Bespaar minstens 20% brandstof voor centrale verwarming

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

par Alfa-x » 26/11/12, 18:16

Ik zal proberen de bestanden bij te voegen.

1: getuigenis van een klant wiens naam ik heb verwijderd.

A priori wordt het gedownload

https://www.econologie.info/share/partag ... OteFdg.PDF
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 26/11/12, 18:18

Moué een getuigenis waarvan het verbruik niet eens wordt gecorrigeerd door klimatologische effecten (= normalisatie op DJU bijvoorbeeld) het is niet veel waard...

Wij zouden veel liever universitaire studies...
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

par Alfa-x » 26/11/12, 18:22

En hier is het universitaire studiedossier

https://www.econologie.info/share/partag ... zpLvZx.pdf
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

par Alfa-x » 26/11/12, 18:23

Het is klaar, maar 62 pagina's, het heeft even geduurd :)

Vertalingen uiteraard gemaakt door een beëdigd vertaler, maar als je ze in het Engels wilt, heb ik ze ook.


Christophe schreef:Moué een getuigenis waarvan het verbruik niet eens wordt gecorrigeerd door klimatologische effecten (= normalisatie op DJU bijvoorbeeld) het is niet veel waard...

Wij zouden veel liever universitaire studies...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 26/11/12, 18:27

Ah dat is veel beter, geef ons wat tijd om te studeren :)
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

par Alfa-x » 26/11/12, 19:31

Doe het op uw gemak.

Ter informatie, ik had zojuist onze raadgevend ingenieur aan de telefoon die mij vertelde dat hij de berekeningen van de verwarmingsingenieursschool opnieuw had uitgevoerd en dat hij tot een gemiddelde besparing van 36% kwam.

Ik heb deze bestanden waarschijnlijk morgen in mijn e-mail en zal ze desgewenst met u delen.


Christophe schreef:Ah dat is veel beter, geef ons wat tijd om te studeren :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 26/11/12, 19:35

Alfa-x schrijft:Geloof me niet, maar twijfel niet aan onze klanten die getuigen...
Mmmmh, dat ruikt naar een beetje paralogisme!
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit de fundamentele feiten van het probleem verandert, zoals Gaston en Did67 opmerkten.

En niet eens de kwestie van kalkvorming.

Als er een besparing zou zijn, vind ik de cijfers erg optimistisch, omdat we weten dat als we overstappen op een condensatieketel van een andere ketel van een vorige generatie, de besparing in de orde van 10% ligt...

20% op het totaal, dus moet ook niet te veel overdrijven...
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

par Alfa-x » 26/11/12, 19:52

Dat zeg ik tegen al mijn Obamot-contacten... liever het product inspuiten dan een nieuwe ketel kopen... Budget 5x tot 10x lager voor een hoger besparingsresultaat.

En ter informatie: het product is een koud gemaakt mengsel, met vrijwel geen COXNUMX-impact.

Ik voeg het garantiecertificaat bij.

https://www.econologie.info/share/partag ... VjPH1x.pdf


Obamot schreef:
Alfa-x schrijft:Geloof me niet, maar twijfel niet aan onze klanten die getuigen...
Mmmmh, dat ruikt naar een beetje paralogisme!
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit de fundamentele feiten van het probleem verandert, zoals Gaston en Did67 opmerkten.

En niet eens de kwestie van kalkvorming.

Als er een besparing zou zijn, vind ik de cijfers erg optimistisch, omdat we weten dat als we overstappen op een condensatieketel van een andere ketel van een vorige generatie, de besparing in de orde van 10% ligt...

Totaal 20%, dus overdrijf niet te veel...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Bespaar minimaal 20% op honderd verwarmingsbrandstoffen

par moinsdewatt » 26/11/12, 20:01

Alfa-x schrijft:Ik ben hier niet om reclame te maken voor ons bedrijf, maar het feit blijft dat wanneer een ecologisch en goedkoop proces werkt, ik vind dat het gedeeld moet worden.

Als gebruiker zal ik over mijn ervaring als zodanig vertellen aan iedereen die geïnteresseerd is.

Dit omvat de injectie van een ORGANISCHE en 100% biologisch afbreekbare warmteoverdrachtsvloeistof in het WATER van het gesloten circuit.

Vloeistof met de volgende eigenschappen:

- stijgt sneller en hoger in temperatuur dan water EN koelt minder snel af dan water.
..


Deze bewering riekt naar oplichting.

Om hetzelfde volume vloeistof sneller in temperatuur te laten stijgen dan water voor hetzelfde vermogen, moet het een specifieke warmtecapaciteit hebben die lager is dan die van water.
P = m*c*DeltaT

Maar omgekeerd zal het in de radiator om dezelfde reden minder warmte-energie weerstaan.
Om hetzelfde vermogen naar de radiator te garanderen, zal het nodig zijn om de vloeistof sneller te laten circuleren. En het algehele resultaat zal hetzelfde zijn als met water.

Dus vlucht.
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44

Re: Bespaar minimaal 20% op honderd verwarmingsbrandstoffen

par Alfa-x » 26/11/12, 20:53

Dus neem de moeite om ALLES te lezen wat ik heb gepubliceerd, ook de bijgevoegde bestanden en vertel me hoe we iemand kunnen oplichten??

Wat heeft het dan voor zin om zoiets te posten forum als het binnen een paar maanden voor de rechter moet verschijnen.

We wonen hier (Henegouwen) niet in het paradijs X of Y en we verstoppen ons helemaal niet.

moinsdewatt schreef:
Alfa-x schrijft:Ik ben hier niet om reclame te maken voor ons bedrijf, maar het feit blijft dat wanneer een ecologisch en goedkoop proces werkt, ik vind dat het gedeeld moet worden.

Als gebruiker zal ik over mijn ervaring als zodanig vertellen aan iedereen die geïnteresseerd is.

Dit omvat de injectie van een ORGANISCHE en 100% biologisch afbreekbare warmteoverdrachtsvloeistof in het WATER van het gesloten circuit.

Vloeistof met de volgende eigenschappen:

- stijgt sneller en hoger in temperatuur dan water EN koelt minder snel af dan water.
..


Deze bewering riekt naar oplichting.

Om hetzelfde volume vloeistof sneller in temperatuur te laten stijgen dan water voor hetzelfde vermogen, moet het een specifieke warmtecapaciteit hebben die lager is dan die van water.
P = m*c*DeltaT

Maar omgekeerd zal het in de radiator om dezelfde reden minder warmte-energie weerstaan.
Om hetzelfde vermogen naar de radiator te garanderen, zal het nodig zijn om de vloeistof sneller te laten circuleren. En het algehele resultaat zal hetzelfde zijn als met water.

Dus vlucht.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten