elektrolyse verbeterd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 20/12/06, 19:53

Iedereen, wat is de afstand tussen jullie elektroden? Van mijn kant ben ik iets minder dan 2 mm. Ik aarzel om te verminderen tot 1 mm, uit angst dat er te veel luchtbellen aan de platen blijven kleven.

Den, je chlorinator ziet er echt goed uit. Gezien de bubbels, moet je op 60 L/u zitten, toch? Hoeveel borden heb je en met welke intensiteit werk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 20/12/06, 20:38

Prachtig hol! Je chlorinator is geweldig!

Jean do: 2 mm vind ik al veel te weinig. Het moet wel flink schuimen, toch? Persoonlijk denk ik dat 4-5 mm goed is, daaronder als het sterk borrelt (hoge stroom) stijgt het schuim erg hoog.
0 x
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 20/12/06, 20:52

Op 2 mm gaat het redelijk goed; in feite ben ik op zoek naar een manier om mijn productie te verhogen zonder teveel frisdrank toe te voegen, want ik heb al veel gezet.

NLC, welk oppervlak hebben je elektroden? De mijne zijn 190 * 90 mm of 170 cm².
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 20/12/06, 21:02

170cm² is niet slecht, als je al veel frisdrank hebt gedaan, als je nu meer wilt produceren moet je meer stroom passeren :)

Maar door zo dichtbij te komen, denk ik echt dat het gaat schuimen en dat je het niveau moet verlagen. En plotseling verlies je aan de oppervlakte :(
En aangezien de bellen meer moeite zullen hebben om te evacueren, zal het elektrode/elektrolyt-contactoppervlak ook dalen.

Nou, voor mij is het moeilijk te zeggen, omdat de reactor circulair is... :?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/12/06, 15:05

Andre schreef:Kun je geen probleem in slow motion uitwerken?
Normaal gesproken, zodra je een ingang onder de carburateur of in de inlaatpijp maakt, neemt het stationair toerental toe, de enige manier om eruit te komen is door een aanzienlijke beperking te maken, ofwel een stangruimte van 0,5 mm of een kleine straal van 3,2 mm in de inlaat onder de carburateur, en vooral om een ​​klep te hebben die goed sluit en niet te versleten is.


het is dezelfde oplossing gekozen door jongens voor hun 2cv:
http://perso.orange.fr/quanthommesuite/aut2.htm

Bedankt voor je waardevolle uitleg André, want dat probeer ik allemaal tijdens deze feestdagen! het kostte me wat tijd, ik ben een beginneling, maar ik denk dat ik een groot deel van de uitleg heb behouden ...

misschien zal ik op een dag net als anderen het pantone / electrolyser-huwelijk proberen, als het mogelijk is? ...
0 x
Het
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/11/06, 03:36
Plaats: Quebec, Canada




par Het » 22/12/06, 20:50

Jean-Do57 schreef:
Den, je chlorinator ziet er echt goed uit. Gezien de bubbels, moet je op 60 L/u zitten, toch? Hoeveel borden heb je en met welke intensiteit werk je?


Ik heb net mijn chlorinator afgesteld en een test gedaan. Ik zit op precies 60 L/uur.
Met 11.5 volt en ongeveer 16/17 ampère.

mijn platen hebben een tussenruimte van 2.9 mm. Ik heb 6 platen, dat zijn 5 cellen. mijn platen zijn 1.6 mm dik.
0 x
Yanyan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 09/08/06, 11:18
Plaats: Drôme (26)




par Yanyan » 23/12/06, 10:27

Goed gedaan Den, je chlorinator is een echt kunstwerk.
Jammer om het onder een kap te moeten verstoppen, ik zou het als decoratie in een woonkamer zien. : Lol:

Wat is het oppervlak van je platen en wat is de samenstelling van je elektrolyt?

En nogmaals gefeliciteerd "Den"
0 x
De natuur is een evenwicht parfait.Si weet je er goed uitzien, zal het onthullen u zijn geheimen kan zijn
Het
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/11/06, 03:36
Plaats: Quebec, Canada




par Het » 23/12/06, 18:21

Bedankt voor de goede woorden.

Yanyan, voor het oppervlak van mijn borden heb ik in totaal 154 cm².
maar het blijft bruikbaar vanwege de zegels.
en bovendien het waterpeil dat iets lager is.

deze gaat niet onder de motorkap, het is net een demo-prototype 8) . Naast het plexiglas dat ik heb gebruikt
scheuren.

Ik zit op de tekentafel voor de volgende. Ik ben op zoek naar een materiaal dat meer resistent zal zijn. Het zal meer elektrodegebied hebben dan deze.

De elektrolyt die ik gebruik is natriumhydroxide in witte korrels. Ik doseer om op 10/15 amp te komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/12/06, 22:16

Zelf heb ik een zwak voor Makrolon (lexan, polycarbonaat): het is erg stevig, het boort goed, het plakt goed, het barst niet.
de plexi is inderdaad een echte vuiligheid.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/12/06, 22:37

Ik heb het soort teflon van de vleessnijplank gebruikt, het is niet broos zoals plexi.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten