Verwarmen PAC lucht / lucht

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Bullitt
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 10/08/05, 21:38
Plaats: Le Mans

Verwarmen PAC lucht / lucht




par Bullitt » 12/07/06, 07:23

Hallo,

Ik heb gisteren een schatting gemaakt om mijn centrale verwarming op aardgas te vervangen door een omkeerbaar lucht/lucht-warmtepompsysteem.

De investering is 10000 €, en de COP meer dan 4 in verwarming.

Ik ben op zoek naar de mening van de gebruiker over dit systeem, om iets meer informatie te hebben dan die van de verkoper.

Dank u voor uw antwoorden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Verwarming door lucht/lucht warmtepomp




par Christophe » 12/07/06, 11:33

Bullitt schreef:Hallo,

Ik heb gisteren een schatting gemaakt om mijn centrale verwarming op aardgas te vervangen door een omkeerbaar lucht/lucht-warmtepompsysteem.

De investering is 10000 €, en de COP meer dan 4 in verwarming.

Ik ben op zoek naar de mening van de gebruiker over dit systeem, om iets meer informatie te hebben dan die van de verkoper.

Dank u voor uw antwoorden.


Onderwerp al veel genoemd de COP van 4 het is in het beste geval dus sales bullshit en het heeft niets te maken met de reële en gemiddelde omstandigheden gedurende het jaar...

Hier is een recent topic dat hier al over gaat:
https://www.econologie.com/forums/infos-ther ... t2023.html
0 x
Bullitt
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 10/08/05, 21:38
Plaats: Le Mans




par Bullitt » 13/07/06, 10:58

Bedankt voor je info, er bestond inderdaad een toegewijd en zeer interessant onderwerp, maar ik heb het niet gevonden.

Ik laat het aan de mods over om dit topic te verwijderen.

Nogmaals bedankt voor al je info.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten