WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par jean.caissepas » 28/11/22, 17:09

Deze keer zullen EV's echt op vaste batterijen rijden, maar voorlopig alleen in China:

https://www.moteurnature.com/31709-batt ... n-pour-nio

De Nio ET7 is over enkele weken verkrijgbaar in China met de solide accu van WeLion met een capaciteit van 150 kWh, waarmee hij een theoretische actieradius van 1000 km moet hebben!
2 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par phil59 » 28/11/22, 17:17

Hier is goed nieuws!

Nou, de prijs voor 150 kWh is erg hoog, en ik denk dat voor veel mensen die al een EV rijden, we weten dat we minder kunnen rijden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par Forhorse » 29/11/22, 12:43

1000 km autonomie kan in veel delen van de wereld nog steeds zinvol zijn, maar in Frankrijk is het nutteloos geworden.
Momenteel gaan er in ons land meerdere snellaadstations per week open.
Toen ik mijn auto 2 jaar geleden kocht, was een reis van 600 km om mijn familie te bezoeken praktisch onmogelijk op een elektrische auto (erg moeilijk in de zomer, onmogelijk in de winter tenzij het 2 dagen duurde)
Tegenwoordig gaat dat zonder enige moeite en er worden momenteel verschillende extra laadstations op deze route gebouwd (die de reis in de nabije toekomst verder vergemakkelijken).
En behalve in bepaalde afgelegen regio's (massief centraal) is dit bijna overal de trend.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par Christophe » 29/11/22, 12:47

Uh dat betekent welke vaste batterij precies? :schok:

Omdat alles wat ik in handen had, behalve de elektrolyt van wat lood (er is gellood), noch gasvormig noch vloeibaar was! : Mrgreen:

Nou, de LIPO's zijn een beetje zacht ... maar het is nog steeds solide! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par Forhorse » 29/11/22, 12:53

vaste batterijen die vaste elektrolyt impliceert.
Momenteel zijn alle lithiumbatterijen vloeibaar elektrolyt (geïmpregneerd materiaal) of gel, maar niet "vast"
De "vaste" batterij is de heilige graal van het batterijonderzoek (gemakkelijker en goedkoper te produceren op de lange termijn) het lijkt erop dat de Chinezen hiermee nog steeds de eerste zijn.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par phil59 » 29/11/22, 13:32

Forhorse schreef:Toen ik mijn auto 2 jaar geleden kocht, was een reis van 600 km om mijn familie te bezoeken praktisch onmogelijk op een elektrische auto (erg moeilijk in de zomer, onmogelijk in de winter tenzij het 2 dagen duurde)

En behalve in bepaalde afgelegen regio's (massief centraal) is dit bijna overal de trend.


Welnu, in 2015, met een ion en deze was 14.5 kWh aan batterij, en alleen opladen in chademo, 1 chademo-terminal voor 100 T2 voor de zoé, we deden al 400 km per dag, we moesten heel goed voorbereid zijn , en geen echt plan B mogelijk, afgezien van het 220V stopcontact.

In 2018 is met een Zoé ZE40, met terminals op elke straathoek in 22 kW driefasig, alleen al 500 km afgelegd.

Met de ontwikkeling van de Combo CCS denk je er nu niet eens echt over na, behalve om je route voor te bereiden, om te weten waar je gaat stoppen, om te plannen voor je welzijn en het welzijn van de lading, het goede compromis ..

Op mijn kona heb ik geen voorverwarming van de batterij, voor snel opladen zou het goed zijn, als je niet bang bent, om een ​​terminal te bereiken met nog 5-10% over, zodat de batterij de kW neemt en alleen zet wat je nodig hebt om de volgende te bereiken ....

Nou, ik knijp niet meer in mijn billen, meestal heb ik als ik stop nog minstens 30-40%, en hierdoor duurt het iets langer om tot 80% op te laden ... .

Maar aankomen met 5-10% lading, met het aantal terminals, is er nu een kans van 99% om te kunnen opladen.
En als je echt pech hebt, kon je daar niet laden, dan neem je een T2-terminal, tot 22 kW, voor mij is het maar 11....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: WeLion vaste batterijen voor EV NIO in productie in China: 150 kWh




par Christophe » 29/11/22, 13:47

Forhorse schreef:vaste batterijen die vaste elektrolyt impliceert.
Momenteel zijn alle lithiumbatterijen vloeibaar elektrolyt (geïmpregneerd materiaal) of gel, maar niet "vast"
De "vaste" batterij is de heilige graal van het batterijonderzoek (gemakkelijker en goedkoper te produceren op de lange termijn) het lijkt erop dat de Chinezen hiermee nog steeds de eerste zijn.


Ah ok bedankt, dus ik ga hier een beetje als een idioot... : Mrgreen:

Waarom zou een vast elektrolyt gemakkelijker en goedkoper zijn?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten