Peugeot verkoopt zijn elektrische auto

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 14/08/12, 11:35

Het klinkt niet erg serieus...

De Ion / C-zero werd gelanceerd voor bijna 30 euro en zakt nu naar 10 euro,

voordat je teruggaat hoeveel?

Om nog maar te zwijgen van technisch, want naar mijn mening zullen er wat teleurstellingen zijn met 100% Lithium...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/08/12, 14:16

Remundo schreef:Om nog maar te zwijgen van technisch, want naar mijn mening zullen er wat teleurstellingen zijn met 100% Lithium...
Er zijn belangrijke handels- en economische kwesties. Mitsubishi kwam als eerste de arena binnen en kreeg te maken met de komst van zijn landgenoot NISSAN wiens Leaf voor een vergelijkbare prijs wordt tentoongesteld... Dan arriveert Renault. Het bijsnijden was onvermijdelijk.

De techniek is onder de knie. De Mitsubishi bestaat al sinds 2009.
ik had gemerkt tijdens mijn toets dat wanneer het voertuig volledig beladen was, de energieterugwinning niet werkte.
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom regeneratie alleen beschikbaar is op het rempedaal en niet wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt, zoals bij onze oudere generatie PSA's.

We hebben het over nieuwe promoties die eraan komen, voornamelijk met betrekking tot huuraanbiedingen (meer geruststellend voor sommigen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 14/08/12, 15:05

Citro schreef:De techniek is onder de knie. De Mitsubishi bestaat al sinds 2009.
ik had gemerkt tijdens mijn toets dat wanneer het voertuig volledig beladen was, de energieterugwinning niet werkte.
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom regeneratie alleen beschikbaar is op het rempedaal en niet wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt, zoals bij onze oudere generatie PSA's.

Niet echt... het is om hard regenereren te voorkomen want daar houdt Lithium niet van.

Deze zomer wilde iemand bij mij komen opladen in een Twizy... Hij plande sprongen van 100 km. Ik zei oké, maar ik raadde hem aan om, liever voor de veiligheid, elke 50 km een ​​oplaadbeurt te plannen (bij stations of parkeerplaatsen, kermissen, gemeentehuizen, het kan, ook al is het erg saai).

Uiteindelijk kon hij niet komen. Hij belde me op, strandde...

Zijn gloednieuwe Twizy laadde op 80% en kon niet beter. En voortijdige batterijspanningswaarschuwingen aan het einde van de ontlading.

Hij sprak erover met alle Renault-dealers, niemand "begreep"...

Ongetwijfeld hadden de slimme mensen bij Renault hem moeten vertellen dat slechts één van zijn lithiumbatterijen de "top" raakte en verhinderde dat alle andere volledig werden opgeladen, en idem bij het ontladen, of de eerste zwakkeling verbood alle andere om te herstellen ( het weinige) energie dat ze nog hebben...

Ongetwijfeld hadden ze kunnen toegeven dat de BMS zijn werk niet deed en dat de door de verkoper herhaalde 100 km in werkelijkheid niet haalbaar was...

En zelfs dat zijn slechts kleine ergernissen omdat het voertuig niet kapot is, alleen niet optimaal. Misschien waren de batterijen niet genoeg gefietst om het BMS ze goed te laten balanceren.

Midden in de zomer, de zachte voeten...

In de winter met gewelddadige... Er zullen verrassingen zijn...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/08/12, 15:24

Remundo schreef:
Citro schreef:De techniek is onder de knie. De Mitsubishi bestaat al sinds 2009.
ik had gemerkt tijdens mijn toets dat wanneer het voertuig volledig beladen was, de energieterugwinning niet werkte.
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom regeneratie alleen beschikbaar is op het rempedaal en niet wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt, zoals bij onze oudere generatie PSA's.

Niet echt... het is om hard regenereren te voorkomen want daar houdt Lithium niet van.
Ja dat was mijn punt, zodra de meter voldoende zakt, werkt de regeneratie weer en gaat de naald van de econometer in vertraging in het groen dwalen.

Voor de expeditie in Twizzy is het inderdaad een heilige uitdaging die een zekere ervaring vereist...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/08/12, 15:12

Inderdaad Citroen,

Engine Nature reageerde op de promotie van PSA

Een beetje geschiedenis over prijzen...
De introductieprijs van de Peugeot Ion was hoger voor € 35, maar vandaag kun je de auto vinden voor € 000 op de webshop van het merk.
[] dit is geen goed nieuws voor de elektrische auto. In minder dan 2 jaar tijd is de prijs van het product met tweederde gedaald. We zullen een ontroerde gedachte hebben voor de weinige mensen die tegen een hoge prijs hebben gekocht, nu gezworen vijanden van Peugeot die de restwaarde van hun auto vernietigde


Er is inderdaad iets ongezonds, zowel wanneer de auto € 35000 kostte als wanneer hij wordt opgeofferd voor € 10900.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/08/12, 17:23

Ik denk en ik denk nog eens dat het aanbod van 10 euro een reclamecampagne is tegen lagere kosten!

a) Het is in augustus en beperkt tot voertuigen op voorraad! (toen Citroên zijn C1 op een gegeven moment voor 6 euiros verkocht, was hij op voorwaarde van herstel - je moest een oude pompoen van meer dan 190 jaar oud hebben gedurende meer dan 8 maanden om aan hen te verkopen - maar hij was op bestelling, dus in zekere zin onbeperkt!). Daar valt zoveel over te zeggen dat het om enkele tientallen ging? gaan een paar honderd voertuigen...

b) Ze verkopen niet met verlies. Waarschijnlijk tegen "kostprijs".

Dat levert hen dus een passage op in de belangrijkste media (de tv's spraken erover; heel veel kranten) voor een paar tienduizenden euro's. Ongeëvenaarde "impact/kosten"-verhouding.

c) Op het moment dat ze serieus werden bekritiseerd door de regering, verdoezelde dit het debat rond Aulnay volledig. Plots spraken we zelfs hier - het bewijs - alleen over Peugeot in "positief". Wie had het nog over Aulnay?????

d) Je voegt er wat bijkomstige effecten aan toe: Renault "irriteren" wanneer ze de Zoé lanceren (met een ander zuinig model: verhuur van de batterijen, maar "investering" beperkt tot iets meer dan 15 euro lijkt mij...); zich niet terug te trekken uit een commerciële overeenkomst met Mitsubishi, die zeker een financiële clausule bevat in geval van terugtrekking (het zou dus ongetwijfeld meer gekost hebben om Mitsubishi te compenseren dan om te verkopen door deze verkapte "advertentie" aan te bieden!). ..

Ik denk daarom dat deze publiciteitsstunt niet moet worden opgevat als een onderdeel van het "economische" debat rond de elektrische auto.

Aan de andere kant aarzelde ik juist vanwege de batterijen, want als het over 4 jaar nodig is om het pakket te vervangen voor 15 euro, verandert dat de situatie serieus! Dit is het "echte" debat: was het een goede deal of niet??? Langetermijn...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/08/12, 10:22

Citro schreef:Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom regeneratie alleen beschikbaar is op het rempedaal en niet wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt, zoals bij onze oudere generatie PSA's.

Dat voelde ik niet tijdens mijn test van de iOn: zodra ik mijn voet van het gaspedaal haalde, remde de auto flink. Ik denk dat ze het remmen op de motor wilden simuleren door de batterij op te laden. Het gedraagt ​​zich meer als een thermiek.
Voor mij gebruikt het intrappen van het rempedaal de conventionele remmen.
=> zodat ze het klassieke remcircuit voor de rest konden zetten.
Wat ik me afvraag is wat er gebeurt als het ABS in werking treedt: stopt het de regeneratie zoals bij een Prius of veroorzaakt het -oplaadschoten?
0 x
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 20/08/12, 11:37

De 1500 ionen vonden afnemers bij individuen, in 15 dagen.
De geplande operatie voor de maand augustus eindigde veel eerder.
Peugeot kon slechts aan een derde van de vraag voldoen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/08/12, 11:39

Logisch voor deze prijs ...

Maar een belangrijke vraag: verkocht het met verlies? :? :?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/08/12, 14:25

Christophe schreef:Logisch voor deze prijs ...

Maar een belangrijke vraag: verkocht het met verlies? :? :?

Ik neig meer naar de hierboven verwoorde visie van did67.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten