Keramische oven en pantone-systeem?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
FILDET
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/01/20, 21:23

Keramische oven en pantone-systeem?




par FILDET » 02/01/20, 21:49

Hallo,
keramiek is een heel oude en fascinerende bezigheid, MAAR, ... een grote verbruiker van energie (koken).
Ik ben op zoek naar een manier om deze activiteit veel minder vervuilend te maken door H2O als aanvulling (of vervanging) op gas of brandstof te gebruiken.
Daarnaast heb ik een Multiplaz 75-lasmachine gekocht die water en elektriciteit gebruikt om een ​​uitstekende dart te geven voor het snijden / lassen van staal en een flink aantal andere materialen. Dit stelt me ​​in staat te denken dat we een gas- of dieselbrander moeten kunnen ontwerpen, met toevoeging van bewerkt / gekraakt / verdampt water (ik weet niet welke term ik moet gebruiken omdat welke technologie ik moet implementeren).
Heeft iemand een idee of een betere ervaring met deze uitdaging?
Om te lezen wie het zou interesseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: keramische oven en pantone-systeem




par GuyGadebois » 02/01/20, 22:41

Hier is het diagram van wat ik op mijn auto heb:
Beeld
Om te compenseren dat uw oven, in tegenstelling tot een auto, niet op dezelfde manier lucht aanzuigt, zou het voldoende zijn om het waterreservoir erboven te plaatsen om een ​​zwaartekrachtseffect te hebben (in combinatie met een kraan om de stroom te regelen) waardoor het water in een koperen spiraal aan de uitlaat van de oven kan opwarmen en dan alles opnieuw bij de luchtinlaat injecteert om het gewenste effect te hebben (ik weet het niet als ik duidelijk ben).
Daarvoor zou het nodig zijn om de uitlaat aan de ene kant (waterinjectie) en aan de andere (horizontaal) te doorboren voor de uitlaat van de gemicroniseerde damp, allemaal verbonden door siliconenbuizen op hoge temperatuur.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: keramische oven en pantone-systeem




par Flytox » 03/01/20, 00:01

Welkom Fildeter.

FILDETER schrijft:Hallo,
keramiek is een heel oude en fascinerende bezigheid, MAAR, ... een grote verbruiker van energie (koken).
Ik ben op zoek naar een manier om deze activiteit veel minder vervuilend te maken door H2O als aanvulling (of vervanging) op gas of brandstof te gebruiken.
Daarnaast heb ik een Multiplaz 75-lasmachine gekocht die water en elektriciteit gebruikt om een ​​uitstekende dart te geven voor het snijden / lassen van staal en een flink aantal andere materialen. Dit stelt me ​​in staat te denken dat we een gas- of dieselbrander moeten kunnen ontwerpen, met toevoeging van bewerkt / gekraakt / verdampt water (ik weet niet welke term ik moet gebruiken omdat welke technologie ik moet implementeren).
Heeft iemand een idee of een betere ervaring met deze uitdaging?
Om te lezen wie het zou interesseren.


Water vervangt geen gas of brandstof, de toevoeging ervan zorgt alleen voor een meer volledige verbranding (met brandstof zeker) en minder vervuilend.
De oven zal "continu" worden gebruikt zonder constante stroomveranderingen zoals op een voertuig denk ik. Dit zou de focus aanzienlijk moeten vereenvoudigen.
Chai meer of is de schakel, maar er zijn zware stookoliebranders of de toevoeging van water in de brandstof zorgt voor een betere prestatie, minder vervuiling ... en een veel kortere vlam. Je moet dus de consequentie / compatibiliteit met je oven bestuderen.
AMHA Het gas verbrandt niet al te erg, de te verwachten winst zal niet erg spectaculair zijn.

Voor GuyGadebois is uw idee aantrekkelijk, het kan ook nodig zijn om de hoogte van het water in de watertank te decoreren met de stoomstroom / vloot. (probeer een regelbare maar constante productie te maken).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: keramische oven en pantone-systeem




par GuyGadebois » 03/01/20, 13:08

Flytox schreef:Voor GuyGadebois is uw idee aantrekkelijk, het kan ook nodig zijn om de hoogte van het water in de watertank te decoreren met de stoomstroom / vloot. (probeer een regelbare maar constante productie te maken).

Ik dacht aan het plaatsen van een klep of een kraan of zelfs sproeiers voor "druppelen" water geven (er zijn sommige met verschillende stroomsnelheden) om het ding te regelen.
https://www.pompes-direct.com/arrosage/ ... index.html
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
FILDET
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/01/20, 21:23

Re: keramische oven en pantone-systeem




par FILDET » 03/01/20, 20:15

Bedankt voor het overwegen en beantwoorden van mijn vraag.
Wat me geruststelt, is dat het idee je niet absurd lijkt, maar eerder haalbaar.
Dus ik ga zoeken in de gegeven richting.
De uitlaat van een oven is een schoorsteen in het algemeen en de inlaat, een brander, ongeacht de gebruikte brandstof (behalve hout, in welk geval het een alandier is). Ik heb deze oven nog niet, maar cogite op zijn constructie. Hetzelfde geldt voor een vriend.
Ik heb in oude boeken gelezen dat het wordt aanbevolen om water te sproeien, in keramische ovens die op kolen worden gestookt. Maar op hoge temperatuur (> 1000 ° C).
Het grote verschil met een warmtemotor is de beschikbaarheid van aanzienlijke warmte in de schoorsteen. Maar ook dat de temperaturen in het spel erg hoog zijn, dus een aanzienlijk risico op corrosie, zelfs op fusie, als metaal wordt gebruikt ...
In ieder geval nogmaals bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: keramische oven en pantone-systeem




par GuyGadebois » 03/01/20, 21:55

FILDETER schrijft: Maar op hoge temperatuur (> 1000 ° C).
Het grote verschil met een warmtemotor is de beschikbaarheid van aanzienlijke warmte in de schoorsteen. Maar ook dat de temperaturen in het spel erg hoog zijn, dus een aanzienlijk risico op corrosie, zelfs op fusie, als metaal wordt gebruikt ...
In ieder geval nogmaals bedankt.

Vandaar het belang van het correct plaatsen van de koperen "spoel". Daarna, als je de middelen hebt, kan de spoel van platina worden gemaakt ... Ik maak een grapje.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten