EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Remundo » 07/03/24, 09:31

Het zijn niet eens de kosten die mij bang maken, maar de zwakte van de menselijke hulpbronnen van EDF/ORANO.

als we zien dat ze Amerikaanse lassers binnenhalen, is dat verbazingwekkend... maar als dit de enige manier is om het project tot een goed einde te brengen, waarom niet? : Roll:
1 x
Beeld
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Peter » 07/03/24, 18:41

+1
Ze zijn niet eens meer in staat om het onderhoud van bestaande energiecentrales te garanderen en ze willen nieuwe modellen bouwen van reactoren waarvan het prototype nog steeds niet werkt en nooit zal werken zoals aanvankelijk gepland vanwege de slechte afwerking van het schip en andere PB's.

Het bouwen van een kopie van een beproefde reactor zou met het huidige gedegradeerde industriële weefsel al een flinke uitdaging zijn geweest, maar het bouwen van nieuwe modellen is slechts economische zelfmoord.
3 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par gegyx » 07/03/24, 19:21

Om het te vervangen, zouden we de leeglopers, de RSA en de gepensioneerden kunnen laten fietsen. Zou dit hen fysiek in stand houden? : Cheesy:

en geef het geld aan Oekraïne en Moldavië...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par GuyGadeboisTheBack » 07/03/24, 19:25

Petrus schreef:+1
Ze zijn niet eens meer in staat om het onderhoud van bestaande energiecentrales te garanderen en ze willen nieuwe modellen bouwen van reactoren waarvan het prototype nog steeds niet werkt en nooit zal werken zoals aanvankelijk gepland vanwege de slechte afwerking van het schip en andere PB's.

Het bouwen van een kopie van een beproefde reactor zou met het huidige gedegradeerde industriële weefsel al een flinke uitdaging zijn geweest, maar het bouwen van nieuwe modellen is slechts economische zelfmoord.

Maar nee... de Fransen zullen blijven crashen, zoals altijd. Samenzweringsmodus "aan": Met zo'n 6 miljard euro aan spaargeld valt er genoeg te benutten. “Uit” samenzweringsmodus.
1 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Peter » 07/03/24, 19:55

Ja, ik vraag me ook af of ze het expres doen, er moet veel financieel belang zijn bij het maken van geldkuilen die niet werken.
De enige les die we kunnen leren van het EPR-fiasco is dat we moeten ophouden met het willen laten scheten hoger dan ons reet en dingen moeten bouwen die compatibel zijn met de middelen waarover we beschikken, maar nee, ze volharden in hun onzin.

Op de plek van het EPR-prototype zouden we een Concorde, een A380, terug moeten brengen, een zonneweg bij de ingang moeten aanleggen en er een museum van onrendabele waanideeën van moeten maken, dat zou tenminste een doel dienen.
1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par n.Chr. 44 » 12/04/24, 03:45

https://www.publicsenat.fr/actualites/e ... -de-60-ans

Een andere toekomstige uitdaging voor EDF: de lancering van de eerste Franse EPR in Flamanville. Voortdurend uitgesteld maakte de groep vorige week bekend dat de aansluiting van de reactor op het elektriciteitsnet gepland was voor de zomer van 2024. Dit zou echter niet het einde betekenen van de obstakels voor het project, dat twaalf jaar te laat is en een rekening vermenigvuldigd. met vier sinds de opening van de site. In 2026 zal de EPR al moeten worden stilgelegd om de afdekking van het reactorvat, dat diverse fabricagefouten vertoont, te vervangen. Een ‘zeer grote operatie’, die tot ‘zeer aanzienlijke downtime’ zal leiden », herinnert Cédric Lewandowski zich.
3 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Remundo » 12/04/24, 08:44

dit stelletje gebroken armen...

Met een kleine inspanning verwisselt u de dekking vóór de eerste geproduceerde kWh. :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 12/04/24, 08:48

Wat dan ook allemaal :schok: :schok: :schok:

We kunnen dus net zo goed wachten tot 2026 voor de opstart met een gerectificeerde dekking...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Macro » 12/04/24, 09:14

Over het voorzorgsbeginsel gesproken, persoonlijk zou het mij niet verbazen als het nog twee jaar zou duren. In ieder geval zullen ze er mee aan de slag gaan, zolang de corrigerende maatregelen maar vóór die tijd worden genomen...
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 12/04/24, 09:48

Dat is het... als ze al weten dat de boel over twee jaar kapot gaat... voor een sluiting van wat? Minimaal 2 maanden? Je kunt dit project net zo goed meteen doen... de tank zal tenminste niet vervuild raken!

En dan 14 jaar of 12 jaar te laat... wat is het verschil? Het fiasco is er al...
3 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten