Financiële storm in Zwitserland: de frank stijgt!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 24/01/15, 20:30

Eerlijk gezegd zouden ze moeten worden opgehangen of onthoofd, al die enc.... die er een laagje op doen zodat de rijken rijker worden.

Walging, iedereen vindt het geweldig!
In wie te geloven?
Ik hoop dat de Grieken zullen zeggen dat ze failliet zijn en dat ze niets zullen terugbetalen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/01/15, 23:17

Absoluut, maar daarvoor zullen we moeten wachten op een revolutie?

Ik denk niet dat iemand ermee zou instemmen dat zijn buurman in een Porsche rijdt met een krediet waarvan wij de schuldenaar zouden zijn en dit zonder onze toestemming te hebben gegeven!

Dit is een beetje zoals wat er gebeurt in deze situatie waarin we onszelf niet voor de gek moeten houden, iedereen zal de verliezer zijn in het "spel" van de spiraal van staatsschulden... Aan de andere kant is het een feit dat Europa een bijvoorbeeld met Griekenland (aangezien het zou worden uitgesloten van de golf van schuldaflossing...)! (Zelf slachtoffer van schulden door aan illegaliteit grenzende leningen met geheime G&S-overeenkomsten onder de dekmantel) En dit zodat andere staten niet in de verleiding komen om hetzelfde soort zwendel te bedrijven. Ik heb medelijden met de Grieken... Ze hadden de verantwoordelijken voor het faillissement moeten aanstellen, maar om erachter te komen waarom, doen ze dat nooit. ?

Als ik me verheugde, was het vanwege het "technische gebaar" (niet vanwege de effecten waarbij we duidelijk zien dat we soms een winnaar en soms een verliezer kunnen zijn, het is specifiek voor de systeemeconomie) om niet in de val te zijn gelopen ( vergeleken met internationale speculatieve financiering) omdat ik eigenlijk net zo'n hekel heb aan wat er gebeurt als jij (misschien omdat je niet genoeg discussies volgt in andere threads), maar ik begrijp je reactie.

Wat ironisch is, is dat het G&S was die Europa op de knieën had gekregen met deze frauduleuze limietlening (aangezien er meer was dan werd toegegeven) en nu zou het een voormalige G&S zijn die "de Europese economie zou redden" door de groei opnieuw op gang te brengen via schulden (ik vind het moeilijk te geloven en vraag om te zien...).

Misschien moet je je daar verontwaardigd over voelen...!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 25/01/15, 13:17

een pastiche over het besluit van de Zwitserse Nationale Bank:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1 ... FsnqmupCIc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/01/15, 17:21

- "Ik wist dat we een centrale bank niet hadden moeten vertrouwen"

Wel dat... : Cheesy: het afdrukken van kaartjes heeft onvermijdelijk een boemerangeffect!

Zet jezelf niet in al je staten Mario Draghi, daar raak je het Mussoliniaanse psychodrama aan : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/15, 21:17

Obamot schreef:
Obamot schreef:
Obamot schreef:[...] Slachtoffer zelf van schulden als gevolg van leningen op de grens van de onwettigheid met geheime overeenkomsten van G&$ onder de mantel [...] Wat ironisch is, is dat het zo is G&$ die Europa op de knieën had gekregen met deze frauduleuze limietlening (sinds meer dan werd toegegeven) en nu zou het een voormalige G&$ die "de Europese economie zou redden" door de groei via schulden nieuw leven in te blazen (ik kan het moeilijk geloven en vraag om te zien...
[...] Vandaag prijst de Europese pers M∂rio Dr∂ghi (voormalig van G&$) van "Europa met een hoge schuldenlast", zonder de vraag te stellen of hij zijn voormalige werkgevers niet had gewaarschuwd! (Maar we wisten dat zodra hij was gekozen, we er hier al over hadden gesproken!)
- "Ik wist dat we een centrale bank niet hadden moeten vertrouwen"
Zet jezelf niet in al je toestanden M∂rio Dr∂ghi, daar raak je het Mussoliniaanse psychodrama aan : Mrgreen: : Cheesy:


Beeld

...royal flush voor [...] : Mrgreen: (helaas, als het niet G&$ is, is het de andere :| ):

http://www.bilan.ch/argent-finances-plu ... franc-fort

JP Morgan, dat brengt ons terug bij subprime >>>



Dat kleine halfuurtje dat het verschil maakt...

Wanneer Darius Rochebin federaal raadslid Johann Schneider-Ammann in de val lokt voor bijna flagrante handel met voorkennis, mogelijk gekoppeld aan de afschaffing van het bodemtarief:

RTS, TJ 19:30 uur van 29.01.2015-XNUMX-XNUMX schreef:Darius Rochebin, RTS-journalist:
- "Mijnheer de bondsraadslid, heel Zwitserland is nog steeds 'shock' door het besluit van de Nationale Bank om de bodemrente af te schaffen, u weet dat het moeilijk te geloven is, echt, u, de bondsraadslid, dat wist u helemaal niet"?

Johann Schneider-Ammann:
- “Ik had absoluut geen idee, ik kreeg de informatie een half uur VOOR het publiek […]”.

http://www.rts.ch/info/suisse/6500531-l ... mmann.html


De Ammann-groep woog bijna 1 miljard frank op 31.12.2013, met vertegenwoordiging in meer dan 100 landen over de hele wereld:
http://www.ammann-group.ch/fr/a-propos- ... fres-cles/

Als hij...
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten