Weinig thermisch mysterie (antivries wasgoed)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/02/12, 10:00

Ik heb verschillende kleine testjes gedaan, de trend is er: door de ventilator in gebruik te nemen koelt de wasruimte af en de kelder is droog: 11° en 45% luchtvochtigheid. De wasruimte zelf is droog (net als de buitenlucht) ongeveer 50%

Ik heb niet veel getest, omdat het erg koud was en het echt niet de tijd was om de wasruimte af te koelen. Integendeel, de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik een radiator (750 W) aangesloten op een klok.

Ik ga verder met testen als het minder koud is: ik ben echt geïntrigeerd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 06/02/12, 13:39

welkom

als je hete lucht in een kamer injecteert, dat je een kamer hebt die niet luchtdicht is, (boven en onder), creëer je een schoorsteeneffect dat koude lucht van buiten aanzuigt, en dus uiteindelijk een lagere temperatuur,

het is een beetje zoals een hete pijp en een koude pijp die zonder circulatie in de vorst wordt geplaatst, de hete pijp zal voor de kou worden bevroren!

oplossing: kamer waterdicht maken (pu-schuim, deurrubbers, acryl, enz.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/02/12, 13:44

hoe lang duurde je test?

Ik ben bang dat het te kort is om significant te zijn: het eerste effect van je ventilatie is om de lucht te mengen, dus om de koude lucht te mengen die zich op grondniveau bevindt, dus om de temperatuur te verlagen ... het is misschien langer nadat je zult zien de temperatuurstijging

wat is jouw fan? welke diameter? welke stroom?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 06/02/12, 14:15

Sorry, mijn reactie was een beetje lang en off-topic.
Om dit debat niet te vervuilen verwijder ik het en creëer ik een nieuw onderwerp.
Dernière édition par Grelinette de 06 / 02 / 12, 22: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/02/12, 18:56

De uitleg van de bal is bevredigend: het onderdeel is verre van een toonbeeld van strakheid.

Moet natuurlijk worden bevestigd door andere tests.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

Re: Klein thermisch mysterie (antivries voor de wasruimte)




par dedeleco » 09/02/12, 23:13

elephant schreef:Mijn wasruimte is een eenvoudige overdekte binnenplaats (gegolfd plastic, deur en raam met enkel glas, geen verwarming, geen isolatie)

Achteraan de wasruimte een trap naar de stookruimte (12° tijdens deze zeer koude periode)

Ik had eraan gedacht om te herstellen van de "warmte" :D vanuit de stookruimte door deze met een ventilator naar de wasruimte te sturen (uiteraard om bevriezing van de leidingen te voorkomen)

Verrassing: in het midden van de wasruimte: ventilator actief: 4e ventilator uit 6 °

de ventilator blaast lucht in een hoek van 11-12 ° richting de trap.

Ik begrijp het niet..... : Cry:


zonder andere isolatie dan de min of meer bewegingloze binnenlucht, is de T van deze lucht heel erg variabel van de ene plaats naar de andere en vaak complex vanwege de convectiecellen tussen de warmere zones 10°C en de vloer rond 5°C ( ??) en de koudebron aan het kunststof golfplafond bij -10°C (nog minder??).

Door ook een ventilator te plaatsen, zelfs hete lucht aan het begin, worden de Ts goed geëgaliseerd en afhankelijk van waar je meet (te specificeren maar ver van het plafond) zullen we een meer uniforme T hebben en daarom kouder als gemeten op 1 m van de grond , door snellere aanvoer van koude uit het plafond!!!

Het is heel complex en je moet op veel plaatsen de T en de luchtvochtigheid en de snelheid en richting van de luchtstromen meten!!

Er is een beetje vocht dat condenseert op de zeer koude plexiglasplaten en dat met deze zeer droge wind zal verdampen en afkoelen, maar dit is niet het sterkste effect, behalve plaatselijk waar de verdamping in een zeer droge lucht momenteel T met 10° kan dalen C!!
We kunnen ook de omgekeerde condensatie van de waterdamp uit de aarde van de hete en vochtige grond naar de plexiplaten laten verdampen, die de grond afkoelt en de platen verwarmt!!

Dus je moet overal de T en vochtigheid meten volgens de ventilatie om de veranderingen van de grote verschillen van T te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/02/12, 09:22

Uitstekende analyse. U beseft dat ik niet verder ga, omdat ik alleen maar wil voorkomen dat de machines en de leidingen bevriezen. Alleen al mijn aanname om warmte uit de kelder te halen bleek niet te kloppen: de ventilator is minder efficiënt dan de natuurlijke ontsnapping van hete lucht (deur en raam staan ​​de hele tijd open)

Als het gevaar van vorst geweken is, zal ik een vergelijking maken: gebruikelijke situatie versus deur en raam van de kelder gesloten.

Ik kwam er vanaf door elke nacht tussen 750 en 2 uur een verwarming (6W) aan te zetten om het risico te beperken.

De eigenaar beloofde wat werk te doen (vervanging van de golfplaat door dubbelwandig polycarbonaat, vervanging van het kozijn en de deur), maar, zoals Kipling zei, dat is een ander verhaal.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/02/12, 14:03

Als de leidingen en machines aan de andere kant tegen warme muren staan, is de gemakkelijkste manier om ze te bedekken met oude dikke stoffen (gaten in sokken of doorboorde en versleten dekens, kartonnen dozen of zelfs glaswol) tegen de muur van het warme huis aan de andere kant. binnen, de luchtisolatoren van de koude wasruimte.
Dit voorkomt dat ze bevriezen, zelfs zonder verwarming, dankzij de warmte van het huis die door de muur gaat.

Ook het circuleren van hete lucht vanuit de stookruimte in grote kanalen of kasten naar te beschermen ruimtes achter oude dekens is zeer effectief.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/02/12, 14:14

Helaas, de muur is koud.

Ik dacht erover om antivrieskoord te plaatsen, omdat ik het tegen groothandelsprijs kan krijgen, maar mijn grootste zorg zijn de machines zelf: er zit altijd water in.

Hoe dan ook, de essentie van mijn vraag was om het proces te begrijpen: waarom het niet werkte, vandaar de titel: klein mysterie.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/02/12, 14:30

Als je het wilt begrijpen, moet je ons volledig vertellen wat je hebt gedaan! hoe lang heb je de ventilator laten draaien?

de snelle variatie in temperatuur is slechts een verhaal van vermenging van de luchtlagen zonder verandering in de gemiddelde temperatuur

als je de ventilator een hele dag laat draaien, tussen een kamer op 18° en een kamer op 6°, zal hij uiteindelijk de 6° verhogen

welke stroom? of in ieder geval welke ventilator en welke diameter van leidingen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten