan ontwerpen of plannen, een gids nodig heeft, maar hij heeft de technische kennis, de ervaring en de precisie.

De tweede heeft niet het technische karakter, kent de gebaren niet, weet niet hoe het moet, maar weet hoe het moet worden bedacht.

Beide moeten op hetzelfde niveau worden genoten, met hetzelfde respect en dezelfde waardering. Dit is tegenwoordig niet langer het geval, aangezien we witte boorden/blauwe boorden, manuele/intellectuele tegenstellingen hebben.

Beiden moeten in dit voorbeeld op elkaar vertrouwen, elkaar waarderen en dezelfde voordelen hebben (ik plaats geen vergelding vanwege het financiële aspect dat eraan ten grondslag ligt en wat naar mijn mening onhandig is in een dergelijke structuur).
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 02/03/10, 00:07

Ik vind uw standpunt heel goed, maar perfecte gelijkheid leidt tot grote schade zodra zich een uitzonderlijke situatie voordoet.
De Romeinen, die het democratiemodel buiten de Griekse steden voortzetten, benoemden in een crisissituatie een dictator (gekozen voor 6 maanden). Dankzij dit model kon de republiek 400 jaar bestaan ​​en vele gevaren trotseren (tweede Punische oorlog en burgeroorlog van -60 bijvoorbeeld) voordat een van deze dictators de meest duurzame van de republiek in het rijk (Caesar en zijn opvolgers) stortte
Het is waar dat de Romeinse Republiek erg gestructureerd was (deelnemer, plebein, slaaf) maar laat duidelijk de grenzen van de democratie zien.

Geen enkele samenleving is ooit gebaseerd geweest op totale gelijkheid!
Primitieve samenlevingen hebben altijd een of meer besluitvormers (oudsten, krijgers, priesters...) En als we nog verder teruggaan, vóór de sedentarisering, kunnen we onze harige neven observeren om onszelf een beeld te geven van onze oudste samenlevingen.

Geloven dat mensen afstand kunnen doen van hun dierlijke erfgoed is zeer lovenswaardig, maar dit feit is nooit geïmplementeerd. Ik denk niet dat zelfs een paar miljoen jaar evolutie ons in zachte lammetjes kan veranderen.
We moeten naar de menselijke soort kijken als een product van de darwinistische evolutie en niet van de rede, en we begrijpen vrij gemakkelijk de meeste gedragingen en feiten, zowel vroeger als nu.

Sorry voor het bord, maar ik heb lang geleden mijn besluit genomen. Er zijn echter oplossingen. Het is aan ons om het te repareren voordat het te laat is ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/03/10, 00:25

dit vak is echt geweldig, ik heb nog nooit zo'n cursus filosofie gezien!

de problemen van de organisatie van het bevel over de hiërarchie zijn erg belangrijk

als iemand weet hoe hij tarwe, groenten of iets anders moet verbouwen, hoe kan hij de ander dan overtuigen om te zaaien of te planten als er niet genoeg te eten is voor iedereen?

en als we alles eten, zaaien we niets en hebben we het volgende jaar niets

wie zal de beslissing nemen om sommigen meteen te laten verhongeren zodat er volgend jaar meer zijn: we zullen moeten vechten en de doden zullen niets meer eten

alleen vanaf nul beginnen is nutteloos

vanaf nul beginnen in grote aantallen zal een hels gedoe zijn
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 418
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 65




par verwarren » 02/03/10, 08:42

Bonjour à tous,
Tot slot, door de post in zijn geheel te herlezen (we zouden er al iets aan kunnen doen!)

Door al je antwoorden maak ik me minder zorgen over de toekomst en de organisatie van overleven,
Er ontstaat een duidelijker begrip van overleving op korte termijn en groepsorganisatie om dit te ondersteunen.


In ons dagelijks leven hebben we vaak de indruk omringd te zijn door c…. onuitputtelijk.
Ik weet zeker dat het maar een indruk is! :D

A ++
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841




par Flytox » 02/03/10, 21:57

chatelot16 schreef:de problemen van de organisatie van het bevel over de hiërarchie zijn erg belangrijk

als iemand weet hoe hij tarwe, groenten of iets anders moet verbouwen, hoe kan hij de ander dan overtuigen om te zaaien of te planten als er niet genoeg te eten is voor iedereen?

en als we alles eten, zaaien we niets en hebben we het volgende jaar niets

wie zal de beslissing nemen om sommigen meteen te laten verhongeren zodat er volgend jaar meer zijn: we zullen moeten vechten en de doden zullen niets meer eten

alleen vanaf nul beginnen is nutteloos

vanaf nul beginnen in grote aantallen zal een hels gedoe zijn


De hele moeilijkheid is om een ​​alfa te hebben die voor de clan werkt en niet voor hem. Wanneer de alfa de alfa is geworden omdat hij de machtigste, gewelddadigste, meest meedogenloze, intrigerende is, komen we al snel uit bij het krijgerssysteem, gericht op het ego van een personage.

We komen langzaam aan de "morele" kant, de cultuur van het goede voor de clan, hoe wordt het geboren?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/03/10, 23:57

Dit is de volgende stap voor de mensheid.

Naar Homo sapiens sapiens, wiens geest hem in staat stelde technologie en wetenschap te ontwikkelen en deze door te geven aan toekomstige generaties.

Homo sapiens was in staat actie te ondernemen tegen het milieu en hem zo in staat te stellen het te vernietigen.

De volgende stap zal zijn om verder te gaan en de hand te reiken naar anderen en naar de natuur als geheel.

De mens moet leren redelijk te zijn en niet langer hebzuchtig, altruïstisch te zijn om harmonie te bereiken.

Maar dit is weer een culturele revolutie.

Wat zullen we hebben na het tijdperk van vuur, brons, ijzer, het industriële tijdperk?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 03/03/10, 00:37

perplex schreef:Bonjour à tous,
Tot slot, door de post in zijn geheel te herlezen (we zouden er al iets aan kunnen doen!)

Door al je antwoorden maak ik me minder zorgen over de toekomst en de organisatie van overleven,
Er ontstaat een duidelijker begrip van overleving op korte termijn en groepsorganisatie om dit te ondersteunen.

In ons dagelijks leven hebben we vaak de indruk omringd te zijn door c…. onuitputtelijk.
Ik weet zeker dat het maar een indruk is! :D

A ++

Bedankt voor je verbijsterde positivisme, ik slaag er zelfs in om op mijn beurt verbijsterd te raken over de verdiensten van de negativiteit die me soms bezielt!
Ik hoop dat we een overlevingsgids kunnen maken om kinderen les te geven.
:D
In geval dat... : Cry:
[Edit]
perplex schreef:Overleven Ik doe mee, maar ik ben off-topic!

Het spijt me dat te horen... Maar je bent on-topic, dat verzeker ik je.
Dit topic open ik om dezelfde reden eindelijk...
Dernière édition par FPLM de 03 / 03 / 10, 01: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 03/03/10, 00:54

Christophe schreef:A) De "ruimtelijke" bestralingen kunnen de evolutie van het genoom en de "rotatie" van de dominante soort verklaren... en zijn daarom misschien een noodzakelijk kwaad voor Evolutie met een E...

Paradoxaal genoeg zijn uitstervingen (+ of - massa) noodzakelijk voor evolutie...

B) Als we de diversiteit zien waarin het leven op aarde is aangekomen, vooral in de afgrond, denk ik dat zelfs een "uitroeiende" meteoriet het niet zou doven....

C) Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag.

Laten we het westen van Frankrijk (Vendée in het bijzonder) de komende weken observeren... :| :|
https://www.econologie.com/forums/tempete-xy ... t9382.html

Ik weet dat het niet grappig is, maar het zal het onderwerp een beetje beantwoorden, toch? Omdat het een kwestie is van vanaf 0 te beginnen, zijn er een aantal die het zullen doen... althans materieel...

A) Inshallah. Darwin sprak aldus.
Hoe dan ook, als we de astronomie de eer geven, kunnen we het geloven. Persoonlijk wel, maar we beginnen ons nog maar net voor te stellen welke gevaren dit met zich meebrengt. De meest bevestigde theorie over het uitsterven van dinosauriërs komt van meteorieten. Weet u wat dit betreft dat alle gerapporteerde en bestudeerde maanstenen precies dezelfde leeftijd hebben als de materie op aarde, namelijk 4,9 miljard jaar. Meteorieten die 4,9 miljard jaar geleden de aarde insloegen, verdreven zoveel materiaal van onze aarde dat het zijn maan bombardeerde, waardoor de kraters ontstonden die te zien zijn op een volle maan. Schokkend, toch?
B) Ik maak me geen zorgen over het leven, ik maak me zorgen over het mijne en die van mijn dierbaren.
C) Juist omdat ik deel wil uitmaken van de overlevenden, degenen die zichzelf hebben kunnen beschermen, werk ik in de richting van autonoom overleven. Zo ver als ik kan...
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten