De toekomstige ‘drijfveren’ van de massadistributie?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
JayJay
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/14, 17:50

Up




par JayJay » 28/12/14, 18:01

Bonjour à tous

Ik wilde mij over dit onderwerp uiten en dit bericht leek mij het meest geschikt (ook al heb ik niet lang gezocht)

Ik ben een voorstander van drive-through. En ik denk dat Drive een voor de hand liggende manier zou kunnen zijn om verspilling te verminderen, door het volgende beleid toe te passen:

Van de laagste tot consumenten die vooraf kopen (bijvoorbeeld 1, 2 of zelfs 3 dagen van tevoren) en hoger tot last-minute kopers, dit zou het mogelijk maken om het voorraadbeheer over een hele sector te optimaliseren en zou daarom enorm voordelig zijn voor de consument en supermarkten.
(dit zou ook de druk op leveranciers verminderen). Kortom, naar mijn mening zou een dergelijk beleid onze consumptiegewoonten wel eens kunnen veranderen.

Wat denk je? Is dit onderwerp, voor zover u weet, al behandeld?

Prettige Feestdagen

J.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/12/14, 19:01

De grote merken proberen marktniches te bezetten; Dit is een eerste fase waarin de winstgevendheid niet altijd aanwezig is.
Het uiteindelijke doel is echter om de nodige aanpassingen door te voeren, zodra de klant eraan gewend is...

Wat de "druk op leveranciers" betreft: er is een zeker gebrek aan kennis op het gebied van de massadistributie nodig om in de vermindering ervan te geloven! Als uit de uitbreiding van deze formules beter gecontroleerde deadlines zouden voortvloeien en een pluspunt zouden opleveren voor de leveranciers, dan zou de supermarkt zijn leveranciers op de een of andere manier laten betalen: machtsevenwicht verplicht!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
JayJay
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/14, 17:50

en verspilling?




par JayJay » 28/12/14, 23:29

Bedankt voor het antwoord

Oké, vanwege de lage waarschijnlijkheid dat ik de druk op leveranciers kan verminderen en mijn gebrek aan kennis van massadistributie.

Aan de andere kant, wat denk jij van afval?

Zou een beleid van prijsverlagingen op basis van de besteldatum het niet mogelijk maken om verspilling en het aantal weggegooide producten in supermarkten sterk te voorkomen? (als deze prijzen de meeste consumenten aanmoedigden hun aankopen te plannen?)

merci
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/12/14, 09:19

Als de voorspelling aan de consument wordt doorgegeven, valt te vrezen dat slechte schattingen zullen resulteren in een verschuiving van de verspilling (die niet langer voor rekening van de verkoper komt), een beetje zoals wat er gebeurt bij batchaankopen...

Het is heel moeilijk om een ​​technisch apparaat te ontwerpen (is het zelfs wenselijk?) dat van nature deugdzaam is. De uitzondering zou misschien het progressieve tarief zijn, maar eerder op andere, zorgvuldig afgebakende gebieden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten