Geo-engineering: de aarde afkoelen tegen de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/06/07, 19:53

"lucht"is een mannelijk zelfstandig naamwoord, in tegenstelling tot gebied ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 24/06/07, 20:28

oops : Oops:

de ortograffe en moua hebben we nooit een goede huishouding gemaakt : Mrgreen:

dank je ... het is gecorrigeerd ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 25/06/07, 02:45

Tussen wat je voelt in onze gematigde streken en wat er in de tropen gebeurt, is er een groot verschil (helling van de zonnestralen).
Op de grond komen woestijnen op gang, zoals deze dame uitlegt:
http://www.unccd.int/publicinfo/docs/dw_mali-fre.pdf

Eén kilometer per jaar! We zijn ons bewust van deze immigranten afkomstig uit landen ten zuiden van de Sahara, die zijn gestrand aan de zuidkust van Europa (Malta, Lampedusa, Ceuta en Mellila).
Woestijnvorming bedreigt Spanje: de bomen werden daar gekapt voor de boten van de onoverwinnelijke Armada. Er was geen Colbert in dit land om de bossen opnieuw aan te planten.

We kunnen de aanhoudende woestijnvorming zien met bewolking. Dit is een vrij recente satellietafbeelding (in ieder geval een jaar).
http://forums.winstars.net/viewsujet.php?p=576&sid=b3f84904cac7745da5163e23e4a6ab0b
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 26/06/07, 11:58

Lol het is vreemd, omdat we in Frankrijk hebben we veel bossen, omdat de bomen werden geplant naar ... bouwen van een machtige vloot! Zoals wat ...
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/07, 21:44

jaf schreef:[...] De woestijnvorming bedreigt Spanje: de bomen werden daar gekapt voor de boten van de onoverwinnelijke Armada. Er was geen Colbert in dit land om de bossen te herplanten. [...]
Het is ook niet echt hetzelfde klimaat!
De Franse "grote bossen" (waar hout werd gehaald voor de boten) liggen niet in het zuiden van Frankrijk.

Wat wil je laten zien met je URL-link naar deze site?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 27/06/07, 01:57

Iets eerder had ik het over een inwoner van Mali. Ik dacht dat dat was waar het allemaal om ging toen je vroeg "wie zei dat!", Lumberjack!

Voor Spanje is het noorden van Spanje ... Soms is het moeilijk te begrijpen!
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/06/07, 16:34

jaf schreef:Iets eerder had ik het over een inwoner van Mali. Ik dacht dat dat was waar het allemaal om ging toen je vroeg "wie zei dat!", Lumberjack!
Ja, ik heb volledig begrepen dat u verwees naar een inwoner van Mali. Mijn vraag ging over uw suggestie van de "schadelijkheid" van waterdamp. Dus ik herhaal: "wie zei dat waterdamp schadelijk was"?

jaf schreef:Voor Spanje is het noorden van Spanje ... Soms is het moeilijk te begrijpen!
Het noorden van Spanje is verlaten? Echt waar?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/06/07, 10:22

elephant schreef:Oh voorzichtig jongens met de afkoeling van de aarde!

Alsjeblieft ? waar is je "lieve" gebleven? : Cheesy: : Cheesy:
jaf schreef:De oplossingen van S & Vie zijn niet realistisch: ze worden high, jongens.
Wat de aarde kan koelen is de verdamping van water.


Opgelet, Pollux terecht, waterdamp is ook een broeikasgas
hoe warmer het is, hoe meer waterdamp in de atmosfeer, het risico op wegloper
Verdeling van de broeikasgasbijdragen van de verschillende in de atmosfeer aanwezige gassen in 1992. Bron: IPCCBeeld

IK HEB DE OPLOSSING!
of beter gezegd, de natuur heeft al gevonden, het is noodzakelijk om de atmosfeer te vervuilen

Ik leg uit dat tijdens de uitbarsting van Pinatubo-philipines, de gemiddelde temperatuur van de planeet 0.4 ° C voor 3-jaren daalde vanwege de as geprojecteerd in de atmosfeer

• Vulkanisme:
- Thermische koppeling
- Vrijgave van grote hoeveelheden rook en as
Obscursion of the sky: creatie van een "vulkanische winter"
(De SO2 die vrijkomt in de atmosfeer vormt druppeltjes die licht reflecteren, gevolg = daling van de temperatuur op de grond)

Voorbeelden:
- 1815, Tambora-uitbarsting (Indonesië) veroorzaakt temperatuurdaling van 1 ° naar 2 ° C in Europa (+ sneeuwval in de VS in de zomer 1816)
- 1991, Pinatubo-uitbarsting (Filipijnen) veroorzaakt een daling van de temperatuur van de wereld van 0,4 ° C

- Uitslag stoten grote hoeveelheden CO2 en lava uit:
Broeikaseffect (door het broeikaseffect te vergroten)

-250 My: Siberian Trapps, uitbarstingen van de ketting die een volume bedekken dat overeenkomt met Engeland over een dikte van 1,5 Km; dit zou hebben geresulteerd in een korte vulkanische winter, gevolgd door een stijging van de temperatuur (= een van de factoren die hebben geleid tot de Permio-Trias crisis)


http://nico8386.free.fr/Cours/TPTDSorties/couplage.ppt

Doe gewoon hetzelfde, zonder de afwijzingen van CO2, de tijd voor ons, arme mens, om onze economie aan te passen
Ik denk vooral aan opkomende landen (China, India)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
TheJoker
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 53
Inschrijving: 26/06/07, 13:56




par TheJoker » 28/06/07, 10:43

en natuurlijk onder de pinatubo
niemand is dood !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/06/07, 11:22

Beeld???
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten