Schone energieopslag!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/09/12, 08:42

Did67 schreef:
Citro schreef:Ik weet niet zeker of de totale opbrengst en kosten van biomethaan beter zijn.
Het lijkt mij dat je een beetje moe bent, daar ???
Het is mogelijk. :|
Bedankt voor het herinneren aan de financiële elementen. :?

Ik denigreer biomethanisering niet systematisch. Ik heb nog geen installatie bezocht en ik ken de details niet (vloeroppervlak, aard van de te verwerken materialen en hun logistiek, benodigd personeel, enz.).

Maar ik herhaal mijn standpunt over opslag in de buurt van wind- of PV-productielocaties om de stroming af te vlakken en netwerkbeheer te vergemakkelijken in plaats van te verstoren.
Het is een andere visie dan die van de opslag met hoge capaciteit die u beschrijft bij biomethaan.
Het lijkt me dat we het in grote lijnen eens zijn. : Mrgreen:
Er is een dringende noodzaak om al deze kansen te ontwikkelen die ecologische, sociale en economische voordelen combineren en die, als we de moeite willen nemen, in staat zijn om op lange termijn kernenergie te vervangen, net zoals deze laatste de kolenfabrieken verving. gestookte lokale benzinestations die de eerste centrales van het Franse elektriciteitsnet vormden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten