Elektrische boiler: de grote verspilling?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/03/11, 21:36

Arnaud M schreef:Het is ronduit zuinig om de boiler 3 dagen uit te zetten. In 2000 huurde ik en merkte dat mijn warmwatertank elke nacht 2 kWh verbruikte, of ik hem nu gebruikte of niet (misschien hebben de nieuwe modellen een thermostaat die de verwarming uitschakelt als het al warm is?). Door het af te sluiten begon het water vanaf de derde dag op te drogen, dus startte ik het elke 3 dagen opnieuw. Een grote besparing na 2 maanden!

Nu met mijn kleine boiler op Butagaz is het super zuinig, geen abonnementen meer te betalen!



2 kW elke nacht! :schok:

Kun je dit op de juiste plek posten: https://www.econologie.com/forums/humour-t1191.html


Was er geen isolatie of zo?

Een goed geïsoleerde 180 liter met zijn eveneens geïsoleerde leidingen verbruikt niet meer dan een gloeilamp van 25 watt en zelfs minder!


Steek jij ook aan met butaan?

Een vaak gemaakte fout door installateurs is om de boiler dichtbij de waterinlaat te plaatsen, wat onlogisch is omdat we meer water laten stromen om warm water te verkrijgen en we meer koud water in het water brengen. de tank, ik heb de CE eenvoudigweg naar de badkamer verplaatst en de keuken en ik bespaarden het jaar daarop $ 300 CDN op de rekening.
Dernière édition par Alain G de 21 / 03 / 11, 21: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
groen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 10/10/10, 18:44




par groen » 21/03/11, 21:41

Ik dacht er ook over na en begreep al snel dat het leegmaken van 300 liter warm water en het verwarmen van 300 liter koud water precies hetzelfde is als het geleidelijk toevoegen van 300 liter koud water aan 300 liter warm water.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Elektrische boiler: de grote verspilling?




par BaudouinLabrique » 24/02/18, 17:22

Oplossing om een ​​leven lang minder te consumeren, zonder jezelf te beroven!

Ik heb net geopend een onderwerp dat u laat zien hoe u dit tegen zeer lage kosten kunt doen
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Elektrische boiler: de grote verspilling?




par Peter » 28/10/23, 12:54

Ik veronderstel dat het in het tijdperk van hyperinflatie goed zou zijn om wat oude onderwerpen ter sprake te brengen.

Houdt de warmwatertank bijvoorbeeld rekening met het verbruik?
Als het daluur vol raakt... wordt de rekening dan hoger?
Hoe zal EDF dit verantwoorden?
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 97 gasten