METC: elektriciteit en waterstof uit afvalwater

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)

METC: elektriciteit en waterstof uit afvalwater




par Stipe » 06/03/12, 11:20

Een nieuwe “biobrandstof”?

http://www.futura-sciences.com/fr/news/ ... xtor=RSS-8

Bruce Logan en zijn team hadden ons al verbaasd met een apparaat dat stroom en waterstof produceert uit drie soorten water: zout, zoet en gebruikt water. Probleem: het METEC-apparaat kon alleen in de buurt van de kust worden gebruikt. Het kan nu overal worden geïnstalleerd dankzij de vervanging van zeewater door herstelbare ammoniumbicarbonaatzouten. De nieuwe cel is nog efficiënter dan de oude, ook voor de behandeling van afvalwater...

In september 2011 stelde Bruce Logan van de Universiteit van Pennsylvania een verbazingwekkend concept voor: waterstof en elektriciteit produceren uit zeewater, rivierwater en afvalwater. De oplossing: de “microbiële reverse-elektrodialyse-elektrolysecel”, genaamd MREC (voor Mbiotic Reverse-electrodialysis Electrolysis Cell).

Snelle herinnering: dit systeem bestaat uit een ROOD die tussen de elektroden van een MFC wordt geplaatst. Maar nog steeds ? RED (Reverse Electrodyalisis) duidt een apparaat voor omgekeerde elektrodyalyse aan, dat een stroom genereert dankzij een zoutgradiënt, bijvoorbeeld tussen zeewater en zoet water. Het werkt met ionendoorlatende membranen. Een MFC is een microbiële brandstofcel. Het bestaat uit een compartiment met daarin afvalwater en bacteriën. Er is echter een truc: deze kleine wezens zijn exo-elektrogeen en geven elektronen af ​​tijdens hun maaltijden.

De METC combineert daarom twee apparaten die gratis elektriciteit opwekken en waarmee watermoleculen aan de elektroden worden gehydrolyseerd. Deze chemische reactie veroorzaakt echter het vrijkomen van waterstof, de gewenste brandstof. Voor 0,8 m1,6 verbruikt water kan tussen de 3 en 1 m3 gas per dag worden geproduceerd. Prima, maar wat is er nieuw?

De METC heeft twee tekortkomingen. Ten eerste kan het alleen worden gebruikt in de buurt van een kustlijn. Het zeewater moet voortdurend worden ververst.Ten tweede verstoppen zwevende deeltjes het apparaat. In een artikel in het tijdschrift Science Express dat op 1 maart werd gepubliceerd, legt Bruce Logan uit hoe hij deze problemen overwon, in samenwerking met twee van zijn studenten.

(...)
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/12, 12:23

Mooi !!

Hun hersenen fosforiseren en worden nog meer warm dat de zak met knopen hun elektriciteitsdraden moet ontwarren!!


Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/03/12, 12:27

Nutteloze en onnodige kritiek, toch? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/03/12, 12:31

Ik heb zelden zo'n concentratie van domheid gezien...

stuur gebruikt water naar een membraanelektrolyser die zo gemakkelijk verstopt raakt!

de manier om energie te maken met gebruikt water bestaat al: methanisering... bacteriën kunnen in het hele volume van een gewone tank werken

Waarom zou je je druk maken over dure membranen die niet lang zullen werken?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/12, 12:42

Missen ze de dunce caps?


Beeld

Mijn buurman heeft ook zijn septic tank die verstopt raakte zonder membraan of elektrolyse!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/03/12, 13:15

dedeleco jij die van elektronica houdt zonder printplaat, je bent tenminste bediend!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/03/12, 14:06

Absoluut !!
0 x
Nawaz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/12/14, 12:52

mooi




par Nawaz » 29/12/14, 10:06

dit is heel leuk poooooooossssssstttt
0 x
Of je nu wilt slagen 70-332 examen examen examens of op zoek naar Test-king.com certificering, onze BFIT kan gegarandeerd succes bieden bij een echt examen www.pmc.edu CCNA-training wordt ook gegeven Geüniformeerde diensten University of Health Sciences
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/12/14, 23:47

Het ontbreekt u aan vertrouwen, heren.
Wat deze jongeren presenteren is slechts de eerste versie van de Mijnheer Fusie dat wij niet meer aanwezig zijn... pff...

Ik kan je meteen geruststellen: hun prototype levert geen 1.21 GigaWatt... : Mrgreen:

Beeld
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 121 gasten