De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, enz.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, enz.




par phil59 » 30/04/23, 01:33

Om te beginnen zal ik dit ongetwijfeld verschillende keren voltooien.

Aanpak, distributie van autoritten.

https://www.observationsociete.fr/modes-de-vie/divers-tendances_conditions/longue-distance-comment-voyagent-les-francais/

De Fransen maken volgens gegevens van het ministerie van Transport uit 80 gemiddeld zes ritten van meer dan 2019 km per jaar, inclusief reizen om persoonlijke en professionele redenen. Ze brengen 28 nachten per jaar buitenshuis door, ofwel in totaal 34 reisdagen per jaar en 7 afgelegde km per persoon per jaar.
Meestal ontsnappen de Fransen niet naar de andere kant van de wereld. De helft van de ritten ligt tussen de 80 en 200 km, 30% tussen de 200 en 500 km et 20% over 500 km. De meesten (meer dan 85%) gaan naar Frankrijk en driekwart van degenen die naar het buitenland gaan, blijft in Europa. In totaal wordt slechts 3% van de reizen buiten het continent gemaakt. De auto is het onvervangbare reismiddel. Het vertegenwoordigt iets minder dan driekwart, vergeleken met 14% voor de trein, iets minder dan 10% voor het vliegtuig en 2,5% voor de touringcar.


Dus volgens deze bronnen, voor de 6 ritten boven de 80 km,50% van de ritten is 80 tot 200 km.
30% van 200 tot 500 km
20% boven de 500 km.


Aanpak Vasthouding per huishouden van voertuigen

https://www.onisr.securite-routiere.gouv.fr/sites/default/files/2022-09/74-75%20Le%20parc%20automobile%20des%20m%C3%A9nages%20V5.pdf

deelv.JPG
partv.JPG (39.73 KiB) 1963 keer bekeken


repv.JPG
repv.JPG (77.14 KiB) 1963 keer bekeken


Benadering Leeftijdscategorie auto's

https://www.largus.fr/actualite-automobile/parc-automobile-2022-les-voitures-de-plus-de-15-ans-n-ont-jamais-ete-aussi-nombreuses-30023665.html

tran.JPG
tranc.JPG (65.3 KiB) 1963 keer bekeken


tranc2.JPG
tranc2.JPG (34.63 KiB) 1963 keer bekeken


Zelfs als de gemiddelde leeftijd van de voertuigen bijna 10 jaar is, is 3/4 minder dan 15 jaar oud.

Ik zal zeggen dat al deze cijfers, zelfs als we ze kunnen betwisten, representatief zijn en zeer dicht bij de werkelijkheid liggen.

Dit is mijn eerste bericht, maar het is nog niet voorbij...
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Christophe » 30/04/23, 10:42

Zeer goede samenvatting, ik kan niet wachten om de rest te zien!

a) Ik dacht dat de gemiddelde km hoger was, maar als we rekening houden met beschadigde voertuigen met lage km, is het normaal: om 1 beschadigde auto te compenseren en te vervangen door een nieuwe en om gemiddeld 110 km te hebben, moet een auto met 000 km...

Hoeveel voertuigen worden er per ongeval vernield in Frankrijk?

b) Een andere goede statistiek is het gemiddelde aantal gereden kilometers (door slijtage of een ongeluk... als je beide hebt, is het nog beter)...

c) Voor de goede orde, ik kwam een ​​paar jaar geleden een Renault 4 tegen (niet de 4L, de Renault 4 uit de jaren 60)...hij lag half in het wrak (niet beschadigd) en had...55 km op de teller ! Wat betekent dat we toen veel, veel, minder reden...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Macro » 01/05/23, 08:49

Christophe schreef:
c) Voor de goede orde, ik kwam een ​​paar jaar geleden een Renault 4 tegen (niet de 4L, de Renault 4 uit de jaren 60)...hij lag half in het wrak (niet beschadigd) en had...55 km op de teller ! Wat betekent dat we toen veel, veel, minder reden...


De snelheidsmeter heeft misschien een beurt gehad.De 6-cijferige snelheidsmeters kwamen pas in de jaren 80...En inderdaad een voertuig uit de jaren 60 was bij 100 km al erg mooi...de citroen HY had bijvoorbeeld een motorolie nodig elke 000 km verversen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Janic » 01/05/23, 09:08

De snelheidsmeter heeft misschien een beurt gehad.De 6-cijferige snelheidsmeters kwamen pas in de jaren 80...En inderdaad een voertuig uit de jaren 60 was bij 100 km al erg mooi...de citroen HY had bijvoorbeeld een motorolie nodig elke 000 km verversen
dat waren vroeger de goede tijden! Op mijn 4CV moest ik elke 2 km 200 liter olie bijvullen. Het was nog de goede tijd dat een klusjesman in de mechanica kon ingrijpen op een voertuig zonder elektronica.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Christophe » 01/05/23, 09:45

Macro schreef:
Christophe schreef:
c) Voor de goede orde, ik kwam een ​​paar jaar geleden een Renault 4 tegen (niet de 4L, de Renault 4 uit de jaren 60)...hij lag half in het wrak (niet beschadigd) en had...55 km op de teller ! Wat betekent dat we toen veel, veel, minder reden...


De snelheidsmeter heeft misschien een beurt gehad.De 6-cijferige snelheidsmeters kwamen pas in de jaren 80...En inderdaad een voertuig uit de jaren 60 was bij 100 km al erg mooi...de citroen HY had bijvoorbeeld een motorolie nodig elke 000 km verversen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


O ja, het is mogelijk!

Anders waren mijn ouders behoorlijk trots op hun Renault 4L (de eerste auto die ik me herinner) die meer dan 3 keer de wereld was rondgereisd, uiteindelijk hebben ze hem denk ik na ongeveer 150 km achtergelaten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par GuyGadeboisTheBack » 01/05/23, 12:16

Janic schreef: Op mijn 4CV moest ik elke 2 km 200 liter olie bijvullen.

Ja, je motor was doorgespoeld... het was niet normaal. Of u wilde "elke 2000 km" schrijven.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Janic » 01/05/23, 12:42

01/05/23, 12:16
Janic schreef:
Op mijn 4CV moest ik elke 2 km 200 liter olie bijvullen.
kerel
Ja, je motor was doorgespoeld... het was niet normaal. Of u wilde "elke 2000 km" schrijven.
natuurlijk was het gespoeld, waarschijnlijk had de toonbank al een beurt gehad. Ik heb hem uit elkaar gehaald, de segmenten vervangen en na een paar km was hij weer normaal.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par Janic » 02/05/23, 09:18

schone auto? Nog een illusie!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par phil59 » 06/05/23, 13:38

Geen tijd om de studie nu af te ronden, ik zit voor het eerst op brandstofprijzen en verbruik.

Nog geen goede informatie verzameld die grofweg is geverifieerd, gekruist.

Ik denk dat we nooit 100% van de juiste cijfers zullen hebben, maar altijd een schatting, min of meer 10%, wat naar mijn mening geschikt is voor studies, omdat er zoveel parameters in zitten...

Maar Janic, hier is het de observatie van het reële, van het bestaande, niets meer.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: De auto, zijn bewegingen, zijn leeftijd, etc.




par phil59 » 06/05/23, 13:39

PS, de tijd voor conclusies is nog lang niet voorbij!

Behalve niet te bewegen, in het slechtste geval te voet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 169 gasten