Voor of tegen de sociale BTW?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/01/12, 14:13

manet42 schreef:Waarom geen lage BTW op [...] binnenlandse energie [...]?

Energie moet zwaar worden belast om matiging aan te moedigen.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 03/01/12, 14:40

Energie moet zwaar worden belast om matiging aan te moedigen

Ja, maar niet voor gezinnen met lage inkomens!
Ik ga naar een oververhitte gymzaal (naar mijn mening)... daar, ja toeslag... op de vergoeding van de burgemeester en zijn sportgedeputeerde :P
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/01/12, 15:50

indy49 schreef:
manet42 schreef:Waarom geen lage BTW op [...] binnenlandse energie [...]?

Energie moet zwaar worden belast om matiging aan te moedigen.


+1

Het belasten van energie maakt niet alleen de verspillende beloning, maar verhoogt vooral de winstgevendheid van ecologische energie!

het verminderen van de sociale lasten verhoogt ook de winstgevendheid van ecologische energie, waarvoor meer arbeid nodig is dan het kopen van olie
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 03/01/12, 17:35

Wat de ecologische belastingen betreft, valt er iets te doen.
Naast de belasting op niet-hernieuwbare energie.
Een belasting op wegwerpproducten. Er was een test die uitmondde in een vochtige stank na klachten van fabrikanten die bakken vulden en bepaalde werknemers die ook wilden bijdragen aan de omgevingsvervuiling.

Het zijn niet alleen de rijken die vervuilen, ook al hebben ze meer middelen. Vergeleken met een individu is het veel meer, maar teruggebracht tot een aantal is het minder.
Ik woon in een HLM-woning en ondanks regelmatig onderhoud is er altijd plasticfolie, diverse verpakkingen (McDonalds voorop), flessen. Om nog maar te zwijgen van de afvalkamer waar sorteren voor sommigen goed is voor anderen. Voeg daarbij het personeel dat de gemeenschappelijke ruimtes schoonmaakt en gooit de tonnen folders bij het huishoudelijk afval. Dit ondanks verschillende opmerkingen en brieven aan de verantwoordelijken.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/01/12, 18:06

phil53 schreef:Ik woon in een HLM-woning en ondanks regelmatig onderhoud is er altijd plasticfolie, diverse verpakkingen (McDonalds voorop), flessen. Om nog maar te zwijgen van de afvalkamer waar sorteren voor sommigen goed is voor anderen. Voeg daarbij het personeel dat de gemeenschappelijke ruimtes schoonmaakt en gooit de tonnen folders bij het huishoudelijk afval. Dit ondanks verschillende opmerkingen en brieven aan de verantwoordelijken.

Om nog maar te zwijgen over de ramen die in de winter open kunnen omdat het te warm is... dankzij de gedeelde verwarming...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/01/12, 18:14

Phil en Indy, we wijken hier een beetje af...

Om opnieuw te focussen:

Did67 schreef:- er zullen dus noodzakelijkerwijs aanpassingen plaatsvinden: ambtenaren of zelfstandigen of gepensioneerden (bijvoorbeeld) zullen aanvullende BTW betalen maar zullen niet profiteren van de lastenverlagingen...


Ik begrijp het niet zo goed ? Wat bedoel je ? Dat een ambtenaar of zelfstandige geen bijdrage levert aan de sociale of werkgeversbijdragen????

BTW is van invloed op... iedereen... zelfs de doden!

Zoals ik een paar weken geleden zei: BTW, we zijn er allemaal voor gaan betalen, via onze ouders, in de verkoop van onze moeder: 1e luiers, kosten voor echo's of andere onderzoeken, wieg, wieg...enz enz...

Aan de andere kant geloof ik niet dat onze toekomstige kist vrijgesteld zal zijn van BTW, hetzelfde geldt voor grafsteen of crematie en misschien zelfs de concessie van de begraafplaats!!

Zie of bekijk dit onderwerp over de “eerlijkheid” van de BTW: https://www.econologie.com/forums/la-tva-une ... 10147.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten