Textielecobelasting of Emmaüsbelasting

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Textielecobelasting of Emmaüsbelasting




par bham » 20/11/06, 15:27

Er is zojuist een rapport verschenen op JT 13h van France 2 op maandag 20/11/2006: http://jt.france2.fr/13h/
Waar we vernemen dat de belasting zojuist is aangenomen op verzoek van Emmaüs, dat deze slechts een paar cent van € per kledingstuk zal kosten, dat deze ongeveer 25 miljoen €/jaar zal opleveren, waarvan 60% aan Emmaüs zal worden gedoneerd (en de resterende 40% is voor mijn appel? : Cheesy: ).
Er wordt ons verteld dat Emmaüs met dit geld kleding kan recyclen die tot dan toe verbrand was en vervuiling veroorzaakte. Recycling kan door vroeger verbrande kleding te ontrafelen om bijvoorbeeld huizen thermisch te isoleren en bovendien banen te creëren.
Goed, hier is een milieubelasting die ik goedkeur, na. Ben je blij Christoffel?
Nou, als ik kleinzielig was, zou ik kunnen zeggen dat we ook met dit soort recycling (rafel-thermische isolatie) hadden kunnen beginnen door de machines die goed gaan op krediet te kopen, via een solidariteitsbank, en deze "materialen" isolatie te gaan verkopen om het krediet terug te betalen en te huren zonder dat er belasting hoeft te worden geheven. Maar goed, laten we zeggen dat ik niet alle elementen in de hand heb en dat we uiteindelijk de goede kant op gaan.
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten