Tekenen van gebrek aan water of overtollige warmte?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Tekenen van gebrek aan water of overtollige warmte?




par chafoin zijn » 23/08/18, 20:50

Did67 schreef:Waar het handig is om te weten of het "meeldauw" is of zijn "neven", is of je je tomaten in een open tunnel wilt zetten...

Wel, ik herken daar geen meeldauw (ik zie het olieachtige uiterlijk niet op de bladeren, noch het vilten onder de bladeren en er zitten geen vlekken op de stengel...) maar misschien vergis ik me...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Tekenen van gebrek aan water of overtollige warmte?




par izentrop » 23/08/18, 22:55

Het lijkt zeker op een van die ziekten. http://ephytia.inra.fr/fr/C/5086/Tomate ... -infestans
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Tekenen van gebrek aan water of overtollige warmte?




par chafoin zijn » 24/08/18, 00:12

Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker:
Op de bladstelen en stengels verschijnen vochtige, bruine tot zwarte laesies, die zich soms enkele centimeters uitstrekken
Thuis hadden we de neiging om door geel te gaan en hoewel het huidige resultaat daar dichtbij ligt, heb ik het klassieke begin van meeldauw niet opgemerkt, wat we duidelijk zien op de foto's in deze link...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten