elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 17/05/20, 18:16

taam schrijft:De dag dat ik deze informatie nodig heb,


Maar welke informatie? omdat je ons al vijf posts hebt bestookt met je feedback over autonomie, ik heb je al alles verteld wat ik erover weet en je bent nog steeds niet tevreden... Op een gegeven moment zul je moeten definiëren wat je wilt zijn op zoek naar.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 17/05/20, 18:41

Forhorse schreef:
taam schrijft:De dag dat ik deze informatie nodig heb,


Maar welke informatie? omdat je ons al vijf posts hebt bestookt met je feedback over autonomie, ik heb je al alles verteld wat ik erover weet en je bent nog steeds niet tevreden... Op een gegeven moment zul je moeten definiëren wat je wilt zijn op zoek naar.



: Lol: : Lol: : Lol: Dat is eigenlijk een rare vraag!
Een hint van een antwoord?
https://www.musicme.com/#/Fernand-Rayna ... A554D.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Did67 » 17/05/20, 18:45

Forhorse schreef:
Wat betreft het hebben van feedback op mijn persoonlijke ervaring, die zult u niet hebben, aangezien ik het voertuig nog niet in bezit heb.



Ik begrijp niet waarom je jezelf niet begrijpt:

a) Forhorse is duidelijk: hij heeft zijn voertuig nog niet, dus informeert hij ons over de "theoretische" elementen die hem ertoe brachten een dergelijke keuze te maken...

b) Bij voldoende gebruik kunnen we niet spreken van REX! Per definitie...

c) Bovendien, als we willen weten hoe de echte autonomie zal evolueren over de 7 jaar verwachte levensduur van de batterij, is dat nog een ander verhaal: tot over 7 jaar! En tegen die tijd zullen de huidige batterijen waarschijnlijk volledig verouderd zijn!!! Dus ja, er zal op een gegeven moment een element van gokken zijn... En de geloofwaardigheid die we geven aan degenen die op internet posten - en dat is de jungle! Wie is objectief??? Als ik kijk naar wat ik zie over tuinieren, denk ik dat we op internet vooral voor ons ego zorgen: daarom ‘rechtvaardigen’ we onze keuzes! Wij hebben in ieder geval de neiging...

d) Anderen hierboven gaven feedback, maar met andere voertuigen, van een andere generatie...

Ik heb al een zestal jaar getwijfeld en altijd iets anders te financieren gehad, dus uiteindelijk hoefde ik niet te beslissen. Maar ik heb het op 36 dingen in mijn leven moeten doen... Was de Nikon D 5300 die ik kocht om mijn video's te maken een goede keuze???? Tot nu toe wel! Het had de essentie, voor een acceptabele prijs: een aansluiting voor een externe microfoon en verwisselbare lenzen voor "macro"... Maar misschien was een Canon beter geweest???
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadebois » 17/05/20, 19:17

Forhorse schreef:
taam schrijft:De dag dat ik deze informatie nodig heb,


Maar welke informatie? omdat je ons al vijf posts hebt bestookt met je feedback over autonomie, ik heb je al alles verteld wat ik erover weet en je bent nog steeds niet tevreden... Op een gegeven moment zul je moeten definiëren wat je wilt zijn op zoek naar.

Wat een hoofdpijn! De meneer vraagt ​​u, de dag dat u uw auto krijgt, zo vriendelijk te zijn om hem te vertellen hoeveel kilometer u op één acculading aflegt. Dit heet ‘toekomstige feedback’.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par ENERC » 17/05/20, 19:52

Forhorse schreef:
taam schrijft:De dag dat ik deze informatie nodig heb,


Maar welke informatie? omdat je ons al vijf posts hebt bestookt met je feedback over autonomie, ik heb je al alles verteld wat ik erover weet en je bent nog steeds niet tevreden... Op een gegeven moment zul je moeten definiëren wat je wilt zijn op zoek naar.

Met de grote pollepel en wat voor auto dan ook:
- 14 kWh bij 100 op nationaal niveau,
- 20 kWh per 100 op de snelweg
- neem -30% bij zeer koud weer (vermenigvuldig de cijfers van de fabrikant met 0,7)
- we verliezen elk jaar 1 tot 2% van de capaciteit
- neem 10 tot 20% bij sterke tegenwind
- we verbruiken meer als de auto goed beladen is

Dus als de auto 200 km meegaat, tel dan 100 km nuttig in 10 jaar bij -10° buiten en met tegenwind. (0,9*0,7*0,8)

Anders hebben we over tien jaar meer laadstations en kunnen we een korte stop maken. Wees voorzichtig bij het kiezen van de auto: sommige auto's laten geen verwarming toe tijdens het opladen. Hierdoor wordt de terminal losgekoppeld. De idioten :onheil:

En als we zien dat we eerlijk zullen zijn, rijden we iets langzamer. Als u uw auto kent, weet u precies hoe ver u kunt reizen, afhankelijk van de weersomstandigheden en het aantal passagiers.
Files vertegenwoordigen heel weinig verbruik, ongeveer 1 kWh per uur file.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Did67 » 17/05/20, 21:52

ENERC schreef:
Wees voorzichtig bij het kiezen van de auto: sommige auto's laten geen verwarming toe tijdens het opladen. Hierdoor wordt de terminal losgekoppeld. De idioten :onheil:



Oja dan!!! Het is duidelijk dat het in een landklimaat zoals het onze, met ijskoude nachten gevolgd door warme dagen (vanochtend +2°C en laat in de middag +22°C; maar het kunnen er bijna tien meer zijn), volkomen dom is, omdat je in feite in de ochtend voorverwarmen voor vertrek en 's avonds werd het verwarmd met zonne-energie!)...

Kun je de idioten aan de kaak stellen???
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Taam » 18/05/20, 09:48

Forhorse schreef:
taam schrijft:Ik heb er geen probleem mee gehad om de autonomie van mijn fiets hierboven te geven... maar ik denk niet dat ik je REX over dit onderwerp nog heb gelezen.


Het gaat om de autonomie van je fiets, en niet om een ​​e-bike in het algemeen, wat nergens op slaat.
Dus je wilt feedback over de autonomie van welk voertuig? Als u een mening heeft over een bepaald model, is dit niet wat er op internet ontbreekt, vraag het maar aan Google...
Voor de ZOE 40 kondigt de fabrikant bijvoorbeeld 300 km WLTP aan, volgens getuigenissen van gebruikers kunnen we dus in het echt rekenen op 200 km zonder enig probleem buiten de snelweg.
Voor de ZOE 50 die wordt aangekondigd op 395 km WLTP; we kunnen praten over een gemiddelde van 300 km
enz... Ik ga je geen lijst geven van alle elektrische auto's die op de markt verkrijgbaar zijn, of een gemiddelde van ze allemaal nemen, want dat zou geen zin hebben, tussen een Hyundai ioniq die bekend staat als zeer sober en een Audi e- tron staat bekend als een put. Het enige mogelijke vergelijkingspunt is dat het beide EV's zijn. Als je feedback wilt over vooral deze modellen, is dat geen probleem.

Wat betreft het hebben van feedback op mijn persoonlijke ervaring, die heb je sindsdien niet meer Ik ben nog niet in het bezit van het voertuig.

Hoe dan ook, ik vraag me nog steeds af waar je naartoe gaat met je feedbackverhaal.
Ik heb zojuist het einde van het bericht gelezen.. Ik herken een gebrek aan zorgvuldigheid bij lange berichten, teleurgesteld.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Taam » 18/05/20, 10:00

ENERC schreef: Wees voorzichtig bij het kiezen van de auto: sommige auto's laten geen verwarming toe tijdens het opladen. Hierdoor wordt de terminal losgekoppeld. De idioten :onheil:
Oké voor de info, technisch gezien niet schokkend naar mijn mening.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par ENERC » 18/05/20, 12:40

Did67 schreef:
ENERC schreef:
Wees voorzichtig bij het kiezen van de auto: sommige auto's laten geen verwarming toe tijdens het opladen. Hierdoor wordt de terminal losgekoppeld. De idioten :onheil:



Oja dan!!! Het is duidelijk dat het in een landklimaat zoals het onze, met ijskoude nachten gevolgd door warme dagen (vanochtend +2°C en laat in de middag +22°C; maar het kunnen er bijna tien meer zijn), volkomen dom is, omdat je in feite in de ochtend voorverwarmen voor vertrek en 's avonds werd het verwarmd met zonne-energie!)...

Kun je de idioten aan de kaak stellen???

Kom op, laat me er één aanklagen (het lijkt mij dat dit niet de enige is):
Het is de beurt aan de nieuwe Renault Zoé 52 kWh om onze traditionele langeafstandstest te doorstaan. ....

Geen verwarming tijdens het opladen
Op de nieuwe ZOE is het onmogelijk om de verwarming tijdens het opladen te activeren. Terwijl de temperatuur naar 7°C daalt, proberen we het voertuig aan te zetten om de warmtepomp te starten. De lucht die uit de ventilatieopeningen werd verdreven, bleef koud en de auto onderbrak uiteindelijk de huidige lading.

Eerlijk gezegd niet praktisch in de winter of zomer als je liever in de passagiersruimte blijft tijdens het opladen. Naast het verlies aan comfort moesten we een tweede sessie lanceren. Gevolg: Ionity factureerde zijn terminals op basis van een vast tarief, we kregen dubbele facturen. De eerste sessie werd dus onderbroken aan 13% nadat 3,95 kWh in 5 minuten en 32 seconden was opgeladen voor een gemiddeld vermogen van 42,8 kW. Hoewel de omstandigheden goed leken om een ​​hoog vermogen te verkrijgen (bijna lege batterij, eerste oplaadbeurt van de dag, lage buitentemperatuur maar niet onder het vriespunt), is dit al ver verwijderd van de beloofde 50 kW.


0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Remundo » 18/05/20, 12:58

ja het is nogal dom,

bovendien vereist het een zeer krachtige airconditioning tijdens het rijden, waardoor de autonomie wordt aangetast.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten