Tuinhuisje op grindplaten

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
kwade bron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/09/15, 23:42

Tuinhuisje op grindplaten




par kwade bron » 01/09/15, 23:49

Bonsoir,

Ik heb zojuist een houten tuinhuis zonder vloer besteld van ongeveer 5.5 m² en een gewicht van 420 kg, en terwijl ik wacht op ontvangst, bereid ik me voor op het voorbereiden van de grond om het eraan te bevestigen.

Ik wil een terras van 40x40 grindplaten iets breder maken dan de overkapping van 4 bij 2.8 meter, oftewel 11.2 m².
Door het afromen van de forums en de verschillende adviezen op internet zou ik als volgt te werk willen gaan:
- betaal 10-15 cm en knoei vervolgens
- plaats een geotextielvilt
- leg een laag grind/grind/gemalen materiaal van 5-10 cm en knoei dan
- opnieuw een geotextielvilt plaatsen
- installeer spanten om beter te kunnen egaliseren met de regel
- Breng een laag zand van 5 cm aan en egaliseer met een liniaal en spanten
- verwijder de spanten en vul de gaten met zand
- grindplaten leggen, controleren met een waterpas en afstellen met een rubberen hamer
- maak de voegen door er fijn zand in te werken met een bezem, en vervolgens de platen water te geven om te bezinken, en herhaal dit totdat de voegen verzadigd zijn

1) Zijn de stappen correct?
2) zou het niet beter zijn om de bekisting te plaatsen alsof je een betonplaat maakt?
3) Is de uitbetalingshoogte ok? en vervolgens ook de hoogte van de grind- en zandlagen?
4) Welke hoeveelheid van deze materialen moet ik, afhankelijk van de hoogte van de puin- en zandlagen, bestellen voor deze oppervlakte van 11.2 m²?
5) Welke korrelgrootte moeten de run-of-mine en het zand hebben? En moet het zand voor de voegen een andere korrelgrootte hebben dan het zand van de aan te leggen laag (volgens wat ik lees 0/2 voor het zand voor de voegen?)?
6) De plaats waar ik de schuilstal wil neerzetten is niet bereikbaar met een voertuig, betekent dit dat ik alle bezoekers en zand per kruiwagen van mijn erf naar de locatie van de schuilplaats zal moeten brengen? of is er meestal een manier om op deze locatie te worden afgeleverd??
7) Is het toegestaan ​​om beugels te gebruiken en de platen te boren om de schuilplaats aan de grond te verankeren?


Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, en sorry als mijn vragen misschien een beetje naïef lijken, vergeef de beginner!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/09/15, 10:07

Enkele elementen:

a) Ja, je kunt het zo doen

b) indien niet bereikbaar, moeilijk te laten bezorgen; als er geen autoweg in de buurt is, hebben sommige leveranciers vrachtwagens met vrij grote gieken; zie dan een levering in big bags, geplaatst over een hek, bij de vrachtwagenkraan...

c) Ik kan slechts een lichte "uitstulping" vanuit het midden richting de randen aanbevelen, om te voorkomen dat het water van de rand naar het midden loopt... een bestrating is nooit perfect vlak en er bestaat gevaar voor het vormen van kleine plassen in bepaalde plaatsen (mogelijk achteraf, als je vloer "werkt") en je krijgt er last van: nat maken wat je opbergt, onderkant van de schuur "voeten in het water" wat niet goed is voor de duurzaamheid...

d) de aard van de grond hangt uiteraard af van wat u gaat opslaan; een goed aangebrachte bestrating is stabiel, we maken parkeergarages die niet bewegen, op voorwaarde dat de verschillende lagen goed zijn aangedrukt... Gebruik voor de onderlagen liever een stamper [van dit type: http://www.fradet-materiel-86.com/Pilonneuse.html] ; voor het ligbed eerder een trilplaat [iets van dit type: http://www.fradet-materiel-86.com/Pilonneuse.html ; dit alles zonder enige reclame voor deze materialen, gewoon zodat we elkaar begrijpen]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Tuinhuis op grindplaten




par Hic » 03/09/15, 10:21

evilwell schreef:Bonsoir,

Ik heb zojuist een houten tuinhuis zonder vloer besteld van ongeveer 5.5 m² en een gewicht van 420 kg, en terwijl ik wacht op ontvangst, bereid ik me voor op het voorbereiden van de grond om het eraan te bevestigen.

Ik wil een terras maken van grindplaten van 40x40

Hallo kwaadwel
Alternatief, klei
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/09/15, 11:21

gewoon een idee als dit:
in plaats van een uitbetaling te doen, de platen en alle stront, heb ik persoonlijk 6 behandelde palen erin geheid en een houten frame gemaakt op 15 cm van de grond met een vloer op basis van latten voor terrassen en daarna heb ik mijn hut erop gezet.
makkelijk te doen, makkelijk te verwijderen op de dag dat je hem niet meer wilt en de grond niet beschadigd.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/09/15, 14:53

Ik weet niet in welke regio je woont en wat de blootstelling aan de wind van je hut zal zijn...maar de voeten die op de platen zijn bevestigd met geen grote beugels...Ik zag er een een vlucht maken van 300 meter per windstoot van 90 km /H...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 07/09/15, 20:27

Macro schreef:Ik weet niet in welke regio je woont en wat de blootstelling aan de wind van je hut zal zijn...maar de voeten die op de platen zijn bevestigd met geen grote beugels...Ik zag er een een vlucht maken van 300 meter per windstoot van 90 km /H...

Hoi Makro

De oplossing ! Het in te richten tuinhuisje : Mrgreen:

Voor de veiligheid wappert het kunststof dak als een vlag in de wind. . . na de storm!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten