PM2945 verwarmingsregelaar geblokkeerd in de zomer (Okofen)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Bedoeïen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 124
Inschrijving: 21/10/09, 22:38
Plaats: High-Savoie
x 2

PM2945 verwarmingsregelaar geblokkeerd in de zomer (Okofen)




par Bedoeïen » 28/10/23, 22:09

Hallo,

Ik heb een Okofen-pelletcondensatieketel die sinds 2006 als een wonder werkt!
De ketel is uitgerust met een TEM PM2945 C3-regeling die twee zones (dag en nacht) regelt met een extra zonneboiler.

Aan het einde van de langdurige zomer is de nachtzone (rood) echter wel overgegaan op de wintermodus zodra de buitentemperatuur onder de 20 C is gedaald.
De dagzone (groen) blijft vastzitten in de zomermodus terwijl het lampje (parasol) knippert...dat had ik nog nooit eerder gezien.

Ik heb alle parameters van deze automaat opnieuw gecontroleerd en alles is zoals geïnstalleerd.
Ik heb een reset uitgevoerd, maar er worden geen waarden gewijzigd, hij wordt alleen opnieuw opgestart.
In de geforceerde handmatige modus kan ik de circulatiepomp en de driewegklep in deze zone activeren via de regelaarbediening.
Maar het is onmogelijk om uit de zomermodus te komen, dus het verwarmt dit gebied helemaal niet.

Ik kon geen document vinden. om een ​​fabrieksreset uit te voeren en daarom zoek ik hulp om te proberen terug te keren naar de wintermodus.
De rode zone gebruikt dezelfde parameters om zichzelf in de wintermodus te zetten.
De buitentemperatuursensor geeft de juiste temperatuur aan 11.5 C.

Enig idee?


B.
1 x
The Caravan gaat ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: PM2945 verwarmingsregelaar geblokkeerd in de zomer (Okofen)




par Flytox » 28/10/23, 23:13

Als er een batterij op de elektronische kaart zit, verwijdert u deze gedurende 2 minuten, plaatst u deze terug en probeert u het opnieuw. Dit kan de reset uitvoeren waarnaar u op zoek bent.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Bedoeïen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 124
Inschrijving: 21/10/09, 22:38
Plaats: High-Savoie
x 2

Re: PM2945 verwarmingsregelaar geblokkeerd in de zomer (Okofen)




par Bedoeïen » 29/10/23, 06:25

Hallo,

Bij mijn weten zit er geen accu in deze machine.
Hij moet alles opslaan in herschrijfbare, niet-vluchtige herinneringen.

Ik heb het document gelezen, link op de https://www.econologie.com/fichiers/partager/1230049683TUfnGw.pdfdocumentation al heel lang en ik heb geen enkele verklaring gevonden. De parasol die de zomerstand aangeeft mag nooit knipperen.

Ik kwam tot de conclusie dat het een bug is en dat sommige gegevens in het geheugen zich in een inconsistente staat bevinden. Daarom wilde ik de fabrieksinstellingen herstellen en vervolgens opnieuw configureren. Aan de voorkant bevindt zich een tweepins connector waarvan ik aanneem dat deze serieel is om hem op een pc aan te sluiten (?).
0 x
The Caravan gaat ...
Lang22
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/03/24, 18:45

Re: PM2945 verwarmingsregelaar geblokkeerd in de zomer (Okofen)




par Lang22 » 10/03/24, 18:51

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn CV ketel. Ökofen stelde voor dat ik de regelaar zou vervangen, maar dat is duur, dus ik zou je willen vragen of je het sindsdien aan jouw kant hebt opgelost?
dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 213 gasten