Roundup herbicide is giftig voor menselijke cellen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen

Roundup herbicide is giftig voor menselijke cellen




par Korben Dallas » 30/12/08, 17:24

Een primeur: Roundup-herbicide zou giftig zijn voor menselijke cellen

Een nieuwe studie benadrukt de toxische effecten op menselijke cellen van Roundup, een van de meest gebruikte herbiciden ter wereld, inclusief voedsel-GGO's.

Uitgevoerd door Gilles-Eric Seralini en Nora Benachour, van de Universiteit van Caen, werd in deze studie (die niet de eerste in zijn soort is), gepubliceerd in het Amerikaanse wetenschappelijke tijdschrift Chemical Research in Toxicology, gekeken naar de toxiciteit van Roundup op verschillende soorten menselijke cellen (navelstreng, embryo en placenta). Het experiment was gericht op vier verschillende formuleringen, in doses die overeenkomen met de doses die zijn toegestaan ​​voor GGO-gewassen (met name sojabonen) die genetisch zijn gemodificeerd om dit herbicide te weerstaan.

De resultaten toonden aan dat deze formuleringen werken bij oneindig kleine doses (verdunning tot 100.000 keer of meer) en celdood programmeren (dit is apoptose). Ze veroorzaken ook schade aan het membraan en het DNA en voorkomen cellulaire ademhaling.


http://www.futura-sciences.com/fr/news/t/developpement-durable-1/d/lherbicide-roundup-serait-toxique-pour-des-cellules-humaines_17792/

Wie had het verwacht? Monsanto toch niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/12/08, 18:41

:pijl: Sterker nog, steeds meer wetenschappers beginnen dit soort beweringen te doen, omdat ze niet langer systematisch worden doorgesneden door hun hiërarchie en dat hun uitspraken uiteindelijk worden beluisterd en met aandacht worden doorgegeven door bepaalde media.

Nu blijft het alleen om de ziekten te bepalen die door dit varken worden veroorzaakt. :onheil:

Stel je voor dat we bijvoorbeeld ontdekken dat cystische fibrose wordt veroorzaakt door blootstelling aan glyfosaat (wetenschappelijke naam voor Monsanto's Roundup) ...
Voor zover ik weet is er geen voorbehoud bij alle Roundup-blikken dat Monsanto niet verantwoordelijk zou kunnen worden gehouden als ... (Dit soort clausule bestaat echter wel op contracten tussen verkopers van GGO's en boeren). :onheil:
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1




par onzin » 16/05/09, 10:35

In dit verband informeert het u over de oprichting van de non-profit samenwerkingssite eco-reponse.fr

Het doel: onze nek wringen uit vooropgezette ideeën op het gebied van milieu
Hoe het werkt: iedereen draagt ​​bij zoals op wikipedia en voert argumenten aan op basis van betrouwbare en geverifieerde bronnen.

Een voorbeeld van de verzameling: http://www.eco-reponse.fr/ecologie/Le_r ... ans_danger
Studies die de gevaren van dit product aantonen nemen toe, en het zijn betrouwbare studies gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften met peer review ...

Het project bevindt zich nog in de beginfase, de site is vers, we rekenen op uw hulp.

In de hoop dat veel bijdragers zullen komen deelnemen om een ​​einde te maken aan desinformatie en vooropgezette ideeën.

Hier hoop ik de forum, en je zult het idee interessant vinden.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 14/08/15, 19:58

Roundup onkruidverdelger geclassificeerd als kankerverwekkend

DE WERELD | 25.03.2015

Zelden heeft het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek (IARC) een evaluatie gemaakt die potentieel zo ingrijpend is. In de nieuwste editie van The Lancet Oncology, online gepubliceerd op 20 maart, kondigt het bureau van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aan dat het drie pesticiden in categorie 2A heeft ingedeeld - dat wil zeggen, 'waarschijnlijke kankerverwekkende stoffen' - de laatste stap vóór de kwalificatie 'bepaalde kankerverwekkend ”.

Onder de drie moleculen die door het IARC opnieuw zijn beoordeeld, bevinden zich twee insecticiden, diazinon en malathion, waarvan het gebruik in Europa aan beperkingen onderhevig is. Het is de derde vastgezette stof, glyfosaat, dat zijn buitengewoon explosieve karakter geeft aan de mening van de IARC. Glyfosaat, het hoofdingrediënt van de beroemde Roundup-onkruidverdelger, werd in de jaren 1970 door Monsanto gesynthetiseerd en is inderdaad het meest gebruikte herbicide ter wereld en wordt het vaakst in het milieu aangetroffen.

“Het wordt gebruikt in meer dan 750 producten voor landbouw, bosbouw, stads- en huishoudelijk gebruik, merken de wetenschappers van IARC op. Het gebruik ervan is sterk toegenomen met de ontwikkeling van glyfosaattolerante transgene gewassen. Het is dus geen simpele chemische stof waarvan de onschadelijkheid in twijfel wordt getrokken door het IARC, maar de hoeksteen van de strategie van de biotechnologiesector. De overgrote meerderheid van genetisch gemodificeerde planten (GM) die in de wereld worden gekweekt, zijn inderdaad ontworpen om dit herbicide te kunnen absorberen zonder in te storten, waardoor directe verspreiding op gewassen naar onkruid gecultiveerde gebieden mogelijk is.
................

http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten