De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 28/01/19, 19:43

Christophe schreef:Wat betreft de batterij: het is hetzelfde, de elementen zijn nu "inbegrepen" op het moederbord, dus het is nog steeds veranderlijk, maar veel moeilijker!



Oh maar ik ben het er helemaal mee eens...

Maar ja, hoeveel van ons hebben het criterium van KEUZE van zijn mobiele telefoon gemaakt, bijvoorbeeld het feit dat we de batterij in een paar seconden kunnen vervangen???

Datzelfde voor de laptop ligt uiteraard voor de hand.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 28/01/19, 20:20

Je hebt gelijk, maar het probleem is dat we echt geen keuze hebben op dit criterium!

De overgrote meerderheid van nieuwe mobiele telefoons (ik zou ook zeggen sinds ongeveer 2016?) ... zijn ook "Apple Design" batterijniveau ... niet gemakkelijk te veranderen, de meeste zijn gelijmd en dat was voorheen gereserveerd voor middelgrote en geavanceerde telefoons, maar dat is het niet meer!

Toen ik in 2 een Sony Z2015 nam, wist ik het (het was een mid-range en ik gebruik het nog steeds 3 1/2 jaar later)... maar vandaag wordt het niet eens meer gespecificeerd in de datasheets!

Dit "beperkte" ontwerp heeft zelfs betrekking op instapmodellen en modellen uit het middensegment (zoals de Samsung A3: een vriend heeft onlangs de prijs betaald...)...

Ik denk dat ze dit doen zodat de telefoon niet opengaat in geval van een val... (voor degenen die het in het openbaar is overkomen, was het echt los!! : Cheesy: )...maar het is beter om een ​​omhulsel te hebben dat verloren gaat en een batterij die scheurt dan een HS-scherm...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 28/01/19, 21:09

Exact maar tweedehands heb je toch goed spul met waanzinnige autonomie (vanwege de verwisselbare batterijen).

Hoe dan ook, ik ben aan het dwalen Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 01/09/21, 10:43

1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Exnihiloest » 02/09/21, 18:32

Zoveel voor Windows 11, we kunnen niet spreken van geplande veroudering, net als bij ontoegankelijke batterijen, is dit inderdaad het geval. Ik had het probleem met een elektrisch scheerapparaat. Het is me nog steeds gelukt om het te veranderen, maar iemand die geen klusjesman is of uitgerust voor elektronica zal het niet kunnen, dat is het doel.
Hier zien we het onvermogen van politici om hun macht uit te oefenen, behalve tegen burgers. Het standaardiseren van batterijformaten, het opleggen van hun respect voor het recht op verkoop en het verplicht maken van hun verwijderbaarheid, zou nuttiger zijn dan de gezondheidspas.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par gegyx » 04/03/22, 11:27

Cartridge-inkt leeg, slechts 70% …
En nieuwe cartridge verkocht 300 keer de prijs.

0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par phil59 » 04/03/22, 14:45

Het is niet nieuw de kosten van inktpatronen, trommels, enz...

Hoewel we waar ik werk kopieerapparaten nemen met kosten per pagina, hebben we nog steeds een paar machines waar we verantwoordelijk zijn voor verbruiksartikelen.

Sommige rond de 10 jaar oud, voor de trommel, er staat dat je hem moet vervangen, maar geen chip. Je zet de teller weer op 0, en daar gaan we weer.

Anderen hebben een klein soort simkaart en daar kun je, zonder deze te veranderen, niet...

Maar op aliexpress vind je deze chips ... tussen 5 en 10 € per stuk.

Aan de andere kant, zelfs als de trommel bij 100 exemplaren "dood" is als je de chip vervangt, maak je er ongeveer 000 meer, maar nadat de kwaliteit er niet meer is ....

Bij onweer hangt het af van uw indruk. Op een cartridge van 20-25 pagina's, met het gebruik dat we ervan hebben, doen we over het algemeen niet veel meer...

Je huurt een kopieerapparaat voor 3 of 5 jaar, en soms is het na een paar jaar meer de moeite waard om het in een hoek te laten staan, want door een nieuw apparaat te nemen, heb je veel lagere kosten per kopie en is het sneller terugverdiend. Het is een beetje gek, maar zo is het...

Meer dan 10 jaar geleden was een kostprijs van 80€ voor 1000 pagina's in kleur prima.
Nu onderhandel je dat voor minder dan 30€, afhankelijk van de machine...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Did67 » 04/03/22, 15:52

Veel schrijven, dus vaak printen (ik zie de "foutjes" op het scherm niet zo snel!), had ik de luxe van een Epson EcoTank: minder dan €10 voor een flesje inkt van 70 ml voor enkele duizenden pagina's (minstens 5)...

Maar u moet de printer betalen voor een eerlijke prijs: ongeveer 200 €.

Helaas kennen fabrikanten de zwakke punten van consumenten: een goede "promo" met een "onverslaanbare" prijs en de consument koopt... Alleen nerds zoals ik maken een Excel-tabel, met een "inschatting van de behoefte", en dus een "alles inbegrepen prijs na 10 jaar"! Ik kan er niet tegen om geneukt te worden.

Zo krijgen ze een printer voor “maar €59,90”. Ze denken niet dat de meegeleverde "demo"-cartridge na 300 pagina's droog zal zijn. En dat we ze hun hele leven zullen kunnen melken door de cartridges (op slot) te duur te verkopen!!! Ze lieten hun broek zakken!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Exnihiloest » 04/03/22, 21:38

 
We weten dat de fabrikanten van goedkope inkjetprinters de prijs van de verbruiksartikelen inhalen. Waarom niet. Maar het gaat veel verder dan dat. In één oogopslag in 3 of 4 sets cartridges die door de klant zijn gekocht, hebben ze in ieder geval de prijs van de printer terugverdiend. En dan kan het niet sappiger zijn, er is geen relatie tussen de kosten van het verbruiksartikel en de verkoopprijs.

Dan op hun vuile manieren, het blokkeren van de cartridge bij bepaalde fabrikanten. Er is geen meting van de hoeveelheid resterende inkt, het is slechts een berekening op basis van gebruikstijd. Er zijn 2 voordelen voor de fabrikant: dit komt erop neer dat het niet nodig is om ze opnieuw te vullen met mogelijk producten van externe bedrijven, aangezien dit de cartridge niet opnieuw activeert, en door de berekening zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren, verhogen ze kunstmatig de verkoop aangezien dit verplicht is om niet-lege cartridges weg te gooien. Om nog maar te zwijgen van de fiches waarvoor we betalen zonder ze nodig te hebben.

Het is lang geleden dat ik een printer heb gekocht, ik weet niet of deze praktijken nog steeds bestaan, maar het is niet acceptabel. Sommigen zullen me vertellen, dat is de consumptiemaatschappij en het kapitalisme. Nee, dat is niet de consumptiemaatschappij en het kapitalisme, of anders compleet misplaatst.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par phil59 » 07/03/22, 19:51

Did67 schreef:Veel schrijven, dus vaak printen (ik zie de "foutjes" op het scherm niet zo snel!), had ik de luxe van een Epson EcoTank: minder dan €10 voor een flesje inkt van 70 ml voor enkele duizenden pagina's (minstens 5)...



Daar heb ik grote twijfels, afgezien van minder dan één procent inkt per pagina...

Op een van de plotters zijn de cartridges ongeveer 1L ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten