Windproject 1000w ista breeze (opmerking?)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Rod03
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/11/18, 19:51
Plaats: om heilige forcain te combineren

Windproject 1000w ista breeze (opmerking?)




par Rod03 » 16/11/18, 20:29

goedenavond iedereen
mijn naam is Rodolphe Ik ben 44 jaar oud, ik ben een ziekenhuisfunctionaris
Ik heb 1 maanden geleden geïnvesteerd in fotovoltaïsche zonne-energie, dat wil zeggen 4-panelen met 1280wcrete inverters in totaal door directe injectie op het netwerk, ik ben momenteel helemaal tevreden

mijn andere project zou windenergie in netwerkinjectie zijn om mijn eigen verbruik iets meer te voltooien

Ik vond een windturbine ista breeze 1000w in 48v met regulator en mast van 3m inclusief de nieuwe tt voor 600 euro, wat voor advies geef je me, ik ren of ik vlucht ???
WIL GEEN BATTERIJOPSLAG, hoe werkt de injectie? Vanuit de regelaar kan ik direct naar een zuivere sinusomvormer gaan en van daar naar de injectie of is het ingewikkelder dan dat? Ik ben een beginner dus ik wacht op je argumenten, bedankt allemaal
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: 1000w ista breeze wind project




par Christophe » 21/11/18, 10:59

Rod03 schreef:goedenavond iedereen
mijn naam is Rodolphe Ik ben 44 jaar oud, ik ben een ziekenhuisfunctionaris

(...)

Ik vond een windturbine ista breeze 1000w in 48v met regulator en mast van 3m inclusief de nieuwe tt voor 600 euro, wat voor advies geef je me, ik ren of ik vlucht ???


Welkom hier Rodolphe,

Dus ik nam de tijd om je te antwoorden omdat ik onderzoek op internet doe: ista breeze is niet erg aanwezig op het Franstalige web (op amazon.fr bijvoorbeeld alleen sinds mei 2018) en heeft duidelijk helemaal niet goede reputatie: de aangekondigde echte krachten zijn veel lager dan de theorie ...Hoe dan ook, Ista Breeze klinkt als onzin!



Trouwens, kijk maar, we hebben hier zelfs negatieve meningen over forum, lees deze Manu hier: energie-hernieuwbare / vaarwel-EDF-AREVA-and-total-t11820-30.html # p233809 of hier: energie-hernieuwbare / wie-is-a-windturbine-ista-wind-500-t13413.html

Nog een negatieve mening: energie-hernieuwbare / stator-ista-wind-t14310.html

Dit bevestigt wat ik elders heb gelezen (vaak niet in het Frans)

U kunt ook een zoekopdracht uitvoeren: search.php

Rod03 schreef:WIL GEEN BATTERIJOPSLAG, hoe werkt de injectie? Vanuit de regelaar kan ik direct naar een zuivere sinusomvormer gaan en van daar naar de injectie of is het ingewikkelder dan dat? Ik ben een beginner dus ik wacht op je argumenten, bedankt allemaal


Nee, u KUNT NIET speciaal een eenvoudige pure sinusomvormer aansluiten, omdat deze niet wordt gesynchroniseerd met de 50Hz van het netwerk, Ik weet niet wat het precies zal doen, maar het zal niet goed zijn: het is het equivalent van 100 shots van sap per seconde als 100% van faseverschuiving! Er zal zeker iets opbranden (in het beste geval is het je hoofdstroomonderbreker die opblaast) ...

Je hebt een injector omvormer nodig (omvormer op gordel in het Engels) het kost een paar honderd euro aan laag vermogen, ik denk 600-700 voor een vermogen <1000W ... dit verdubbelt uiteraard je budget, maar je hebt niet de keuze.

Merk op dat er hybride zonne- + windomvormers zijn die goed kunnen zijn voor uw project!

Maar laat je niet opzeggen omdat de injectie verboden is zonder een contract om de huidige te kopen .... nia nia nia (denk ik)!

Maar eerlijk gezegd, gezien de sociale en klimatologische situatie, kan ik dit soort piratenpraktijken alleen maar aanmoedigen, goed voor het milieu en de economie !!

Inderdaad; Ik vind dat we niet langer op onze "elitres" moeten vertrouwen om klimaatschade te beperken, dus ga voor dit soort projecten!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Rod03
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/11/18, 19:51
Plaats: om heilige forcain te combineren

Re: 1000w ista breeze wind project (mening?)




par Rod03 » 21/11/18, 16:06

Goedenavond Christophe en bedankt voor het nemen van de moeite en de tijd om mij te antwoorden, ik realiseer me dat de forum is bcp gereisd dus ik heb geluk dat er enthousiastelingen zijn : Mrgreen:
Maar helaas heb ik gisteren mijn ista gekocht, omdat ik geen antwoord had : Oops: Ik ben nog steeds blij met mijn aankoop, het ziet eruit als de stevige koffer, de generator is 28 kg het is niet Chinees, althans vanwege het gewicht : Mrgreen: Ik testte de stroom onmiddellijk door te testen tussen de 2-fase, bij de minste rotatie is het sap er, nadat het zeker is dat er een bepaalde rotatie nodig is om te testen of de stroom constant is en 48v benadert of c is alles.
Wat betreft de hybride controller die nieuw is, ik heb foto's die ik je moet sturen, nu dacht ik aan het kopen van een pure sinus injectie 48 / 220 omvormer zoals die gebruikt voor auto's in bijna sinus 12 / 220, ik zag forums en sommige foto's waar de jongens deze modellen gebruikten zijn gemarkeerd met "on grid", dus als je me vertelt dat het helemaal niet zal werken, vertrouw ik

Mijn windturbine bevindt zich in 1000w 48v wat is er nodig als omvormer voor netinjectie? een 1000w of PLUS?

Bedankt aan jullie en aan diegenen die me zullen helpen in mijn project
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten