Hergebruik van plastic in open source

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Hergebruik van plastic in open source




par Ahmed » 05/02/17, 13:02

Voor deze Nederlander mag de toepassing van plastic materialen niet alleen voorbehouden zijn aan industriëlen en hij ziet in het huishoudelijk hergebruik van plastic een manier om de afvalberg te verkleinen. Wat het biedt, is de mogelijkheid om zelf, in open source, verschillende machines te maken die de verschillende stadia uitvoeren die het mogelijk maken om van de productie van ruw materiaal naar nieuwe objecten te gaan. Te zien dus hier.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Open source hergebruik van plastic




par phil53 » 05/02/17, 15:09

Ik geloof er geen moment in dat hergebruik van plastic de hoeveelheid afval vermindert.
In onze bakken zitten al genoeg bruikbare dingen zoals ze zijn.
Als mensen ze weggooien, is dat omdat ze iets nieuws willen, modieuzer, een beetje vies of vervaagd. Om nog maar te zwijgen van alle flesjes en flessen die maar één keer zijn gebruikt, volledig herbruikbaar zijn. Maar ons huidige systeem berekent niet de echte milieukost, het is makkelijker weg te gooien.
Wie wil er nu een min of meer lelijk plastic object behalve degenen die overtuigd zijn van recycling.
In onze maatschappij van de minste inspanning is de meerderheid al te lui om hun afval te sorteren of te klagen dat ze het zonder plastic tasjes moeten doen. Dus geen domme fabrikanten verkopen biologisch afbreekbaar plastic, een leuke grap ook al is het minder dodelijk voor het leven van hogere dieren. Ze praten natuurlijk niet over de kosten voor het milieu van het produceren van dergelijke kunststoffen (verbruik van water en energie).
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Open source hergebruik van plastic




par chatelot16 » 05/02/17, 16:56

het is een goed idee

3D-printen zou een goede reden moeten zijn om zelf kunststoffen te recupereren

dit soort recuperatie kan alleen met schoon en goed gesorteerd plastic, dus de voorwerpen die we zelf weggooien, en niet de voorwerpen die we in bulk mengen in de slecht genaamde selectieve sortering die meer alleen selectief gemengd is

Helaas is het enige plastic dat momenteel in 3D-printen wordt gebruikt om objecten van een bepaalde kwaliteit te maken, abs: het is een vrij zeldzame soort plastic, te duur om in verpakkingen te gebruiken, meer gebruikt voor kwaliteitsobjecten dan we niet vaak weggooien

om de terugwinning van plastic een toekomst te geven zou het nodig zijn om een ​​3D-printproces van polyethyleen of polypropyleen te ontwikkelen, en onze prullenbakken zitten er vol mee!

ander overvloedig plastic, de scheet van de flessen: geen hoop op 3D-printen voor dit plastic: alleen hergebruik, om vezels te maken: polyester kleding
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Open source hergebruik van plastic




par Ahmed » 05/02/17, 17:59

Phil53, Ik ben het eens met uw analyse en het feit dat ik deze link ter reflectie voorstel, impliceert op geen enkele manier acceptatie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten