Lekkage op Gardena pompuitlaatmondstuk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 25/06/20, 22:33

Christophe schreef:Een malabar is stopverf toch? : Mrgreen:

Ja, als het nodig is, kan het net zo goed werken als Loctite dat tegen goudprijzen wordt verkocht.
Een voorbeeld (anders maar in de geest van Malabar): ik heb een Sennheiser draadloze tv-headset (niet om mensen kwaad te maken, aangezien ik 's nachts leef), en de bevestigingen van de pads blazen uiteindelijk op na twee of drie batterijwisselingen. Ik heb alle fragiele pinnen doorgeknipt en vervangen door Patafix. Resultaat van de races, ik verander niets meer, het houdt heel goed stand en ik zal het niet veranderen totdat het schuim dood is.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 01/07/20, 22:52

hallo, eindelijk heb ik een tankloze basispomp gekocht, niet duur, maar het is me nog niet gelukt om hem af te dichten... ik overweeg al om hem terug te brengen! en omdat ik niet veel tijd had, kwam ik niet terug.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Macro » 22/07/20, 08:56

Persoonlijk gebruik ik dit als ik begin te worstelen met kapotte of beschadigde plastic items:

https://www.manomano.fr/p/colle-epoxy-p ... id=2709853

Ik heb koplampen van auto's gelijmd en van alles... De verpakking met dubbele spuit is geweldig die kun je jaren bewaren... in het geval van je pompschroefdraad... Je schroeft er een huls of nippel naar keuze op en je hebt er nooit meer last van (als je het gelijmde deel natuurlijk niet meer aanraakt)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Grelinette » 22/07/20, 09:54

De mannelijke kunststof schroefdraad van de pomp moet bij het schroeven van een koperen punt zijn verdraaid: het is klassiek, de metalen punten zijn moeilijk op kunststof schroefdraad te schroeven en beschadigen deze, de metalen schroefdraad snijdt de kunststof schroefdraad. Meestal beseffen we het niet eens.
Dat gezegd hebbende, het uiteinde met schroefdraad dat eruit komt is lang en maakt het gemakkelijk om een ​​stuk pijp te bevestigen.

Wat mij betreft, voordat ik begon met het opnieuw aanbrengen van een draad op het uitlaatuiteinde van de plastic pomp (die het risico loopt deze te verzwakken), zou ik eerst hebben geprobeerd een rubberen uiteinde met een goede klem aan de basis te bevestigen, en vervolgens een klassieke connector, Gardena of Plasson (voor plymouth pijp) aan het andere uiteinde van de pijp.

Ik heb dit soort problemen al kunnen repareren door een stuk PE (plymouth) buis te gebruiken met een diameter van 25 mm of 32 mm (de binnendiameter van de toevoeging moet kleiner zijn dan de buitendiameter van het gestripte uiteinde), van binnen verwarmd met een aansteker en krachtig vastgeschroefd, geblokkeerd met een goede kraag: de plymouth is gemaakt van polyethyleen (PE) en smelt gemakkelijk waardoor het de vorm van de gestripte draad kan aannemen en lekken voorkomt.

Ik voeg nog een detail toe: door in te zoomen op je foto zien we dat de schroefdraad niet helemaal in de war lijkt (en dat er niet veel Teflon in zit: Teflon moet een paar keer goed dik aangebracht worden om de lekken goed af te dichten). Je kunt proberen de schroefdraad opnieuw aan te brengen door een vrouwelijke fitting goed aan te passen: je laat het begin van de mannelijke en vrouwelijke schroefdraad goed samenvallen door te kijken waar de schroefdraad van de schroefdraad begint, je drukt hard terwijl je een beetje tegen de klok in draait (losdraaien) om de juiste positionering te forceren, en je probeert de schroefdraad correct te laten hervatten om ze opnieuw te maken... is dat duidelijk?...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 24/07/20, 17:06

Hallo,
bedankt voor je reactie Grélinette, ik heb veel gezweet met deze pomp en ik heb gekraakt en een geldautomaat gekocht op internet! voor de reparatie van de gardena heb ik het probleem niet opnieuw aangevallen... als je zegt "vastzetten met een kraag" geloof ik niet dat het mogelijk is zonder lekkage, ik heb het al geprobeerd met veel teflon, niets werkte, noch door een plastic vrouwelijk uiteinde te kopen... Ik betwijfel of we behalve het krimpen van de twee uiteinden iets zullen bereiken. Of knip het deel van de draad af dat beschadigd is. Ik houd je op de hoogte!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Lek op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Grelinette » 02/08/20, 15:40

Met dit type rubberen hoes zou je iets efficiënt, snel en zuinig moeten kunnen doen:

rubberen hoes.jpg
Rubber sleeve.jpg (84.63 KiB) 6449 keer bekeken

Er zijn alle diameters en het is eenvoudig te installeren.

(je typt op je zoekmachine: rubberen huls met klemmen ...)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten