Het maken van een survival huis (SDF)

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/14, 13:39

Ik keek vanochtend om mijn idee na te streven:

2e keus sandwichpanelen voor koelruimtes (10 cm PU-schuim tussen een dunne plaat) worden verkocht voor ongeveer 10 euro/m²

Dit komt neer op 780 euro voor een goed geïsoleerde woning van 3 x 5 meter. (dak inbegrepen, zonder vloer)
Door het toevoegen van een raam en een deur, een vloer, moeten we uitkomen op een industriële prijs onder de 2000 euro.
Nu moeten we kijken hoe we moeten verwarmen, wat we moeten plannen voor sanitaire voorzieningen, enz...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 06/12/14, 21:28

elephant schreef:...
Dit komt neer op 780 euro voor een goed geïsoleerde woning van 3 x 5 meter. (dak inbegrepen, zonder vloer)
Door het toevoegen van een raam en een deur, een vloer, moeten we uitkomen op een industriële prijs onder de 2000 euro.

Ik vrees dat het huis uiteindelijk, met alle apparatuur en afwerkingen, een aanzienlijke prijs zal bereiken!

Bovendien denk ik, wetende dat de meeste gemeenten een wegenbelasting heffen, zelfs voor een parkeerplaats (dit is gebruikelijk bij de kerstmarkten die in onze straten plaatsvinden), dat het concept van het ‘huisje in de stad’ niet klopt. Dit motiveert veel mensen en is moeilijk te realiseren, en bovendien om daklozen te helpen die vaak uit de steden worden verjaagd.

Dit weerhoudt ons er niet van om over het probleem na te denken, vooral als we weten dat astronomische bedragen worden uitgegeven ten behoeve van ‘slaaphandelaren’ die zich op schandelijke wijze tegoed doen aan deze ellende.

Om het debat te verbreden... in plaats van nieuwe kleine wooneenheden te creëren, zou het misschien gemakkelijker zijn om lege wooneenheden te "opeisen"?... Er is zojuist een wet in deze richting aangenomen om overbelaste tweede huizen niet-ingezetenen.

We zien opnieuw dat de problemen in onze samenleving heel diep zitten!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/12/14, 21:57

Ja, daklozen uit steden verdrijven omdat het de diepe aard van onze samenleving onthult, staat gelijk aan het doorbreken van de thermometer om de koorts te ontkennen...
Een paar schone huizen, zelfs dure (vooral dure!), zouden echter niet misstaan ​​om te pronken met een goed geweten en te bewijzen dat we de oorzaken kunnen aanmoedigen en tegelijkertijd de gevolgen kunnen verdoven (enigszins, we moeten niet overdrijven!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/12/14, 06:48

We zien opnieuw dat de problemen in onze samenleving zeer diep zitten
Ja, het is duidelijk, en ik geloof dat wat mij ertoe aanzet om in beweging te komen, is dat het probleem in de toekomst alleen maar erger zal worden... met de "crisis"
Daarnaast ontving de voorzitter van de Europese Raad 630.000 euro vertrekbonus; Ik vind dit onfatsoenlijk...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/12/14, 07:02

Er is nog meer positieve informatie,
Koningin Fabiola heeft besloten al haar privé-erfgoed na te laten aan de non-profitorganisatie ‘Oeuvres de la reine’, zo maakte Le Soir zaterdag bekend op haar website.


Volgens het testament dat de Koningin tijdens de laatste jaren van haar leven schreef, zal haar erfenis dus naar kansarmen in België gaan.

De vereniging “Oeuvres de la Reine” werd opgericht ter gelegenheid van het huwelijk van Boudewijn en Fabiola in 1960, herinnert Le Soir zich. Het doel ervan is om fondsen te werven en in het bijzonder “noodhulp en beperkte hulp” te verlenen aan “arme mensen en in situaties van dringende nood”. De vzw steunt ook ‘innovatieve’ projecten die bedoeld zijn om de kansen op integratie van jongeren en/of hun gezinnen te vergroten, aldus de website monarchie.be die door het dagblad wordt aangehaald.

Het Paleis bevestigde de informatie zonder verdere details te geven, aangezien het een privéaangelegenheid betreft die verband houdt met de privévermogens van de overledene.

http://www.7sur7.be/7s7/fr/16662/Le-roi ... ises.dhtml
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/12/14, 09:47

Grelinette zei:

om daklozen te helpen die vaak uit de steden worden verjaagd.


Het lijkt een beetje op duiven...

om hiermee te contrasteren:

http://democratie-nouvelle.skynetblogs. ... 37211.html

(grofweg berekend hebben we in Utah berekend dat het minder kost om daklozen te huisvesten dan om ze te hebben)

Wat mijn huisjes betreft, ik zag het als een oplossing in geval van natuurrampen of gedwongen verplaatsing van bevolkingsgroepen, bijvoorbeeld om vluchtelingen te huisvesten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 07/12/14, 13:46

LejusteHet is aardig van de koningin, maar liefdadigheid vervangt eerlijkheid en solidariteit niet.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 07/12/14, 18:42

een ander lid heeft al geschreven: het daklozenprobleem is niet alleen een huisvestingsprobleem.
Dit betekent niet dat er niets moet gebeuren...
ROM's in onze omgeving zijn min of meer in kleine eenheden bijeengebracht. Ze hebben soms wel voorzieningen (stacaravan-sanitair) en toch wordt het rond de kampen al snel supersmerig.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/12/14, 10:09

Ten slotte vraag ik me af waarom we ons druk maken, als de politieke wereld haar tijd en ons geld besteedt aan het bouwen van... nutteloze shit...
http://www.rtl.be/info/regions/hainaut/ ... 86844.aspx
http://1.lavenircdn.net/Assets/Images_U ... format=jpg
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 25/12/14, 10:22

Lejuste, wees niet zo negatief aan het einde van het jaar: misschien is deze ineenstorting een goede gelegenheid om planken te herstellen om schuilplaatsen te bouwen? : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten