WES server

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Server WES




par lilian07 » 04/03/17, 11:47

Hallo,
Interessant deze WES-server. Ik zal er waarschijnlijk een bestellen, zelfs als ik in de Arduino stapte om een ​​zonne-installatie bestaande uit Pv en thermisch te beheren.

Omdat het doel autonomie is, voer ik ook een "herroutering" uit van de verloren energie van de PV's naar de ECS in plaats van deze in het EDF-netwerk te injecteren.

Om de vermogensberekeningen (spanning - stroom faseverschuiving op een frequentie van 50 Hz) die verborgen zit achter de herrouteringsinstallatie voor verloren energie te vereenvoudigen, maak ik deze montage.

FullSizeRender.jpg


Dus ik kijk naar het verschil in de stroom die ik meet door de stroomsensor (Hall-effect), en vervolgens regel ik het vermogen dat door een vermogensvariator in de ECS wordt geïnjecteerd. Allemaal berekend en bestuurd door Arduino. Ik zit in de programmeerfase omdat het bij de Arduino nodig is.

Het voordeel van de WES-server is de gemakkelijke toegang tot beheer/rapportage op afstand.

Wordt vervolgd
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Server WES




par PITMIX » 08/03/17, 15:54

Hallo lilian07
Eerlijk gezegd weet ik niets van Arduino. : Oops:
Wat mij betreft is de wes een goede manier om mijn installatie op een eenvoudige manier aan te sturen met slechts een paar sondes en een paar relais, maar inderdaad als je op zoek bent naar autonomie, moet je plannen voor een goed energiebeheer .
Momenteel gebruik ik mijn boiler als back-up voor het tapwater, omdat ik door de zon pas vanaf april thuis het water in Autonomy kan verwarmen. Om mijn warmwatertank van 200 liter te verwarmen heb ik ongeveer 6 tot 8 kWh nodig, volgens wat ik heb waargenomen. Ik gebruik de boiler in plaats van elektriciteit omdat de verwarmingstijd bij mijn boiler door 4 of zelfs 5 wordt gedeeld. Hierdoor kan het water door de zon worden verwarmd zodra het mooi weer is, maar als ‘s avonds vanaf 16 uur de tank niet op 50°C is, neemt de boiler het over en verwarmt het water in enkele tientallen minuten. Met de elektrische ballon duurt het 4 uur. Het probleem met PV is dat het elektriciteit zal produceren terwijl de ballon thermisch opwarmt, dus tenzij je het massaal in batterijen opslaat... dus als de zon zwak is, moet je een systeem plannen dat snel opwarmt. voor comfort. Om het water “rapido” te verwarmen heb je een soort Rocket Stove nodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Server WES




par chatelot16 » 08/03/17, 16:41

lilian07 schreef:Hallo,
Interessant deze WES-server. Ik zal er waarschijnlijk een bestellen, zelfs als ik in de Arduino stapte om een ​​zonne-installatie bestaande uit Pv en thermisch te beheren.

Omdat het doel autonomie is, voer ik ook een "herroutering" uit van de verloren energie van de PV's naar de ECS in plaats van deze in het EDF-netwerk te injecteren.

Om de vermogensberekeningen (spanning - stroom faseverschuiving op een frequentie van 50 Hz) die verborgen zit achter de herrouteringsinstallatie voor verloren energie te vereenvoudigen, maak ik deze montage.

FullSizeRender.jpg

Dus ik kijk naar het verschil in de stroom die ik meet door de stroomsensor (Hall-effect), en vervolgens regel ik het vermogen dat door een vermogensvariator in de ECS wordt geïnjecteerd. Allemaal berekend en bestuurd door Arduino. Ik zit in de programmeerfase omdat het bij de Arduino nodig is.

Het voordeel van de WES-server is de gemakkelijke toegang tot beheer/rapportage op afstand.

Wordt vervolgd
de berekeningen zijn niet zo eenvoudig als alternatief

als je 3A meet op de fotovoltaïsche installatie, is het 3A met cos phi = 1 omdat de omvormer de stroom goed in fase levert

als je 3A meet op het verbruik van het huis, kan het een koelkast, vriezer of ander inductief apparaat zijn, en het kost minder stroom dan 3A van een elektrische verwarming: conclusie: er is een stroomstoring en de stroom die in edf n wordt geïnjecteerd is niet nul

Gelukkig kan de fout alleen in deze richting liggen: een eenvoudige meting van de stroom zorgt ervoor dat je soms wat stroom terugstuurt naar edf, maar dat je nooit stroom verspilt die je niet produceert

maar ik vind het zonde om alleen de stroom te meten... het is zoveel interessanter om het vermogen te meten... maar helaas kan een microfoon van de Arduino-categorie het niet doen

een microfoon zoals Raspberry zou het kunnen doen qua rekenkracht, maar heeft geen analoge ingang... het maakt niet uit, je kunt preciezere digitale analoge circuits toevoegen dan die van de Arduino
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Server WES




par lilian07 » 08/03/17, 19:06

Omdat ik geen volledige controle had over de Arduino, heb ik deze eenvoudige montage gemaakt, die niet nominaal is zoals je zei vanwege de Cos phi die wordt gegenereerd door het inductieve / capacitieve circuit.
Aan de andere kant, dankzij de kracht van de Arduino, maakt deze laatste de real-time analyse van de faseverschuiving mogelijk.
https://shop.openenergymonitor.com/
Een beetje prijzig...
Een liefhebber die Arduino-kits verkoopt
http://www.mk2pvrouter.co.uk/
Betaalbaarder....
Op een bekende verkoopsite staat apparatuur die nog makkelijker aan te sluiten is.
http://www.ebay.fr/itm/201587547528?_tr ... EBIDX%3AIT

Ik ben momenteel meer geïnteresseerd in de Arduino omdat deze dichter bij de elektronica staat en de mogelijkheid biedt om op andere gebieden te evolueren, met name door de toevoeging van de talloze zeer goedkope "schilden" die het mogelijk maken om op heel eenvoudige wijze speciale subsystemen toe te voegen.

Ten slotte is er een programmeersysteem van Visual Block ardublock (bouwspel) voor degenen die terughoudend zijn in het programmeren en eenvoudigweg besturen van de meeste van onze installaties, een zeer leerzaam hulpmiddel waarmee extremen toch een robot kunnen besturen.

Ik vind het principe van ‘rerouting’ erg interessant in combinatie met PV, voor mij is het weer een stap richting eigen verbruik in “alle eenvoud” wetende dat momenteel een PV (goedkoop) efficiënter (winstgevend) is dan ‘een buissensor’ thermische uitvoering...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten