TechniStub: werkplaats-laboratorium geopend in de Elzas

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

TechniStub: werkplaats-laboratorium geopend in de Elzas




par emlaurent » 31/01/12, 23:38

Hallo,

Ik had het al genoemd, in een paar berichten hierover forum, dit open studio-laboratoriumproject. Het krijgt al een paar weken vorm in een kamer die je gaandeweg zult ontdekken (in feite tijdens de montage...).

het principe Techniskuip is om apparatuur samen te brengen in een speciale ruimte om mechanica te doen, maar ook elektronica, 3D-printen, enz... Al deze apparatuur zal beschikbaar zijn voor leden van een vereniging (in oprichting) om alle technische projecten uit te voeren. De werkplaats bevindt zich in de Elzas, in Mulhouse.
Heeft u interesse om een ​​project uit te voeren? Neem contact met mij op !

Op naar wat eerste foto's:

Een zelfgemaakte plank speciaal aangepast voor dozen in EDA-formaat (niet standaard maar wel voordelig). Zo blijven de gereedschappen en het materiaal rustig op hun plek als je ze zoekt! Nog een paar kaartjes om op te plakken. Er is nog plek voor andere verdiepingen!
Beeld

De CNC-snijmachine is geïnstalleerd op een werkbank.
Beeld

Nog een werkplan: het monteren van een 3D-printer RepRap wordt uitgevoerd.
Beeld

Er is ook een kolomboormachine geïnstalleerd. Het werkt op een lager vermogen als gevolg van ondervoeding (gepland voor 380V, het wordt momenteel geleverd met 220V...). Dit probleem zal in de nabije toekomst verholpen worden met een ad hoc transformator.
Beeld

Deze paar foto's tonen de voortgang van de Technistub-apparatuur. Kom hier terug, er komt snel meer goed nieuws!
Zie de blog voor meer informatie over deze open workshop http://www.technistub.fr en schrijf je in op de mailinglijst

Emmanuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 31/01/12, 23:46

mooi initiatief, goed gedaan
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 02/02/12, 22:38

Bedankt Antoinet111!

Op woensdag 8 februari vanaf 19 uur staat een ontmoeting en uitwisseling tussen "toekomstige" gebruikers op het programma.
Op het programma: bezoek aan het pand, uitwisseling,...

Voor praktische informatie (plan, etc.), stuur een persoonlijke mail! 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 02/02/12, 22:47

Proficiat Laurent met deze prestatie! Ik weet dat je er al jaren mee bezig bent (2004?), wat een doorzettingsvermogen! Fantastisch !
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 03/02/12, 11:02

Hallo, een kleine vraag, u kunt deze niet beantwoorden.

hoe heb je de fondsen gevonden om te slagen in dit prachtige project? eigen middelen, sponsoring, schenking,...?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 04/02/12, 16:22

Christophe schreef:Proficiat Laurent met deze prestatie! Ik weet dat je er al jaren mee bezig bent (2004?), wat een doorzettingsvermogen! Fantastisch !


Christophe dank u!
Ik denk niet dat het zo lang duurde, maar het kost tijd om de juiste configuratie op te zetten en te vinden... en ik moest dit project op bepaalde momenten in de wacht zetten!
Maar nu, de local is er, de middelen worden beetje bij beetje verzameld, we zullen daar funky dingen kunnen doen, yeahhhh 8)

antoinet111 schreef:Hallo, een kleine vraag, u kunt deze niet beantwoorden.

hoe heb je de fondsen gevonden om te slagen in dit prachtige project? eigen middelen, sponsoring, schenking,...?


Aahh, essentiële vraag... Eigenlijk niets magisch.
Het is een mix van verschillende middelen: een pro-kamer die gedeeltelijk ter beschikking is gesteld, een snufje persoonlijke uitrusting, gereedschapswerktuigen teruggekregen van vrienden, verschillende donaties van materialen, allemaal gekruid met helpende handen...
Nu yapuka doen om het allemaal op gang te krijgen! : Cheesy:

Emmanuel
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 18/02/12, 00:10

Hallo,

De volgende bijeenkomst om TechniStub en de nieuwe faciliteiten te ontdekken staat gepland op vrijdag 24 februari vanaf 19 uur.

Stuur me een berichtje voor de praktische informatie om naar het lokaal te komen!

Weldra
Emmanuel
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 04/03/12, 22:33

Hallo,

De laatste bijeenkomst was een groot succes met een tiental aanwezigen waaronder 5 nieuwe gezichten.

De volgende vergadering staat gepland op vrijdag 9 maart vanaf 19 uur.
Om te komen, neem rechtstreeks contact met mij op en u krijgt de praktische informatie...

A+
Emmanuel
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 05/06/12, 12:59

Wat nieuws van Technistub:
De werktuigmachines zijn gearriveerd en aangevuld met werkplaatsmeubilair!
http://technistub.fr/?p=315

Beeld

Nu moet je dit allemaal installeren en ze een make-over geven om prachtige creaties te maken!

De volgende "open workshop" sessie is gepland op vrijdag 8 juni van 14 uur tot 30 uur.. Kom en doe je project, chat met andere mensen, help een handje of ontdek gewoon de plek!!

Binnenkort
Emmanuel
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 14/09/12, 11:32

Technistub blijft zich ontwikkelen en aanpassen.
Als u geïnteresseerd bent om ons te bezoeken of om de middelen voor een project te gebruiken, raadpleeg dan de blog voor de openingsdata!

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om erop te wijzen dat we een groepsbestelling doen voor een Reprap PRUSA type 3D-printer. Het idee is dan om 2 dagen uit te trekken om ze als groep te maken (iedereen vertrekt dan met zijn printer).
Het stelt ons in staat om elkaar te helpen en niet vast te zitten aan problemen.

We hadden een interessante prijs voor een complete prusa reprap (met elektronica, voeding, 1kg draad) voor 560€!
Als u geïnteresseerd bent, neem dan privé contact met mij op om alle praktische voorwaarden te kennen.

Weldra
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten