kunnen we een elektrische weerstand leveren met 1 windturbines

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik

kunnen we een elektrische weerstand leveren met 1 windturbines




par Willaupuis » 01/02/07, 17:27

Hallo iedereen,

mijn vraag is daarom: in het geval van productie door een windturbine die rechtstreeks in 220 V produceert en niet in 12 of 24 V, komt de laatste uit in DC verkocht met een AC-converter, ik veronderstel dat het vermogen en de intensiteit varieert afhankelijk van de snelheid van rotatie van de windturbine (goed denk ik) !!!, deze geproduceerde stroom kan worden aangesloten op een elektrische weerstand (duikt zelf in een reserve van water) of deze geproduceerde stroom kun je gebruiken om op te laden batterijen?
of het is beter om een ​​windturbine te nemen die 12 - 24V produceert en door de tussenliggende batterij-omvormer enz. gaat

bedankt voor je advies.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/02/07, 19:28

Ik veronderstel dat er een alternator op deze windturbine zit, dus als je een alternator hebt, kun je afwisselend op een transformator gaan en de spanning maken die je wilt met een betere output dan een converter.
Vooral als je stroom hebt, pcq boven de 2 of 300 watt, begint een converter hier te coderen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 01/02/07, 19:35

Er is al een bericht over dit idee (verwarming met de windturbine) Ik weet niet waar.

Ik denk dat het het probleem van kabelmaten en verschillende 24V-verliezen had opgelopen.

in 220 zou het weg kunnen zijn, maar je moet de generator vinden en iets heel veiligs doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 01/02/07, 19:40

Als de windturbine wordt gebruikt om water direct te verwarmen (verwarming of sanitair). Of liever gezegd, om uw behoeften gedeeltelijk te verwarmen. Ik denk dat dit het beste directe gebruik van opslag is zonder verlies in transformaties.
Doe geen moeite met converters, transformatoren of zelfs elektrische batterijen.
Als u bijvoorbeeld een 12V-alternator voor in de auto gebruikt, kunt u eenvoudig 12v-verwarmingsweerstanden gebruiken.
Autoverwarming (fles, warmer) parallel zou het lukken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/02/07, 21:49

Hallo,
Kleine windunits komen het meest voor bij 12 volt
gemakkelijker om de stroom op te slaan in een batterij minder risico op elektrische schok, het elektrische circuit ontsnapt aan de regulering van het gebouw, de grootte van de draden om 30 ampère te vervoeren is in de gebruikelijke commerciële normen.

Nu is het transformeren van de driefasige 12 volt wisselstroom in 220 volt wisselstroom een ​​probleem omdat het 220 volt geeft maar bij frequenties van (400 cyles op een auto), dus het is beter om in DC te blijven en een omvormer te plaatsen (dit is wat verkocht met de windturbine, batterij met diepe ontlading (omvormer en spanningsregelaar) voor afgelegen chalets in het noorden.
de stroom wordt gebruikt voor verlichting en voor radio's, gebruikt in het weekend, de rest van de week wordt gebruikt om de batterij op te laden.
om 300 watt te krijgen is een goede wind nodig, om een ​​watertank te verwarmen kan het lang duren ...

Andre
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 02/02/07, 01:12

Om samen te vatten, een elektrische motor of een generator zijn twee soorten:
- bij DC (gelijkstroom): qd varieert de spanning, varieert de snelheid; en wanneer het koppel varieert, varieert de intensiteit.
- AC (wisselstroom): er zijn twee soorten motoren: synchroon (dit is uw geval, zeker voor een generator) en asynchroon. In het geval van de synchrone AC-motor spelen dus verschillende parameters een rol, zoals: de rotatiefrequentie (direct gekoppeld aan de frequentie van uw uitgangsspanning), uw spanning en uw excitatieveld van de motor.

Afhankelijk van de situatie waarin u zich bevindt, moet u zich vertrouwd maken met de parameters van uw motor. Op verschillende sites op internet kunt u dit doen: zoek naar "roterende machine", "gelijkstroom" of "wisselstroom".

Als uw toepassing dan bestaat uit het eenvoudig verwarmen van een weerstand, is het beter dat uw uitgangsspanning continu is, zodat uw weerstand continu verwarmd blijft. Dus als u een AC-motor gebruikt, hebt u een AC / DC-converter nodig. Trouwens, in alle gevallen is het het beste om via een AC / DC-converter te gaan, als u DC-apparatuur moet bedienen, zelfs om tussentijdse batterijen op te laden.
Als u AC-apparatuur moet gebruiken, zou ik u ook adviseren om door een AC / AC-converter te gaan ...
Kortom, ik denk dat je niet moet aarzelen om een ​​kleine studie in goede en gepaste vorm te maken om ook veiligheidsinrichtingen te plaatsen om je apparatuur niet te verpesten !!

Om je windturbine gemakkelijker te maken, raad ik je aan (net zoals André je ook adviseert) om meer door een automatische alternator en een batterij (of een set batterijen, afhankelijk van of je in 12V of 24V zit) te gaan voordat je gaat op uw apparatuur ...

Ik hoop je hier te hebben geleid zonder je te veel onzin te hebben verteld !!
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 02/02/07, 01:16

Ah ja! Ik ben het vergeten !!

Je kunt doen wat je wilt met elk type stroom, omdat elk type converter bestaat (AC / AC, AC / DC, DC / AC en DC / DC) en ik denk dat je wat kunt vinden diagrammen op het net!

Het enige dat vanaf het begin goed te meten is, is de kracht!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 02/02/07, 10:21

zonder converter ben je niet op 50Hz in 220 ... alleen de converter telt, + of - efficiënt afhankelijk van de prijs.

er zijn er nogal wat, te herstellen in computeromvormers, een 300W-eenheid kan worden gebruikt om alle verlichting van een huis te doen, sluit gewoon de uitgang van de converter aan op de ingang van het "verlichtingspaneel" "10A, dus de hele installatie van de stroomonderbreker / schakelaar werkt.

wie heeft het over prestaties? de wind? de hoogte van de windturbine? de regendans? -)

er zijn echter toepassingen waarbij de frequentie niet belangrijk is, is dat ook het geval bij de verlichting niet? zou het dan een beetje moeten flitsen?

voor de auto-alternator, hij levert alleen een bepaald aantal tpm, dat is 6000, met zijn reductiekatrol x3, slechts 2000 tpm, dus je kunt schakelen, maar je hebt een krachtige windturbine nodig, altijd de keuze om te maken, en natuurlijk wind te hebben!
om een ​​alternator te transformeren zodat deze op lagere snelheden stroomt, zie mijn site ... er zijn ook onder andere vol met zeer interessante PDF's ;-)

een windturbine die batterijen oplaadt (we kunnen ze allemaal regenereren, zie mijn site dus gratis op de schroothoop) "loods" via een regelaar (zelf te solderen zie site) naar een circuit als ze te geladen zijn: we schakelen over op weerstanden elektrisch voor water in de winter, of ventilator in de zomer, of wat je maar wilt ...

er is ook een eenvoudig systeem om accu's op te laden: gebruik de dynamo van de auto, "het is een mogelijkheid" ;-) met een splitterkoppeling zoals bij campers ... oh campers! een hele wereld in 12V! warm water, koelkast, gasfornuis enz ...

'zie mijn site' is duidelijk een uitdrukking ... maar ik probeer informatie te verzamelen die realistisch en voor iedereen toegankelijk is - www.nrjrealiste.fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/02/07, 00:37

jonule schreef:[...] 6000, met zijn vermenigvuldigende poelie x3, slechts 2000 tpm, [...]
Er is ergens een fout ... De alternators stromen nauwelijks boven stationair en in elk geval zeker niet bij 2000 tpm in motortoerental ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/02/07, 05:44

Hallo,
de alternators vervingen de dynamo's om deze reden, omdat het te snel moest draaien om te produceren.
De alternators zijn meerpolig gewonden, het is ook om deze reden dat hun frequentie wordt verhoogd van 300 tot 500 cyles bij normaal rijden (dit is de limiet voor een karkas in gelamineerde plaat
nadat het een ferrietkarkas is), verklaart dit ook de slechte prestaties van de automatische alternator, zijn wikkeling en gemaakt met een minimum aan windingen en draadmaat, al zijn constructie draait om eenvoud en lage productiekosten.
Het is een betrouwbare en robuuste uitrusting die zonder problemen 200000 km maakt, als de fabrikant het op een geventileerde plaats plaatst en beschermd tegen plassen.
Voor de stroom begint het te worden gedebiteerd voor een motortoerental van 800 tpm. Op een testbank bij 1750 tpm alternator debiteren we bijna op 60% van de capaciteit, bij 3550 tpm debiteren we op volledige capaciteit.
Het is zeker dat het direct werken van een dynamo in de auto van de ruitenwisser van de propeller niet werkt, ik denk niet dat de propellers met 2000 tpm roteren met een wind van 30 kmh.
Kubota's industriële motor alternators zijn gemaakt met een permanente magneetrotor, het levert op lagere snelheid en hebben een laag vermogen.

Train het gewoon met een kolomboormachine en laat het in een batterij snijden.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten