Het is tijd (Fall Works)

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Het is tijd (Fall Works)




par lejustemilieu » 04/11/12, 11:58

Om je koolkorst te maken (voor de winter)
Om de dahlia's naar voren te brengen,
Gladiolen (in de kelder gezet)
Doe de mest in de grond

Het is aan jou om de lijst voort te zetten : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/12, 13:09

Plant alle bomen en duurzame planten die je in het verleden bent vergeten te planten!!
Alles snoeien en opruimen wat dood is vooral om te voorkomen dat er een boom op je huis komt, door storm of brand in de zomer!!
Bescherm het droge hout tegen de regen.

Maak stekken of lagen van veel planten (vijgenbomen, verschillende kamperfoelie (plant een uiteinde en vergeet of laag), framboos, aardbei, gazania, rozemarijn (ultra eenvoudig, plant een uiteinde in vochtige grond en zet het daar in de vergetelheid), St. John's wort, pelargonium en geranium, zwarte bes, hazelaar, klimop, jasmijn, enkele rozen en braamstruik, oleander, laurier, cipres, Mexicaanse sinaasappelboom, pyracantha, granaatappelboom, ficus, Eleagnus, Japans hoornblad, buxus, bougainvillea, bamboe, asters , vlinderstruik, aardbeiboom (nu erg lekker en zoet), citrusvruchten, actinidia, etc.. .
Plant stekken of lagen van voorgaande jaren in vochtige grond;
http://fr.wikipedia.org/wiki/Bouturage

http://www.culture-hydroponique.com/bou ... oponie.htm
http://www.jardinoise.com/pages/page39.asp
etc. ..

Koop eenvoudige boeken, zoals
het snij-abc van Rosenn Le Page Rustica!!
Tuinstekken bij Hachette
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nu is het tijd (herfst werkt)




par Obamot » 04/11/12, 13:58

lejustemilieu schreef:Doe de mest in de grond


Zes voet onder de grond?


lejustemilieu schreef:Het is aan jou om de lijst voort te zetten : Cheesy:
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 04/11/12, 18:21

Bonsoir,

Dit is mede afhankelijk van de betreffende regio.

Voor alle regio's is de eerste taak om de tuin op te ruimen (composteer de bladeren of gebruik ze als mulch). Snoeien van droog of groen hout kan worden gestart en verspreid over de winter en het vroege voorjaar (behalve vorstperiodes voor groen hout)

Voor gematigde streken is er nog tijd om gras en groenbemesters in te zaaien.

Haal voor koude gebieden (zones 8-7) de winterzeilen en alle vormen van winterbescherming van zolder of schuur, zoals we vorige week zagen daalde de temperatuur in slechts een paar uur tijd tot -5 graden, in een groot deel van oost Frankrijk. Zeilen moeten in dit geval bij de hand zijn.

Snoei alleen massief groen hout (geen merghout, waarvan het hart water opzuigt en vervolgens bevriest en leidt tot rotting van de gesnoeide takken (vlierbessen, buddeia, vijgenbomen, enz.). Stel het snoeien uit in april.
Voor vijvers, stoppompen en filtersystemen. Dit beperkt de kosten en vermijdt het roeren van het water om de gelaagdheid te voorkomen waardoor de vissen op de bodem in slaap vallen in de buurt van de steeds warmer wordende grond.

Laat ten slotte vooral geen dode bladeren aan de voet van de bomen op de grond rotten. Ze zijn schuilplaatsen voor parasieten maar zorgen ook voor rotting van het gras. Voor degenen die maaien, begin met het laatste maaien door het mengsel van gras en gehakte bladeren op te pakken. Dit mengsel is perfect voor het mulchen van actinidia, moerbeien (braambessen) en vooral frambozen die vaak last hebben van een gebrek aan humus en uitdrogen in de zomer. Passeer ook de kantensnijder.

Het is een triest seizoen voor veel tuinen, hoe schoner het zal zijn, hoe gemakkelijker het zal zijn om te wachten op de lente...

Hartelijk
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/12, 19:20

We zien de echte tuinr cortejuan, voorzichtig en attent !!!

Op dit moment ben ik mijn rijpe dadelpruimen aan het oogsten en mijn eerste grapefruits die door de wind op de grond zijn gevallen, niet rijp genoeg!!
Ik zaai mijn stenen van bijna wilde pruimenbomen om meer te hebben (wanorde verzekerd)

Anders wordt het tijd om alles wat op de verkeerde plek is gegroeid, frambozen, bramen, pittosporum, gazania, dimorphitica, agaves, cactusvijgen, palmbomen, dennen enz. cortejuan doet het, veel beter dan ik, die de goede tijden mist!!

Elke plant in zijn biotoop is heel gemakkelijk, zonder vermoeidheid, en vereist enorm veel werk buiten zijn biotoop, zoals ik zie voor frambozen, bramen, zwarte bessen, tussen 91 en 83!!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/11/12, 23:22

Maak ook herfstjam door tientallen kilo's te oogsten en te eten heerlijk rood fruit dat van nature gezoet is met Arbousiers geoogst op de fiets, op deze reis met de fiets, heen en weer, zonder een auto in de Var op dit moment van de herfst, zoals ik!

Om te gaan zonder auto zonder vervuiling op 40km, dan badend in 18 ° C van de zee op dit moment, voor de mooiste villa's van St Tropez en vergelijkbare terugkeer, aanpasbaar door Ramatuelle of Pampelonne !!

Beeld

Beeld

Ook oogst de kastanjes en paddestoelen boletus varieert vooral en coulemelles.
0 x
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24




par razputin » 20/11/12, 15:49

November is de tijd om...
Herinner onze kinderen eraan dat Kerstmis nog niet is, dat ze moeten stoppen met playstation spelen en dat ze beter presteren op school!!!
Ziezo, sorry dat het zo moest zijn :)
Haaaah, het is beter!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten