Internet...een ENOOORRRME energieput!!!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/03/08, 13:06

Ah goed nieuws, dat wist ik niet :)
Als er op serverniveau al impact zal zijn, op individueel niveau blijft het gebruik van Linux te marginaal denk ik...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 14:37

Christophe schreef:
indy49 schreef:Aandacht ! Het is totaal anders dan winterslaap! En totaal anti-economisch !


Ahhaha het heet dan een anti-econologische backtrack vergeleken met winterslaap! Go Hop allemaal onder Windoz 95 !! :) : Cheesy:


Beide worden aangeboden onder Vista.
Alleen langdurig slapen is minder zichtbaar...

denis schreef:onder deze stand-by maakt de toren geen geluid meer, de optische muis gaat uit, ook als je hem beweegt start hij niet, je moet op de knop klikken, en daar begint hij weer!, ik denk dat deze stand-by gelijk is zeer zuinig (aanname/hoop)


Ja, de pc verbruikt minder dan wanneer deze volledig actief is, MAAR hij verbruikt nog steeds veel meer dan wanneer deze is uitgeschakeld.
Kijk wat er met de tv’s gebeurt: de buis staat niet meer aan, de speakers werken niet meer, de tv gaat niet aan als je op de volumetoetsen op de afstandsbediening drukt, en toch verbruikt hij 5-10W.
Het is hetzelfde principe voor de pc... alleen is het nog erger... De 2 of 4 GB geheugen worden van stroom voorzien, de muis en de processor worden van stroom voorzien om te controleren of niemand klikt...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten