zonne-energie opladen van een extra accu met VAE

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
guillaume05
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/05/15, 14:10

zonne-energie opladen van een extra accu met VAE




par guillaume05 » 05/05/15, 14:23

Hallo,
Ik ga deze zomer wandelen met mijn VAE BH neo cross gekoppeld aan een aanhangwagen die ik wil uitrusten met zonnepanelen om de batterij op te laden. Om geen enkel risico te nemen met de originele batterij en mijn autonomie te verdubbelen, zou ik willen dat de panelen een hulpbatterij opladen die zou worden aangesloten op de originele bedieningsschakelaar via een schakelaar die een keuze tussen de twee batterijen mogelijk maakt. Heeft iemand ooit dit soort bewerkingen gedaan, of heeft hij een gek advies voor mij?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
guillaume

Beeld[/ Img]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 05/05/15, 14:40

Welkom hier Guillaume!

Ik heb een paar jaar geleden precies de bewerking gemaakt die je wilt doen: https://www.econologie.com/forums/recharge-s ... t7990.html

Met het verschil dat mijn originele Li Ion-batterij HS was, dus ik heb deze vervangen door loodbatterijen met opladen op zonne-energie.

Als je een lithium-hulpbatterij wilt, denk ik dat je grootste zorg een laagspannings-Li-ion-laadregelaar gaat vinden (ik denk niet dat je een loodbatterij-regelaar kunt gebruiken: mijn li-ion-netlader gaf 29.4 V CC)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 05/05/15, 14:42

Oh sorry, ik heb het verkeerde onderwerp (de eerste was om een ​​zonne-oplaadstation met loodbatterijen te maken)

Hier is het onderwerp van mijn bekering: https://www.econologie.com/forums/transforme ... 11046.html

Beeld

In beide gevallen zal het lezen van deze 2 onderwerpen je helpen denk ik.
0 x
guillaume05
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/05/15, 14:10




par guillaume05 » 05/05/15, 15:03

bedankt Christophe,
a priori zou het niet zo eenvoudig zijn met de BH omdat de batterijen specifiek zijn en de controller alleen deze tolereert ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 05/05/15, 17:57

Dat wil zeggen? Kan je verduidelijken?

De laadregelaar is belangrijk voor de levensduur van lithiumbatterijen, voor de ontlading is het minder belangrijk ... nou denk ik.

Met de mijne die was uitgerust met een Li-ion 24V 8Ah-batterij, geen zorgen om over te schakelen naar 2 x 12V-kabel ... "fiets" kant
0 x
guillaume05
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/05/15, 14:10




par guillaume05 » 05/05/15, 21:56

Goede avond Christophe,
Hier is een sms van een vakman die elektromotoren installeert voor fietsen en oplaadpunten op zonne-energie en die met zijn collega's van de haak kwam toen ik hem vertelde over mijn idee voor een tweede batterij met behoud van de bedieningsschakelaar: "voor BH-batterijen is het probleem dat ze van Panasonic zijn en dat ze een specifiek GBS hebben dat communiceert met de fiets en de oplader"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 05/05/15, 22:49

Communiceren met de fiets, dat is zeker ... Wat betreft de communicatie met de oplader ... heb je de instructies?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten