economie van 30% gasolie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41

economie van 30% gasolie




par kampioen » 13/03/07, 16:36

hello,

Ik zou graag willen weten wat de economie van 30% diesel op nationaal niveau zou vertegenwoordigen.

laat het me uitleggen
30% is ongeveer wat er zonder aanpassingen in niet-hdi-dieselmotoren kan worden gestopt. Je moet dus een idee hebben van het wagenpark van dit type motor.
Vervolgens wordt de olie ruw gekocht en geraffineerd in Frankrijk, zodat het tijdens de raffinage slechts één van de vele andere producten is. Maar misschien is er te veel of te weinig product en is dit overschot wat ermee te doen.
het doel is om een ​​idee te krijgen van de impact op de buitenlandse handelsbalans.
We kunnen proberen het ingewikkelder te maken, maar laten we toegeven dat alle landbouwmachines die olie produceren voor 100% op olie werken.

Dit is niet triviaal, want wat de schuld van het land doet toenemen, is het feit dat we minder verkopen dan we kopen. misschien is er genoeg hefboom om de trend om te keren.

Ik ben zeker dingen vergeten en misschien is het idee stom.

de nodige gegevens:
brandstofverbruik
dieselvloot van auto's en vrachtwagens
% diesel tijdens raffinage
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/07, 19:33

heel verstandige vraag!

Ik heb geen gegevens, behalve dat in België 60% van de nieuwe inschrijvingen dieselvoertuigen zijn, wat ook sommige milieukringen een beetje zorgen baart omdat het waar is dat het meer vervuilende stoffen produceert dan benzine.

Laten we de handelsbalans van een land niet te veel verwarren met zijn schuld.
aan de andere kant, wat positief kan zijn, is dat het geld van HVB en bio-ethanol eerder in de zakken van onze boeren en onze industriëlen terechtkomt dan in die van de emirs.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/03/07, 22:35

Ik meen me inderdaad te herinneren dat de verbruikte volumes niet langer overeenkomen met de verfijnde volumes.
daarvoor moeten we importeren wat we missen en onze overschotten exporteren. :onheil:

Ik herinner u eraan dat raffinaderijen ernaar streven alle bijproducten van raffinage te verwijderen...
- Hiervoor is dieselbrandstof gemaakt. In het begin mengden de tankers de overtollige zwavel en paraffine waar ze geen raad mee wisten.
- LPG-brandstof komt ook voort uit dezelfde logica, waarbij alle bijproducten worden benut...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten