Blog ... mijn tuin!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 01/01/09, 12:56

laten we verder gaan met het politieke of ideologische aspect van het ding,

Hier is mijn situatie: moeder van 2-kinderen, we zijn toevertrouwd aan de dagelijkse 5-kinderen en we reflecteren over de impact die kan hebben op zowel de gezondheid als het milieugebruik van dagelijks 5 liters koemelk en ongeveer 10 yoghurt !!!

1. op gezondheid lijkt het erkend dat voor kinderen onder 3 jaar naar alle plantaardige melk gaan is geen goed idee; voor mijn migraine-patiënt (en een beetje gecoat, het is het niet waard om dit te lezen, hij gaat naar 1-week, zo niet !!!) Het is beter dat hij koemelk vermijdt, die zijn migraine vult.

2. Wat de impact op het milieu betreft, lijkt plantaardige melk de voorkeur, maar GGO's zijn een bron van zorg! (We willen niet het leven van onze kleine dekbedden, of die van anderen laten rotten, laat staan ​​aanzetten tot dit soort productie, wij die biologische boerderijen runnen (natuurlijk op de fiets!).

3. Wat betreft de economische factor, ik weet niet de prijs van een liter plantaardige melk, maar mijn biologische melk, kocht in Duitsland mijn kosten voor 79 cts de liter, en gezien de gebruikte hoeveelheid, heeft deze factor zijn belang ( Ik consumeer het hele jaar door meer liter melk dan stookolie).
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 01/01/09, 18:40

niet spenderen aan het politieke aspect, we zitten recht in het hart van de politiek (management van de stad) alleen maffiosis zou ons eerst doen geloven dat zij alleen geschikt zijn om politiek te doen;)

voor de melk, zeg ik tegen mezelf dat het negatieve aspect vooral is nadat je jarenlang shitmelk hebt gedronken, dwingt het om het lichaam te laten reageren (de melk is misselijk zodat alles wat de koe krijgt terugkomt in de melk) . Biologische melk lijkt me veel beter dan de industriële melk (aandacht voor de huidige afgeleide van de BIO die al enkele jaren eerder door activisten werd verwacht toen de staat de teugels van bio nam).
Daarnaast is koemelk veel zwaarder dan plantaardige melk (vergelijk het gewoon om het te realiseren).
Voor het milieu is plantaardige melk gewoon de groente die moet worden gekweekt, terwijl dierlijke melk voor en tijdens de melkproductie eerst door planten en koeien moet worden gevoerd. Een plant is elk jaar hernieuwbaar, een dier neemt meer tijd in beslag, omdat het tijd nodig heeft om te rijpen voor productie;)

voor de prijs is niet duur (ik betaal 1 € / L op de markt), maar waar BIO over praat (Europese bio?)? En het lijkt mij dat Duitsland geen SMIC heeft (dit maakt het mogelijk om het tarief te nuanceren;))
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 01/01/09, 20:22

Wat betreft mijn beroemde biologische koemelk, het lijkt mij dat de biologische normen in Duitsland hoger zijn dan de zogenaamde "Europese biologische", om te controleren!

die van Duitsland Ik gebruik het voor yoghurt, de conso van het weekend, waar ik niet naar de boerderij kan (omdat gepasteuriseerd)

voor de rest haal ik het op de boerderij, dus het is nodig om het snel te gebruiken, wees niet verkeerd in de dagelijkse bestellingen! het is allemaal een bazard!

Wel, we doen het, maar eigenlijk is er geen groener dan hier.

Sterker nog, een plantaardige melk 1 € de liter op 2 of 3 liters per dag vormt geen primaire zorg, de kwestie van conservering, de plantaardige melk is bewaard 1 2 dagen open?
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 01/01/09, 23:50

melk op de boerderij zoals die van mijn markt is van eigen bodem ...
Bovendien vergat ik in de context van "melk die niet goed is voor de gezondheid" die van gesteriliseerde melk waar niets anders is dan de rauwe melk (zoals witte suiker en volle suiker).

Voor de Duitse normen leek het mij dat het tegenovergestelde was, maar hey maakt niet uit, gegeven wat zij (de banden passen bij degenen die beter weten dan iedereen) gaan we uit ... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 16/01/09, 20:24

Blij dat mijn onderwerp de wereld aantrekt, zelfs als je het hoofdonderwerp hebt verlaten ^^

Het spijt me echt dat ik niet veel tijd heb om er voor te zorgen maar de moestuin gaat goed (morgen ga ik verder met het werk), ik had wat problemen met wilde zwijnen en het was nodig om kwadratievierkanten opnieuw te maken ... :?

Nieuwe artikelen over de laatste maand van september (de maand waarin de eerste tomaten verschenen ^^) zijn online, aarzel niet (door MP of commentaar) om uw mening en / of advies te geven!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 22/01/09, 10:43

Voor een snelle ontkieming van de zaden is het noodzakelijk om het besproeien met het water van verse regen (te zuur) te vermijden en het water van de kraan te prefereren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 23/04/09, 06:43

voor een snellere ontkieming is er ook de oplossing van drenkzaden, één nacht is voldoende om het buitenste membraan van het zaad te verzachten en laat de jongere gemakkelijker uitschieten.

Door het water te plaatsen kan het zaad eenvoudig met het kiemproces beginnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nicolas44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/04/09, 09:03
Plaats: Nantes




par nicolas44 » 23/04/09, 09:14

De link is dood ...
0 x
Nicolas! Laten we beter leven, leef biologisch! Ik raad dit aan gezondheid blog
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 23/04/09, 10:05

Nee, ik heb vanochtend een ritje gemaakt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/04/09, 10:18

+ 1 het werkt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten