Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par phil53 » 22/06/18, 07:40

Ik ben verbaasd dat in een forum met een ecologische neiging verdedigen we snelheid.
Snelheid is een uitgave van energie die onvermijdelijk onze omgeving vernietigt of op zijn minst transformeert.
Zijn we gelukkiger als we sneller gaan en meer dingen doen?
Snelheid zou welvaart creëren, maar wat zou het doen?
1 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Leo Maximus » 22/06/18, 09:16

phil53 schreef:Zijn we gelukkiger als we sneller gaan en meer dingen doen?
Snelheid zou welvaart creëren, maar wat zou het doen?

Antwoord: JA.

Snelheid zorgt voor innerlijk geluk en rijkdom bij 95% (?) Van automobilisten.

Waarom ? Omdat snelheid is een doel op zich.

Het plezier dat snelheid krijgt, wordt ook waargenomen bij dieren, paarden, katten, honden, ... (het is minder zichtbaar bij slakken : Lol: hoewel ...)

Te versnellen is zijn natuurlijke wreedheid vinden ...

We kunnen "snelheid" vervangen door "geweld", het zijn dezelfde motivaties. Daarom sprak ik van "dikke beesten".

Nou, ik hoop deel uit te maken van de 5% van de mensen die zich geen zorgen maken ... : Lol:
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 22/06/18, 12:04

Phil53, Je schrijft:
Snelheid zou rijkdom creëren, maar wat voor rijkdom, om wat te doen?

Snelheid is de belangrijkste factor bij het creëren van abstracte waarde: het komt overeen met ofwel de maximale dissipatie van energie in een minimale tijd, ofwel de snelheid van reproductie van kapitaal door de verkoop van goederen (hoe meer de rotaties van kapitaal toenemen in een bepaalde tijd, hoe meer dit kapitaal toeneemt). Deze factor is dus alomtegenwoordig en dus ook in het transport (versnelling van leveringen, nulvoorraden, enz.), Ook als de snelheid niet direct overeenkomt met deze doelen.
Tijd vertegenwoordigt de limiet van de waardering van waarde, en daarom is het, sinds het begin van het kapitalisme, altijd een belangrijk probleem geweest dat de werktijden, nachtarbeid (bedankt gloeilamp!), De zoektocht naar productiviteit en de obsessie heeft beïnvloed. met de slinger.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 12:39

phil53 schreef:Ik ben verbaasd dat in een forum met een ecologische neiging verdedigen we snelheid.
Snelheid is een uitgave van energie die onvermijdelijk onze omgeving vernietigt of op zijn minst transformeert.
Zijn we gelukkiger als we sneller gaan en meer dingen doen?
Snelheid zou welvaart creëren, maar wat zou het doen?


Zeer interessant uw spiegelbeeld ...

Hoewel het onderliggende onderwerp niet snelheid is, maar sterfte of de ongevalsfactor vanwege snelheid

Maar wat maakt het uit

Ja, langzaam leven is op veel manieren interessant ...

Maar je kunt je het beste afvragen hoeveel je op afdelingswegen rijdt: (binnenkort) 80 of minder?

Al het andere volgt uit uw antwoord.

Eén ding is zeker: hoe sneller je rijdt, hoe minder tijd je in de auto doorbrengt, hoe meer kans op ongelukken je neemt, hoe meer tijd je in de tuin doorbrengt ....

Iedereen plaatst zijn persoonlijke cursor waar hij het wil, maar wat ZEKER is, is dat iedereen een cursor heeft ... en dat deze cursor noodzakelijkerwijs het maken van keuzes inhoudt.

Extreem voorbeeld van de Amish die hun reizen in uren in plaats van minuten tellen: maar het is een levensstijlkeuze.

Een andere mogelijkheid is om reizen zo veel mogelijk te beperken: nooit van huis gaan of zo min mogelijk verhuizen is een andere levensstijlkeuze.

Anders is voor de meeste individuen het verschil tussen een snelle rijder (100-110 km / u) en een langzame rijder (70/80) op de nationale weg?

Als ik me niet vergis 50km bij 80km / u zet je 37mn
Hetzelfde bij 110km / u zet je 27mn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 22/06/18, 14:01

Leo Maximus schreef:We kunnen "snelheid" vervangen door "geweld", het zijn dezelfde motivaties. Daarom sprak ik van "dikke beesten".


En ook, denk ik, door "hoogte" of "hoogte" voor alle paraglider- of freevluchtpiloten * : Cheesy:

Leo Maximus schreef:Nou, ik hoop deel uit te maken van de 5% van de mensen die zich geen zorgen maken ... : Lol:


* niet ik! Dus ik ben een dikke rauwe chauffeur! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 22/06/18, 14:30

Phil53, Je schrijft:
Snelheid is een energieverbruik dat onvermijdelijk onze omgeving vernietigt of op zijn minst transformeert.

Hiermee is de vorige analyse voltooid: temes (of technologische memes) wijzigen onze omgeving en deze wijziging produceert een nieuwe aanpassing die op zijn beurt nieuwe wijzigingen bevordert. Bijgevolg begrijpen we dat in deze race tussen modificatie en aanpassing snelheid een primordiale adaptieve rol speelt. Het is echter duidelijk dat snelheid uiteindelijk tegen de mens speelt en niet alleen op de weg! Snelheid is inderdaad een kenmerk van de machine en als mensen er zo gevoelig voor zijn, is dat alleen vanwege de psychische vervreemding door de temes.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Leo Maximus » 22/06/18, 17:01

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:We kunnen "snelheid" vervangen door "geweld", het zijn dezelfde motivaties. Daarom sprak ik van "dikke beesten".


En ook, denk ik, door "hoogte" of "hoogte" voor alle paraglider- of freevluchtpiloten * : Cheesy:

Leo Maximus schreef:Nou, ik hoop deel uit te maken van de 5% van de mensen die zich geen zorgen maken ... : Lol:


* niet ik! Dus ik ben een dikke rauwe chauffeur! : Mrgreen: : Mrgreen:

:?

Bij 'verkeersgeweld' komen dagelijks mensen om het leven, vaak voetgangers en fietsers.

Paragliding en vrije vlucht veroorzaken ook doden, maar deze doden zijn de piloten.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Leo Maximus » 22/06/18, 17:32

nico239 schreef:Als ik me niet vergis 50km bij 80km / u zet je 37mn
Hetzelfde bij 110km / u zet je 27mn

Onrealistisch ...

Waar is de secundaire weg waar we gemiddeld 50 km kunnen afleggen met 80 km / u? Of?

Ik neem het voorbeeld van een reis van 55 km die bijna dagelijks wordt afgelegd op deze beroemde secundaire wegen die binnenkort beperkt zijn tot 80 km / u. Het kost me meestal tussen de 55 minuten en 1:05, dus het gemiddelde ligt rond de 55 km / u terwijl ik nog steeds heel dicht bij de toegestane snelheidslimieten zit.

Wat de gemiddelde snelheid verlaagt, zijn rotondes, verkeerslichten, dorpen oversteken met 50 of 30 km / u, verkeer.

Ik heb al getest met de limiter op 80 en merkte geen verschil in tijd met de limiter op 90.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 20:00

Leo Maximus schreef:
nico239 schreef:Als ik me niet vergis 50km bij 80km / u zet je 37mn
Hetzelfde bij 110km / u zet je 27mn

Onrealistisch ...

Waar is de secundaire weg waar we gemiddeld 50 km kunnen afleggen met 80 km / u? Of?

Ik neem het voorbeeld van een reis van 55 km die bijna dagelijks wordt afgelegd op deze beroemde secundaire wegen die binnenkort beperkt zijn tot 80 km / u. Het kost me meestal tussen de 55 minuten en 1:05, dus het gemiddelde ligt rond de 55 km / u terwijl ik nog steeds heel dicht bij de toegestane snelheidslimieten zit.

Wat de gemiddelde snelheid verlaagt, zijn rotondes, verkeerslichten, dorpen oversteken met 50 of 30 km / u, verkeer.

Ik heb al getest met de limiter op 80 en merkte geen verschil in tijd met de limiter op 90.


Beeld Je kunt je voorstellen dat ik deze cijfers alleen als wiskundige gids heb gegeven, ik hoop dat je ze in echte situaties niet voor hun waarde hebt genomen.

Het is duidelijk dat een zeer groot aantal factoren het gemiddelde beïnvloeden ...

Maar de discussie is niet de gemiddelde maar de maximale snelheid .....

Heb je geen verschil opgemerkt tussen limiter op 90 en 80?

U kunt dus zorgeloos rijden met de limiter op 70

U zou geen verschil tussen 80 en 70 moeten opmerken

En geen verschil meer tussen 70 en 60 ...

En geen verschil meer tussen 60 en 50 ...

Enzovoort.... Beeld

Neem het niet zomaar op, eh ... maar iedereen heeft zijn eigen cursor ... auto's die op 60 rijden op de onderdanen die er zijn; net zoals er genoeg zijn die op 110 rijden op snelwegen die beperkt zijn tot 130 ... ze inhalen of niet, dat is de vraag : Idee: : Idee: : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 23/06/18, 23:35

Leo Maximus schreef: :?

Bij 'verkeersgeweld' komen dagelijks mensen om het leven, vaak voetgangers en fietsers.

Paragliding en vrije vlucht veroorzaken ook doden, maar deze doden zijn de piloten.


Het was een psychologische grap hè!
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten