Kies een hydraulische micro turbine: Pelton of propeller?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par chatelot16 » 26/06/16, 20:08

de belangrijkste kwaliteit van de peleturbine is de goede efficiëntie, zelfs bij verminderd vermogen, als je een naaldinjector hebt die precies injecteert wat nodig is

Het blijft nodig om het juiste realisatiemiddel te vinden, een mechanische kogelregelaar die groot genoeg is om de injectie direct te regelen

kogelregelaar die een hydraulisch systeem bestuurt

elektronische regelaar die een elektromotor aanstuurt die de injector opent

ongeacht de middelen, maar wat zeker is, is dat het peleton met constante snelheid kan rennen om geen batterij nodig te hebben... de EDF heeft het altijd op grote schaal gedaan, niets verhindert dat het op kleine schaal wordt gedaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par chatelot16 » 26/06/16, 20:14

lilian07 schreef:Ja, ik denk eigenlijk dat het opladen niet geschikt is, je kunt de lampen op de video zien en als de klep gesloten is, draait het pelton lang en laadt niet op. Het optimale is zeker niet bereikt. Wij begrijpen echter heel goed hoe een micro-Pelton werkt en de klepverstelling is heel praktisch. Op de video kunnen we ook zien dat er geen injector is, het zijn leidinghulzen...nog meer verspilde energie...


afstelling door de klep is een fout... als we de klep halverwege sluiten is het energieverlies catastrofaal!

als we de stroomsnelheid verlagen met behulp van een naaldinjector, verlagen we niet de snelheid van de jet, we verkleinen alleen de diameter van de jet en we behouden dezelfde nominale snelheid van de turbine, en dezelfde efficiëntie... we kunnen zelfs betere prestaties bij gedeeltelijk vermogen dan bij maximaal vermogen omdat het water bij gedeeltelijk vermogen meer ruimte heeft om in de lepels te stuiteren
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 26/06/16, 20:30

Ik kan me nog steeds moeilijk een mechanisch systeem voorstellen dat voldoende reageert om de micro-Pelton te besturen, die met dit formaat niet echt enige traagheid heeft. Waarom zou u het niet alles of niets regelen op het laadniveau van een kleine batterij en waarom het zelfs regelen op 4 injectoren om de stroom van de stroom optimaal te benutten, afhankelijk van het gebruik? Ten slotte zou de batterij alleen worden gebruikt om 1,2,3 of 4 injectoren bij lage belasting aan te sturen.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 26/06/16, 20:34

chatelot16 schreef:
lilian07 schreef: en de klepafstelling is zeer praktisch. Op de video kunnen we ook zien dat er geen injector is, het zijn leidinghulzen...nog meer verspilde energie...

Ik bedoelde alles of niets, sterker nog, een bolvormige klep die gedeeltelijk opengaat is catastrofaal omdat de veroorzaakte turbulentie enorm is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten