de fiets elektronische box is voorzien van elektrische grill waarom? Gelieve

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
chris333j
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/02/07, 12:30

de fiets elektronische box is voorzien van elektrische grill waarom? Gelieve




par chris333j » 18/02/07, 12:36

Hallo, ik heb de elementen van een elektrische scooter (24V 250W motor) teruggevonden om ze aan mijn fiets aan te passen om deze om te vormen tot een VAE. Alles werkte een paar minuten, toen begon de elektronische doos op te warmen en vervolgens te roken en de componenten binnenin smolten. Deze doos zat in een zak en niet direct in de open lucht, zou het daar vandaan kunnen komen?
Is het mogelijk om het af te koelen, maar is dat voldoende? Als dit kastje is doorgebrand, zou het dan niet komen van de motor die de fiets veel sneller aansloeg dan oorspronkelijk gepland op de scooter en die een spanningsgenerator voor het kastje werd (en zou de mogelijkheid om een ​​diode te plaatsen dan mogelijk zijn)?
Bij voorbaat dank voor al uw antwoorden... Groeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/07, 14:15

:frons: Oeh Laa...

Het mist details:
- Is de scooter geleverd met 24v?
- Wat was de maximale stroom die door de accu's van de scootmobiel werd getrokken?

- Gebruik je dezelfde batterijen of krachtigere batterijen?
- Hoe snel draaide de motor op de scooter en hoe snel draaide hij op de fiets?
Het zou handig zijn om spanning en stroom te meten om te weten of het afkomstig is van een overspanning, een overstroom of beide...
0 x
chris333j
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/02/07, 12:30




par chris333j » 18/02/07, 16:34

Alvast bedankt voor je antwoord.
Wat de motor betreft, ik weet alleen dat het een 24V 250W is en dat hij @ 2750 RPM draait omdat het label met het motornummer is afgescheurd. Ik heb precies dezelfde componenten gebruikt als voor de eerste scooter (accu, motor...).
Misschien is het toeval dat de doos smolt omdat ik de scooter in de buurt van een recyclingcentrum vond en zelfs als hij werkte, heb ik hem niet langer dan 2 minuten gebruikt.
Ik ga een elektronicabox kopen bij de dealer van elektrische voertuigen, maar ik zou willen dat dit niet meer gebeurt en ik weet de oorzaak niet. Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest, nogmaals bedankt, hartelijk...
0 x
μDriver
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 29/04/06, 16:43
Plaats: Waterloo




par μDriver » 18/02/07, 20:53

het zou leuk zijn om een ​​foto van je elektrische fiets te plaatsen.
Voor jouw probleem denk ik dat het waarschijnlijk de overbrengingsverhouding is die niet geschikt is, de overbrengingsverhouding is te lang waardoor de motor te veel verbruikt en hierdoor is de aandrijving doorgebrand.
moeilijk om u de juiste versnelling te geven zonder uw machine beter te kennen, enkele details over de huidige overbrengingsverhouding en de diameter van de wielen kunnen helpen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: de elektronische doos van de elektrische fiets is doorgebrand waarom




par Andre » 19/02/07, 16:19

Dag
chris333j schreef:Hallo, ik heb de elementen van een elektrische scooter (24V 250W motor) teruggevonden om ze aan mijn fiets aan te passen om deze om te vormen tot een VAE. Alles werkte een paar minuten, toen begon de elektronische doos op te warmen en vervolgens te roken en de componenten binnenin smolten. Deze doos zat in een zak en niet direct in de open lucht, zou het daar vandaan kunnen komen?
Is het mogelijk om het af te koelen, maar is dat voldoende? Als dit kastje is doorgebrand, zou het dan niet komen van de motor die de fiets veel sneller aansloeg dan oorspronkelijk gepland op de scooter en die een spanningsgenerator voor het kastje werd (en zou de mogelijkheid om een ​​diode te plaatsen dan mogelijk zijn)?
Bij voorbaat dank voor al uw antwoorden... Groeten


U moet weten of het een gelijkstroommotor of een wisselstroommotor is, als het een element is dat vrij duur is geweest, kan het wisselstroom zijn
Maar wat het type controller ook is, ze ondergaan allemaal verwarming en hebben ventilatie nodig, en als er regeneratie is, moet deze op de controller worden geleverd, zo niet een lange afdaling en moet de energie ergens heen.
Dit is lange tijd een probleem geweest bij vroege aandrijvingen (ASEA) op hijsapparatuur.
Heeft de motor borstels? of een wikkeling met meerdere palen en een eekhoornkooirotor? het mist veel details als je informatie wilt

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 122 gasten